Rskre Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Tykkjer dykk at det var rett å gje general Petraeus sparken etter at styresmaktene fann ut at han var trulaus mot kjerringa? Altså reint generelt lyt kjerringar seie i frå til arbeidsplassen til mannen at han har vore trulaus? (t.d om han er høgt akta og har særskilt mykje ansvar).
Gjest Yellow Taxi Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 Jeg forstår at dette bare viser hvor ufattelig dårlig jeg er i nynorsk, men jeg trodde helt ærlig at dette handlet om en general som fikk sparken fordi han var truseløs. Er betydningen at han truet henne? Var voldelig med kjerringa? Hjelp
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #3 Skrevet 10. november 2012 Jeg forstår at dette bare viser hvor ufattelig dårlig jeg er i nynorsk, men jeg trodde helt ærlig at dette handlet om en general som fikk sparken fordi han var truseløs. Er betydningen at han truet henne? Var voldelig med kjerringa? Hjelp Jeg forstår at dette bare viser hvor ufattelig dårlig jeg er i nynorsk, men jeg trodde helt ærlig at dette handlet om en general som fikk sparken fordi han var truseløs. Er betydningen at han truet henne? Var voldelig med kjerringa? Hjelp Jeg tipper utro. Men jeg leste trulaus som troløs, og trodde det hadde med gudstro å gjøre. Anonym poster: 2bd3de655acc72f0ef600728867ce3d0
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 Se nå på kona vs elskerinna, det er ikke rart han var utro. Han har sikkert masse stress å forholde seg til, i det minste bør de la han få tømme seg i ei god mus.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2012 #5 Skrevet 10. november 2012 Denne fyren har ansvaret for alle missilene USA sender ut. Er det noen som helst overraskelse at han dermed sendte ut sine egne missiler i sin egen tid?
Rskre Skrevet 10. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2012 Jeg forstår at dette bare viser hvor ufattelig dårlig jeg er i nynorsk, men jeg trodde helt ærlig at dette handlet om en general som fikk sparken fordi han var truseløs. Er betydningen at han truet henne? Var voldelig med kjerringa? Hjelp Veikt! http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=trulaus&nynorsk=+&ordbok=nynorsk 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #7 Skrevet 10. november 2012 En person som er ansvarlig for en etterretningsorganisasjon skal ikke sette seg selv i en situasjon der han/hun kan utsettes for utpressing. Det er en betydelig sikkerhetsrisiko Anonym poster: 3414f04d30382ac62d4f25eaf1b7c9cc
Gjest Lurifix Skrevet 10. november 2012 #8 Skrevet 10. november 2012 Skal si jeg også tenkte truseløs med å bare se på ordet. Jeg skylder på internett.
Gjest BM2 Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Med tanke på hans posisjon så er det korrekt å gi ham sparken. Det er jo hevet over en hver tvil at han lar seg forlede av et støkke heit kvinnfolk. Den type mangel på integritet kan en mann i hans posisjon ikke tillate seg. 1
Derpinaa Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Tykkjer dykk at det var rett å gje general Petraeus sparken etter at styresmaktene fann ut at han var trulaus mot kjerringa? Altså reint generelt lyt kjerringar seie i frå til arbeidsplassen til mannen at han har vore trulaus? (t.d om han er høgt akta og har særskilt mykje ansvar). Nå var det nå ikke engang sånn at kona sa i fra til arbeidsplassen. Det var et resultat av en etterforskning gjort av FBI. Og han fikk ikke sparken, teknisk sett, han sa fra seg jobben. Det er også slik at han satt i en stilling som krever relativt plettfri vandel, moral og god dømmekraft. Hans militære grad alene gjør at man med hjemmel i amerikansk militær lov kan stille han for krigsrett på grunn av noe så "enkelt" som utroskap. Det er brudd på tjenestereglementet. Det høres i utgangspunktet pussig ut å miste jobben på grunn av noe som skjer i privatlivet, men så er det ikke akkurat slik at han har en A4-kontorjobb heller. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Tykkjer dykk at det var rett å gje general Petraeus sparken etter at styresmaktene fann ut at han var trulaus mot kjerringa? Altså reint generelt lyt kjerringar seie i frå til arbeidsplassen til mannen at han har vore trulaus? (t.d om han er høgt akta og har særskilt mykje ansvar). Det handler jo, som flere påpeker, ikke om at han var utro, men om at han har satt seg selv i en situasjon hvor han er sårbar for utpressing, blant annet. Det kan man ikke gjøre når man sitter på den informasjonen han gjør. Det hadde vært det samme om han hadde blitt tatt for å stjele en avis på kiosken eller blotte seg for ukjente turgåere i skogen. Du har misforstått poenget når du tror at det skyldes utroskapen i seg selv. Anonym poster: 20d6c66ce391547712c7d5bc91e411fa
OPIgirl Skrevet 11. november 2012 #12 Skrevet 11. november 2012 Se nå på kona vs elskerinna, det er ikke rart han var utro. Han har sikkert masse stress å forholde seg til, i det minste bør de la han få tømme seg i ei god mus. Jævla idiotsvar på deg da.
Gjest DrManhattan Skrevet 11. november 2012 #13 Skrevet 11. november 2012 Trulaus vs utro der vinner Nynorskordet for min del, utro er sånn billig løsning hvor du har tro og dermed blir antonymet utro Mens trulaus bare sier mer på en måte, forteller en liten historie Uansett så er jo han sjefen for CIA og må kunne stoles på, her har han vist at han er svak og kan lett fristes, høres teit ut kansje men jeg forstår personlig den tankegangen når det kommer til dette tilfellet.
Derpinaa Skrevet 11. november 2012 #14 Skrevet 11. november 2012 Så kan det jo også legges til at denne dama han var utro med også etterforskes, da det er mistanker om at hun har forsøkt å få tilgang til e-posten hans, samt hemmelig informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå