Gå til innhold

Hvordan er vaskerommet ditt?

Hvordan er det på vaskerommet ditt?  

30 stemmer

1. 1. Hvordan er det på ditt vaskerom?

• Gullende rent til enhver tid, og aldri mer en halvfull skittentøysdunk. Tar alt etterhvert.
      3
    • Mer en halvfull skittentøysdunk, litt støv her og der, tar det før det blir for ille.Prøver å ta unna, men det hoper seg ofte opp litt.
      14
    • Hybelkaniner har vi ja! Og tøy i hauevis som venter på at det skal bli en full maskin med den fargen/finvask/ullvask.
      13
    • Skiller ikke hvitt og farget, her vasker jeg det jeg trenger i samme maskin. Aldri/sjelden vasket vaskerommet så faller noe på gulvet må det vaskes på nytt.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har seperat vaskerom, hvordan ser det ut?

Er det ryddig og rent hele tiden, småruskete med rosa tøy her, blått der og hvitt der borte, eller har du hauer til taket...?

Min svigermor mener nemlig at "alle" har jo et perfekt vaskerom der skittentøysdunken aldri er mer en halvfull, gulvet er alltid gullende rent og man stryker det som må strykes med èn eneste gang det er tørt.....

JEG derimot samler opp stryketøyet til jeg har en god bunke, sorterer gjerne i farger på gulvet når jeg tenker jeg skal få satt på en ny maskin rett etterpå, og så blir det gjerne liggende i to dager før jeg kommer så langt.

Har 4 skittentøysdunker etter farve, og flere av dem er gjerne fulle samtidig.

Gulvene prøver jeg å tørke over med jevne mellomrom slik at det ikke gjør noe å miste ned et rent plagg, men hybelkaninene kommer raskt ;)

Jeg mener jeg er mer på "normalen" enn det svigermor er, så nå spør jeg dere her!

Hvordan er ditt vaskerom? :)

Anonym poster: 8a31c932e538ce981b9e7ee64bb9bf88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil du ikke vite.

Det er det meste rotete rommet i huset. Ikke tenkt som vaskerom, men vv-bereder står der, samt en dass og et dusjkabinett, nei, ikke noe jeg viser frem :)

• Liker 1
Skrevet

Mitt høres veldig likt ut som ditt TS. ;) Men jeg skulle ønske det på mystisk vis hadde blitt ryddig og velorganisert til enhver tid.

Stryketøyet samles opp til en høvelig haug. :)

Skrevet

Har bare èn skittentøyskurv, men siden det stort sett er bare meg her, er det ikke akkurat mye tøy som må vaskes. Vasker kanskje 1-2 maskiner i uka. Jeg har mye klær også.

Gulvet på vaskerommet er helt rent ja. Er sikkert enklere når man ikke har barn :gjeiper: Ser jeg for meg...

Skrevet

Har det ryddig og rent i hele huset, inkl vaskerommet. Og vi har barn. Det handler om rutiner. Faste klesvaskedager og fast vaskedag. Og hvis man tar seg bryet å henge opp tøyet som ikke tromles på en skikkelig måte så unngår man mye stryking. Skjønner virkelig ikke hva som er problemet med å bruke et par-tre timer i uka på å holde det rent og ha orden og system!

• Liker 1
Skrevet

Det handler om rutiner.

... og det handler om tid ;)

Hadde vi hatt hver ettermiddag ledig, skulle jeg også klart å holde det fint på vaskerommet, men når barnas gjøremål gjør at man som regel ikke er hjemme før i sju-åttetida, så kan du ikke tenke deg til at det blir rent og pent. Man må ha de timene det tar, faktisk (og hvis det bare tar et par-tre timer i uka å holde det rent og ryddig i hele huset ditt, så tror jeg uansett ikke vi forstår hverandres situasjon).

Vi har et smårotete vaskerom. Tre kurver, gjerne med tøy som venter på samme type tøy så det blir nok til en vask. Og litt rent tøy som venter på bretting. Ikke uhygienisk og ekkelt, men på langt nær strøkent. Har ikke noen ambisjon om det heller, prioriterer det som synes godt og der vi tilbringer mye tid.

To voksne, to tenåringer, to skolebarn :)

Anonym poster: ccfd48258cb0ad4bb80db9c862904522

Skrevet

Har det ryddig og rent i hele huset, inkl vaskerommet. Og vi har barn. Det handler om rutiner. Faste klesvaskedager og fast vaskedag. Og hvis man tar seg bryet å henge opp tøyet som ikke tromles på en skikkelig måte så unngår man mye stryking. Skjønner virkelig ikke hva som er problemet med å bruke et par-tre timer i uka på å holde det rent og ha orden og system!

Er med på den, har det slik jeg også :)

Alt går ann, bare man vil!

Anonym poster: 7f0daf190c3e1f8c70583e03249e16fb

Skrevet

Så morro å se hva dere skriver!

Håper flere også slenger seg med i "debatten" ;)

TS

Anonym poster: 8a31c932e538ce981b9e7ee64bb9bf88

Skrevet

Jeg sorterer vasken i trådkurver i et klesskap, så jeg kan bare lukke døren og så ser det ryddig ut. Jeg bor alene, og bruker lang tid på å fylle opp f.eks. kurven for hvitt, og kurven for ull. Jeg vasker aldri annet enn fulle maskiner. Det er litt støv hist og her, mest fordi vaskerommet også fungerer som bod (har ikke noe annen bod...), så det står litt ting rundt omkring som er stress å støvsuge rundt.

Men hallo, det er da ingen som ser inn på vaskerommet mitt, så akkurat det at det er litt støv og rot der bryr meg ikke.

Anonym poster: 92c0b2a5d44b778652011523e986ee3d

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hehe, vaskerommet mitt.

Ikke akkurat blomster på benkene og parkett på gulvet.

Gulvet er betong. Avskallet maling.

Men jeg er fornøyd med skittentøyskurvene mine og at jeg har klærne i dem i allefall :)

Og det er ganske stort. Hybelkaniner er det ikke så mye av faktisk.

Men det er kaldt og fuktig.. men ganske lyst.

Tror ikke jeg har verdens peneste vaskerom, men det er på en måte litt koselig også.

Skrevet

Mitt vaskerom er et roterom ! Det står en gammel vaskemaskin der i tillegg til den jeg bruker og oppå der hives ymse rot&skrot . I tillegg er det " bøttekott" , dvs at jeg har alle bøtter og baljer der . Er et langt smalt rom innafor kjøkkenet og jeg greier ikke helt og holde orden der nei . Av og til hives ting dit når det " panikkryddes " og det gjør ikke saken bedre. SKittentøy er det ikke så mye av der , merkelig nok kanskje , for jeg har skittentøydunk på badet . Men skulle definitivt hatt en storrengjøring+ renovering på vaskerommet ja ...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hehe, denne var morsom :)

Jeg er nok som deg TS, og ihvertfall ikke som din svigermor :fnise:

Men der er passe rent, og rent nok til å stå der å legge sammen rene klær, og mister jeg ned noe går det stooort sett greit ;)

Skrevet

Har ikke fått satt inn vaskemaskin er ennå, så mitt vaskerom er katterom, med do, matskåler og et digert kattefødehus med rosa pels på taket (kattungene bruker det som leilighet) som jeg fikk av jobben :)

Skrevet

akkurat nå ser det helt jæsklig ut der. :gjeiper: ledninger, rør, støv og sagflis overalt, men nå pusser vi opp da. :) badet skal slås sammen med badet.

til vanlig har det ikke vært gullende rent og nydelig der, men hygienisk. Har ikke væet noe poeng å gnukke alt for mye der, da det var så stygt fra før av, så har bare hatt det normalt rent. vaskekurven har som regel ikke vært over halvfull, men vi er bare to og da. :)

Anonym poster: 70c92af37efa091188831cc682a687e0

Skrevet

vaskerommet skal slås sammen med badet mente jeg.

Anonym poster: 70c92af37efa091188831cc682a687e0

Skrevet

har ikke eget vaskerom,men fellesvaskeri :sinnatagg:

Skrevet

Jeg prøver å holde meg unna så mye som mulig, for å si det sånn..

Det fungerer litt som vaskerom og litt som lager, så det er ikke rent og ikke organisert. Men jeg har laget en liten sti gjennom rommet, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...