AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Jeg ble mor for en uke siden nå, og har fått en helt fantastisk unge. Mitt problem er at jeg er livredd og bekymrer meg konstant for krybbedød. Dette medfører at jeg ofte har behov for å høre at han puster når han sover, er livredd for at han får dyna el over ansiktet sitt, sjekker temperaturen på soverommet ofte. Dette er utrolig slitsomt, og den rasjonelle siden ved meg vet jo at sannsynligheten for at det kommer til å skje er minimal, allikevel greier jeg ikke å slippe tanken. Noen som har noen tips som kan lette litt på dette, eller som kanskje har hatt liknende følelser og greid å gjøre noe med det? Anonym poster: 4b589f643b433b3f0b8707f918133a4b
Redbull Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Jeg tenkte mye på det, men kom frem til at dør barnet i krybbedød er det ikke noe jeg kan gjøre uansett. Å sjekke pust hvert femte minutt går ikke i lengden... Så foruten å ikke røyke, samsove rett og ha barnet i egen seng på rommet er det ikke så mye vi kan gjøre desverre :/
Gjest Magdalene Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Rett og slett tvinge deg til å ikke sjekke hele tiden. Om baby dør i krybbedød(som er ufattelig sjelden om mam følger anbefalingene), så kan det like godt skje rett etter at du har sjekket. Prøv å senk skuldrene. Man vil alltid være redd for barna sine, men man må rett og slett tvinge seg til at det ikke skal styre en.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Skjønner bekymringen din. Jeg har baby i magen og gruer meg til akkurat det der. Tør nesten ikke å innrømme hvor hysterisk jeg er...sjekker nemlig pusten til både samboer OG hund(!) når de sovner først, og jeg synes at * nå ble det da litt vel stille* . Så samboer har våknet mang en gang av meg som "sjekker" han...jau jau. Et sterkt morsinnstinkt og ønske om å beskytte familien sin, hehe Men, vi må prøve å snu tankene våre, blir jo slitsomt i lengden å ha det stresset over seg. Lykke til da Anonym poster: 9993f8d0ba87180e0bf987ff93b9d6c8
GammelKaktus Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Vet hvordan du har det, jeg har hatt det på samme måten. Det endte opp med at jeg kjøpte en avent video babycall Det hjalp godt, da ser jeg han snur seg og puster. Det er det eneste som hjalp her i gården. Jeg er litt kontrollfreak til vanlig og
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Jeg har det på samme måte! Men baby'n min er en del eldre. Jobber mye med frykten! For det tar på i lengden. :/ Vi kan ihvertfall trøste oss med at barnedødeligheten i Norge er utrolig lav! Anonym poster: 186a1bf46ba0adab54262e36c0d4d259
Sol79 Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Tror ikke det er unormalt akkurat, men det blir bedre etterhvert. Jeg har i hvertfall roa meg betraktelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå