Isabell84 Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Jeg har tidligere benyttet meg av KG for å få hjelp til kjøp av bærbar pc. Jeg endte den gang opp med Asus K53SV. Har vært kjempefornøyd med denne. Det eneste negative har vært at laderdelen inn i pcen ble ødelagt (DC-pinner knakk) slik at den sluttet å lade. Dette er nå ordnet opp i. Noen som vet om dette er en svakhet på Asus? Denne gangen er det mine svigerforeldre som trenger en ny bærbar pc. De er ute etter en pc som skal brukes til surfing, hjemmekontor og enkel bildebehandling. Kunne gjerne kjøpt tilsvarende pc (som min) til de, men det viser seg at den har gått ut av produksjon. Noen som har noen gode forslag til liknende pcer til rundt 5-6000kr? På forhånd takk:)
pratsom Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 http://www.eplehuset.no/produkt/3158_macbook-air-116-17ghz-64gb.aspx Koster litt mer, men til gjenngjeld har man noe som varer leeenge
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 http://www.eplehuset...17ghz-64gb.aspx Koster litt mer, men til gjenngjeld har man noe som varer leeenge Mac? HAHAHAHAHA. Anonym poster: fccc848c0ab4927efa5e865009ec284e
pratsom Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Mac? HAHAHAHAHA. Anonym poster: fccc848c0ab4927efa5e865009ec284e vel, man får det man betaler for. Men for all del, man kjøper det man vil. Selv går jeg for kvalitet, andre kvantitet. 1
Rubies_ Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 vel, man får det man betaler for. Men for all del, man kjøper det man vil. Selv går jeg for kvalitet, andre kvantitet. Folk har ulike meninger om hva som er kvalitet. Jeg har gang på gang blitt fortalt av venner som jobber med data, at å betale så mye penger for en Mac er å kaste litt av pengene ut av vinduet. De hevder at Mac er overpriset såpass at man kan få en PC til en mye lavere pris som er like bra, har akkurat det samme innholdet og like god kvalitet. Jeg har ikke erfaring med Mac, personlig. Bare ønsker å påpeke at det fins forskjellige meninger rundt hva som er kvalitet. Det handler like mye om forbrukeren også. Behandler man en PC eller en Mac pent, varer den jo lengre også. Jeg kan forøvrig anbefale Asus U36s! 1
Isabell84 Skrevet 11. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2012 Folk har ulike meninger om hva som er kvalitet. Jeg har gang på gang blitt fortalt av venner som jobber med data, at å betale så mye penger for en Mac er å kaste litt av pengene ut av vinduet. De hevder at Mac er overpriset såpass at man kan få en PC til en mye lavere pris som er like bra, har akkurat det samme innholdet og like god kvalitet. Jeg har ikke erfaring med Mac, personlig. Bare ønsker å påpeke at det fins forskjellige meninger rundt hva som er kvalitet. Det handler like mye om forbrukeren også. Behandler man en PC eller en Mac pent, varer den jo lengre også. Jeg kan forøvrig anbefale Asus U36s! Mac har vi i hus fra før og min egen opplevelse av det er ikke det beste. Ønsker derfor ikke å anbefale det videre selv... (ja, jeg vet jeg tråkker på noens tær nå) Prøvde å finne Asus U36S på forskjellige nettbutikker, men fant den ikke og lurer da på om den kanskje ikke er i salg lenger? Noen andre gode forslag? Må forresten være 15-16 tommers skjerm.
Rubies_ Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Mac har vi i hus fra før og min egen opplevelse av det er ikke det beste. Ønsker derfor ikke å anbefale det videre selv... (ja, jeg vet jeg tråkker på noens tær nå) Prøvde å finne Asus U36S på forskjellige nettbutikker, men fant den ikke og lurer da på om den kanskje ikke er i salg lenger? Noen andre gode forslag? Må forresten være 15-16 tommers skjerm. Jeg har kjøpt den fra en norsk nettside. Skal se om jeg finner frem til den.
Rubies_ Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Du har rett. Jeg finner den heller ikke i noen norske nettbutikker. Merkelig! Jeg kjøpte den for bare 5 måneder siden.
Musken Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 http://www.eplehuset...17ghz-64gb.aspx Koster litt mer, men til gjenngjeld har man noe som varer leeenge Å, støtter den altså! Et meget bra valg (selv om jeg ser mange er skeptiske) 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Jeg har tidligere benyttet meg av KG for å få hjelp til kjøp av bærbar pc. Jeg endte den gang opp med Asus K53SV. Har vært kjempefornøyd med denne. Det eneste negative har vært at laderdelen inn i pcen ble ødelagt (DC-pinner knakk) slik at den sluttet å lade. Dette er nå ordnet opp i. Noen som vet om dette er en svakhet på Asus? Denne gangen er det mine svigerforeldre som trenger en ny bærbar pc. De er ute etter en pc som skal brukes til surfing, hjemmekontor og enkel bildebehandling. Kunne gjerne kjøpt tilsvarende pc (som min) til de, men det viser seg at den har gått ut av produksjon. Noen som har noen gode forslag til liknende pcer til rundt 5-6000kr? På forhånd takk:) Ja, ødelagt ladeplugg er et problem på Asus. Vi har byttet vår 3 ganger. På garanti riktignok, men irriterende likevel. Bortsett fra det er asusen ok. Bare den geniale ladepluggen til apple er verd de ekstra pengene for en Mac, men om du ikke ønsker å bruke de ekstra kronene er Asus fortsatt et ok alternativ Anonym poster: f5b5257546cbd0c1dc32cf75c3b57f5c
Isabell84 Skrevet 17. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2012 Ikke så mange alternativer som har kommet frem her. Mac er en av de, men er ikke interessant da dette er et godt voksent ektepar med under middels kunnskaper innen pc, er da greit å velge noe de er kjent med fra før... Men takk for forslag:) Har tittet litt selv og kommet frem til disse to som kanskje kan være interessante: Asus K55VM Asus K55VJ Noen som har erfaringer med en av disse eller som kan si noe om fordeler/bakdeler?
Isabell84 Skrevet 17. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2012 Noen som forresten kunne forklart forskjellen på Windows 7, Windows 8, Windows Home premium?
Lutetium 71 Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 Mac har vi i hus fra før og min egen opplevelse av det er ikke det beste. Ønsker derfor ikke å anbefale det videre selv... (ja, jeg vet jeg tråkker på noens tær nå) Prøvde å finne Asus U36S på forskjellige nettbutikker, men fant den ikke og lurer da på om den kanskje ikke er i salg lenger? Noen andre gode forslag? Må forresten være 15-16 tommers skjerm. Siba har den, men i 13 tommers versjon.
Gjest BlueBee Skrevet 17. november 2012 #14 Skrevet 17. november 2012 Sony vaio laptop. Storfornøyd med min egen vaio ;D
Gjest Blue Jeans Skrevet 17. november 2012 #15 Skrevet 17. november 2012 Jeg har mac, og er veldig fornøyd!
Rubies_ Skrevet 17. november 2012 #16 Skrevet 17. november 2012 Jeg har mac, og er veldig fornøyd! Ikke for å være frekk eller noe, men dette svaret er jo totalt urelevant, i og med at TS har forklart at Mac ikke er et alternativ i det hele tatt.
Gjest Blue Jeans Skrevet 17. november 2012 #17 Skrevet 17. november 2012 Ikke for å være frekk eller noe, men dette svaret er jo totalt urelevant, i og med at TS har forklart at Mac ikke er et alternativ i det hele tatt. Oi, beklager! Uff...jeg er ikke alltid like flink til å lese nøye gjennom før jeg skriver noe. Men sånn ellers...jeg hadde en LG pc for en stund siden, og var fornøyd med den. Men nå skal det sies at jeg ikke har greie på pc sånn egentlig, så hva som er bra og ikke bra er ikke godt å si for meg.
Isabell84 Skrevet 25. november 2012 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2012 Noen som kan svare meg på det JEG lurte på litt tidligere her? Flere svar etter, men ingen som svarer på fordeler/bakdeler med de to pcene jeg hadde funnet link til eller forklart forskjellen på de ulike typene Windows. Anyone??
-Jiinxs- Skrevet 26. november 2012 #19 Skrevet 26. november 2012 (endret) Noen som forresten kunne forklart forskjellen på Windows 7, Windows 8, Windows Home premium? Gå for en vanlig windows 7, spiller ikke så mye rolle for å være ærlig. Windows 8 er for ustabil og for tungvint å bruke slik den er nå, bedre å vente til servicepack 1 har kommet ut. Uansett så er W7 mer enn bra nok. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=498111 Endret 26. november 2012 av -Leon-
orgus Skrevet 26. november 2012 #20 Skrevet 26. november 2012 Noen som kan svare meg på det JEG lurte på litt tidligere her? Flere svar etter, men ingen som svarer på fordeler/bakdeler med de to pcene jeg hadde funnet link til eller forklart forskjellen på de ulike typene Windows. Anyone?? Asus har mange stødige maskiner uten at jeg kjenner den spesifike serien. Det er jo en forholdsvis grei prisklasse du har lagt deg på også, mtp at det er konsumermaskiner. Styr unna Acer, Packard Bell og andre billigmerker i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå