Gå til innhold

Familiesafari i Afrika - Kostnad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst på en familiesafari i Afrika. Noen som har vært på en slik tur og har noe de kan anbefale?

Har lest at Serengeti er sterkt å anbefale.

Hva er kostnaden på en familie på to voksne og to barn?

Ser for meg 1 uke. Når tid på året er mest gunstig? Må jo klaffe med skoleferie, så hvis det ikke skal skje på sommeren, er vel påsken eneste alternativet (Jul er ikke aktuelt).

Forslag tas i mot med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på safari i Sør Afrika og Botswana, kan anbefale begge, spesielt okavango deltaet i Botswana :) Sessong her er vel ca juni-oktober. Litt usikker på pris, men en familie på 4 i en hel uke kan kanskje bli litt dyrt. Kommer jo veldig an på hva dere velger å ha inkludert i turen? Men må vel kanskje regne ca 10 000 per pers hvis dere ikke velger de dyreste alternativene.

Anonym poster: c24082828c650df21a4e394da88aac57

Skrevet

Ja, det blir nok dyrt. Har sjekket litt på ulike nettsteder, og 1 uke (som jeg mener er nødvendig. 2-3 dager går jo unna til reising), blir fort 100.000 kroner + for en familie på 4...

Synd at dette skal være så dyrt, da en slik ferie må være 1000 ganger mer givende enn å steike flesket på Kanariøyene eller på Kreta.....

Må vel begynne å spare :)

Skrevet

Sør-Afrika er MYE billigere enn Øst-Afrika, og om dere ønsker organisert så har Afrikasafari.no ikke så ille priser. Men hvis dere vil gjøre det billigere så kjøp flybilletter til Johannesburg, kjør opp til Krugerparken (ca 5 timer på fin vei)og så kan dere lett bruke en uke på å kjøre fra lodge til lodge der. I tillegg kan dere få safari med guide om kvelden på de store lodgene. Det er rett og slett helt fantastisk, men mye billigere enn Serengeti/Masai Mara.

Skrevet

Glemte å si at juni/juli er lavsesong i Sør-Afrika så det er færre folk og lavere priser. Det betyr at det er lite vegetasjon som gjør at det er utmerkede safariforhold, men du må ha varm genser til morgen og kveld. T-skjorte vær på dagen.

Skrevet

Jeg var i kamerun, kan anbefales men det er ikke et land som har hatt mye turisme og å komme seg rundt om kring i landet er deretter også.. Betalte 16 000 for flybiletter. Å leve der nede var billig. Var ikke mye vi betalte for safarien heller.... Men dyre forberedelser i form av flybiletter, vaksiner ( kommer an på hvilket land du skal til. Hvis man gar kamerun som et eks. Må man ha hep. A, gulfeber, kolera/etec og maariaprofylakse i allefall. På en hel familie koster det litt...), visum må man også ha i visse land.

Et grovt regnestykke:

Flybiletter, rundt 40- 50 000. Kan jo være heldig å få billigere:)

Vaksiner, kommer fort over 10 000 for 4 personer.

Visum, om man trenger det såklart. Hos oss var det 1000 kr per pers.

Og når man skal ha safari, spesielt siden det er med barn vil det nok bli dyrere:) rart hva man finner seg i uten barn:p samme med sovested:)

Men det er en opplevelse for livet:) hørt rykter om at safari i uganda er bra og billig:)

Skrevet

Hei,

jeg har vært flere ganger i Kenya, og har også vært på safari der. Kostnader kommer helt an på hvordan du velger å booke turen: bestiller du alt fra Norge betaler du deretter.

For å holde prisen nede ville jeg anbefale å bestille flybilletter selv (Turkish airlines er billige til kenya), og bestille hotell selv. Det er enkelt å reise mellom f ex Nairobi og Mombasa på kysten med buss - og de har busser av god kvalitet som holder rutetidene sine. Det er også flere og flere lokale reisebyråer som begynner å komme på nett med informasjon og priser, og priser varierer etter høysesong/lavsesong samt etter hvor luksuriøst man vil ha det på safari. Jeg tok det billigste alternativet: telt og enkel mat - og hadde en fantastisk tur!

Desember - Februar er det som regnes som høysesong i Kenya (jeg vet ikke for andre safari-land) - og rundt påske (April) er det regntid der.

Jeg bestilte turen med disse for tre år siden, og var veldig fornøyd:

http://www.pegatours.co.ke/

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ville IKKE flydd med Turkish Airlines. Prisene er billig og maten er god, men de er ofte forsinket og om du da skal bytte fly så kan det fort bli krise. Da jeg dro med de sist møtte jeg en bekjent som jobber på Gardermoen, hun bare lo. Jaja, da rekker dere ikke neste fly liksom. Og det gjorde vi ikke, over 1 døgn forsinket til India. Selvfølgelig er det ikke alltid sånn, men når det er det folk nevner ofte når man snakker om selskapet, særlig de som ser de ofte, så ville jeg droppet de.

Anonym poster: c05296e8fe5a189b0d4452420a2f523d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...