Berit Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Ikke bare frekk, men vil ikke ha noe med de å gjøre. Jeg er veldig glad i mine foreldre. De er snille og gode og vil bare hjelpe. De kan nok, særlig min far, være flåsete og spøkete i måten å være på, men de mener bare å være morsom og hyggelig. Men det synes ikke min mann. Det er greit at han ikke synes, men han kan da vise respekt de sjeldne gangene vi er der eller de er hos oss. Han snakker så mye nedverdigende om dem til meg, at det er forferdelig vondt, det går rett og slett ikke an. Mest vondt er det fordi han selv da sier så mye stygt og gjør seg så "liten". Vi har ikke vært der på over et halvt år, men var der nå like før helgen. Mine foreldre var hyggelige. Min far spøkte og sa f.eks nå må direktøren få smake vin. Min mann er ikke direktør, og synes det var utrolig tåpelig, men sa ingenting til dem. Så snakket de om hvor flott det var at de hadde klart på egenhånd og grave og sementere noe ute slik at det ble i orden. Det synes min mann var tåpelig og at de liksom gjorde seg til verdensmestere. Han sa ikke dette høyt, men til meg senere. Så har vi hatt problemer med vannet, og min mor spurte om det var blitt i orden. Min far sa i spøkefull tone at sluken sikkert var gått tett da min mann hadde dusjet (han plystret for å understreke at det var spøk). Så reiste min mann seg fra det pene middagsbordet (min mor hadde pyntet og laget aldeles gode retter, og serverte virkelig gode viner og portvin), og sa at nå orket han ikke å høre på hans fjas og utidigheter lenger, og så gikk han. Synes det er så vondt.
Gjest O___o Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Jeg hadde aldri klart å leve med en mann totalt blottet for humor 31
Gjest Cecilie Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Høres ut som en veldig umoden mann. Jeg hadde ikke funnet meg i at han hadde oppført seg slik overfor mine foreldre. Min mann er ikke overbegeistret over mine foreldre, men han er ryddig og snill overfor de, og respekterer at jeg er glad i de og snakker ikke stygt om de når jeg er tilstede. Skulle bare mangle!!! Dette er dine foreldre, de må han respektere. Punktum.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Jeg hadde aldri klart å leve med en mann totalt blottet for humor Humor er ganske verdiløs når den er kjedelig for målgruppen. Spesielt for den den går på bekostning av. Du ts er et bevis på at menn aldri kan vinne. Vi må alltid svelge kameler for at dere skal bli fornøyde. det er så forbanna frustrerende. Kudos til typen din. Måtte han bare bli lei av resten av familiemeldemene også for å berge sin egen livslykke. Stakkars mann. Hvis han betyr noe som helst for deg tar du hans side. Hvis ikke, la han være i fred. Anonym poster: df5c93755c3d36d3c18cecf4e2e719e1 8
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Rett og slett barnslig, og bunner nok i usikkerhet i om han ikke er god nok for deg i dine foreldres øyne. Det trengs en skikkelig samtale om dette, kanskje greit å få hjelp på familievernkontoret? Blod er tykkere enn vann, så dette kan på sikt ødelegge mellom dere...
LukaFrost Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 I dette tilfellet er det jo svigerforeldrene som mobber svigersønnen. Man blir lei av slikt. Skjønner godt at han gikk. Jeg hadde ikke godtatt at mine foreldre stadig skulle sende små stikk til mannen min. 16
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Men gamle er gamle, men kan vel bare le med og ikke ta seg selv så høytidelig...
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 I dette tilfellet er det jo svigerforeldrene som mobber svigersønnen. Man blir lei av slikt. Skjønner godt at han gikk. Jeg hadde ikke godtatt at mine foreldre stadig skulle sende små stikk til mannen min. Jeg er enig. All denne "humoren" som foreldrene dine har, går jo på bekostning av din mann. Jeg hadde også blitt lei. Syns du skal ta en prat med foreldrene dine jeg, og forklare at din mann ikke syns dette er greit. 5
Gjest O___o Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Humor er ganske verdiløs når den er kjedelig for målgruppen. Spesielt for den den går på bekostning av. Du ts er et bevis på at menn aldri kan vinne. Vi må alltid svelge kameler for at dere skal bli fornøyde. det er så forbanna frustrerende. Kudos til typen din. Måtte han bare bli lei av resten av familiemeldemene også for å berge sin egen livslykke. Stakkars mann. Hvis han betyr noe som helst for deg tar du hans side. Hvis ikke, la han være i fred. Anonym poster: df5c93755c3d36d3c18cecf4e2e719e1 La meg gjette... Du er singel, har vært det siden 6. klasse, da du hadde et langvarig forhold til en i paralellklassen - i et helt storefrikvarter? Humor er viktig i et forhold. Man må kunne fleipe med seg selv og bli fleipet med. 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 La meg gjette... Du er singel, har vært det siden 6. klasse, da du hadde et langvarig forhold til en i paralellklassen - i et helt storefrikvarter? Humor er viktig i et forhold. Man må kunne fleipe med seg selv og bli fleipet med. La meg gjette... Du er singel, har vært det siden 6. klasse, da du hadde et langvarig forhold til en i paralellklassen - i et helt storefrikvarter? Humor er viktig i et forhold. Man må kunne fleipe med seg selv og bli fleipet med. Nja jeg syns det kunne vært artig å sett kontrasten og reaksjonen til den flåsete farens hånete blikk etter en godt plantet knyttneve i ansiktet. Det er min type humor. Så takk for din støtte. Men sånn teit humor som det faren driver med er nok til å dumpe dama for. Hadde det vært artig om svigermoren din hadde sagt at vannet er tett i huset fordi du har dusjet, eller at mannen din blir i dårlig humør fordi han må vokne opp med morratrynet ditt? Anonym poster: df5c93755c3d36d3c18cecf4e2e719e1 1
Gjest O___o Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Ikke bare frekk, men vil ikke ha noe med de å gjøre. Jeg er veldig glad i mine foreldre. De er snille og gode og vil bare hjelpe. De kan nok, særlig min far, være flåsete og spøkete i måten å være på, men de mener bare å være morsom og hyggelig. Men det synes ikke min mann. Det er greit at han ikke synes, men han kan da vise respekt de sjeldne gangene vi er der eller de er hos oss. Han snakker så mye nedverdigende om dem til meg, at det er forferdelig vondt, det går rett og slett ikke an. Mest vondt er det fordi han selv da sier så mye stygt og gjør seg så "liten". Vi har ikke vært der på over et halvt år, men var der nå like før helgen. Mine foreldre var hyggelige. Min far spøkte og sa f.eks nå må direktøren få smake vin. Min mann er ikke direktør, og synes det var utrolig tåpelig, men sa ingenting til dem. Så snakket de om hvor flott det var at de hadde klart på egenhånd og grave og sementere noe ute slik at det ble i orden. Det synes min mann var tåpelig og at de liksom gjorde seg til verdensmestere. Han sa ikke dette høyt, men til meg senere. Så har vi hatt problemer med vannet, og min mor spurte om det var blitt i orden. Min far sa i spøkefull tone at sluken sikkert var gått tett da min mann hadde dusjet (han plystret for å understreke at det var spøk). Så reiste min mann seg fra det pene middagsbordet (min mor hadde pyntet og laget aldeles gode retter, og serverte virkelig gode viner og portvin), og sa at nå orket han ikke å høre på hans fjas og utidigheter lenger, og så gikk han. Synes det er så vondt. Ut i fra innlegget virker det jo som at dette er en væremåte foreldrene har - at det ikke bare gjelder mannen - men at han er den eneste som ikke forstår det hele. Bekostningshumor er kanskje mer utbredt i Trøndelag og Nord-Norge enn andre steder 3
LukaFrost Skrevet 11. november 2012 #12 Skrevet 11. november 2012 Bekostningshumor, som du kaller det, er ikke morsom når den det går utover faktisk blir såra. Foreldrene støter jo svigersønnen fra seg i steden for å knytte han til seg. 3
Gjest O___o Skrevet 11. november 2012 #13 Skrevet 11. november 2012 Nja jeg syns det kunne vært artig å sett kontrasten og reaksjonen til den flåsete farens hånete blikk etter en godt plantet knyttneve i ansiktet. Det er min type humor. Så takk for din støtte. Men sånn teit humor som det faren driver med er nok til å dumpe dama for. Hadde det vært artig om svigermoren din hadde sagt at vannet er tett i huset fordi du har dusjet, eller at mannen din blir i dårlig humør fordi han må vokne opp med morratrynet ditt? Anonym poster: df5c93755c3d36d3c18cecf4e2e719e1 Hvis " direktøren " og " tett sluk " er hva som skal til for å vippe deg av pinnen så er du virkelig hårsår. 26
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #14 Skrevet 11. november 2012 Hvis " direktøren " og " tett sluk " er hva som skal til for å vippe deg av pinnen så er du virkelig hårsår. Dårlig humor erfaktiskveldig påjennende og ikke minst jævla provoserende. At de ikke bare kan holde kjeft. Anonym poster: df5c93755c3d36d3c18cecf4e2e719e1 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. november 2012 #15 Skrevet 11. november 2012 Det er lov til å ha litt antenner da. Humor på bekostning av andre er bare morsomt hvis den det går utover ler med. Når de merker at han reagerer negativt, så bør de være oppegående nok til å slutte. 6
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2012 #16 Skrevet 11. november 2012 Denne type humor tror jeg er familiært og ikke ondskapsfullt, men sårer hvis man henger seg opp i det og tar seg nær av det. På en pen måte er det lov å si i fra til de gamle, mens den yngre generasjon må ikke ta det så seriøst. Tror dette er mer utbredt i noen deler av landet og ikke i andre, og der det ikke er så vanlig blir dette oppfattet som frekkhet. Snakk om det! Dette er jo ikke verdens undergang, ingen blir syke ingen dør, men noen blir støtt og det går det an å gjøre noe med.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #17 Skrevet 11. november 2012 Sånn ertehumor er jeg vant med og hadde ikke tatt meg nær av det, det er jo bare humor for mange. Men nå bor jeg nordpå hvor alle erter hverandre på den måten. Hadde de sagt disse tingene med en alvorlig undertone så hadde jeg skjønt at han reagerte, fordi DA hadde det vært mobbing. Men fremover så bør selvsagt foreldrene dine ikke bruke den humoren når han er i nærheten. At de kalte han en direktør kan være fordi de ser opp til han. Mens det med sluken kan jeg skjønne at han ble litt såret av, men jeg hadde ikke blitt såret selv fordi jeg tåler såpass fordi jeg er vant med sånn humor. Hvordan er hans foreldre? Kanskje han er sjalu fordi han ikke har et like godt forhold til sine foreldre? Hvis det er sånn.. Jeg hadde ikke holdt ut i et forhold hvor min samboer ikke likte mine foreldre, fordi det er faktisk viktig! Klart må man ikke like alle mennesker man møter men svigerforeldre er viktig å komme overens med så lenge man selv kommer overens med sine foreldre. Hadde jeg hatet mine egne foreldre og hatt null kontakt med de så hadde jeg foretrukket at samboer ikke hadde kontakt med de, men sånn er det heldigvis ikke. Anonym poster: fa856595d3595194098a4b635a329930 1
Gjest O___o Skrevet 11. november 2012 #18 Skrevet 11. november 2012 " De er snille og gode og vil bare hjelpe. De kan nok, særlig min far, være flåsete og spøkete i måten å være på, men de mener bare å være morsom og hyggelig. " Høres jo ut som dette er hvordan foreldrene er konsekvent. Ikke bare mot svigersønnen. Hvis du jeg kommer til svigermor og hun sier " Nei - no ska æ finn frem no godt i glasse', no som fintfolke har tatt tur'n " Og hun henter en åpna pappvin, av den typen hun alltid drikker og alltid serverer - så ler jeg og takker. Er jo helt bortkastet å bli sint, sur og lei over noe som åpenbart er sagt på en humoristisk måte og med et glimt i øye. 11
monkey Skrevet 11. november 2012 #19 Skrevet 11. november 2012 min samboer var på sitt frekkeste mot min familie/mor. siden da har jeg bestemt at jeg skal dumpe han - for godt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #20 Skrevet 11. november 2012 Det høres ut som om mannen din har kjørt seg fast i en oppfattelse av foreldrene dine hvor alt de gjør er feil. Å reagere på at noen er fornøyde med noe de har gjort, er bare teit. Å snakke dritt om dine foreldre til deg, er fullstendig uhørt, for å si det mildt. Og å reise seg og gå er så barnslig og drøyt at jeg ikke engang hadde visst hvordan jeg skulle reagere. Samtidig kan jeg godt forstå at deres spøker etterhvert blir litt mye for ham, spesielt hvis det ikke er hans humor, men voksne mennesker oppfører seg ikke sånn som han har gjort. Nøkkelen her ligger nok hos deg. Så lenge du ikke setter ned foten og forteller ham at du ikke aksepterer den type oppførsel i familien, vil det fortsette. Alle har vi ting i familien som irriterer oss, men man biter tennene sammen og smiler de få gangene i året det er nødvendig. Samtidig kan det godt være at du kan be foreldrene dine om å tone spøkene ned litt når mannen din er der. Nå har du jo også fått en åpning til å diskutere dette på grunn av det som hendte og å finne en løsning som fungerer. Anonym poster: 2f66c09d51d4ab11df7286073810d606 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå