Gjest Gjest Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Jeg er en mamma til en toåring som konstant er bekymret for om guttungen har det bra nok. Vi har nesten ikke venner eller familie her vi bor, og er redd han får for lite sosial stimuli, siden han er en veldig sosial liten gutt. Det er følgelig lite samvær med andre om ettermiddager og i helger. Hvordan er det med dere andre med barn, hva gjør dere om ettermiddager og i helger med barna? Synes det er vanskelig å finne på ting å gjøre hele tiden...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 Går han i bhg? Vi er endel sammen naboer med barn på samme alder, ellers er vi endel alene og - men finner på noe hver helg, lite familie her og. Men ser litt familie ihvertfall 1-2 ganger i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2012 #3 Skrevet 10. november 2012 Går han i bhg? Vi er endel sammen naboer med barn på samme alder, ellers er vi endel alene og - men finner på noe hver helg, lite familie her og. Men ser litt familie ihvertfall 1-2 ganger i mnd. Ja, han går i barnehage. Ser familie 1 gang i mnd, eller annen hver mnd. Er av og til sammen med naboer med barn, men kan gå flere uker mellom hver gang ...
Redbull Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 Så lenge han går i bhg er det ikke synd i han Vi er med venner av meg som har barn på jenta mi sin alder, også er vi med søskenbarna hennes. Men det jeg liker aller best er å være alene med henne om ettermiddagene. Tre timer flyr avgårde, så jeg stresser ikke med å komme meg ut for å finne på noe. Men så skjer det mer naturlig jer da... Folk kommer innom osv. Når han blir eldre blor han nok med venner fra bhg/skole hjem og omvendt
nybegynneren Skrevet 10. november 2012 #5 Skrevet 10. november 2012 Når dem ikke er eldre og dem går i barnehagen vær dag, tror jeg dem har godt av og ha alenetid med mammaen sin.både når det gjelder tilknytning og roe ned litt.Så tror ikke du har noe og uroe deg for. Nyt alenetiden sammen med han,og finn på noe sammen der dere begge koser dere.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 TS. Ja, men virker som han så gjerne vil være mer sammen med andre barn. Han spør stadig vekk etter andre barn, og når vi er der andre barn han kjenner til er, så vil han være sammen med dem. Mens de kanskje kommer sammen med "venner", og dermed ikke er så interessert. Ser gutten blir litt lei seg da, for han vil så gjerne leke sammen med andre barn...
ViljaH Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Kan du ikke ta initiativ litt oftere da? Spørre naboer og foreldre om å gjøre ting sammen - gå tur i skogen, møtes i en park, leke sangleker ute, sparke ball på løkka... De som har en aktiv krets rundt seg, er folk som tar mye initiativ. Da blir man en primus motor for å finne på gøy, og folk vil være sammen med dere. Vær åpen og positiv og tilby, heller enn vente og kreve. 4
Gjest Marmot Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Jeg tror to-åringer mer enn nok får dekket sitt sosiale behov i barnehagen, og heller bør ha rolige ettermiddager og helger. Vi gjør så godt som aldri noe sosialt etter barnehagen, det er bare 2-3 timer fra vi kommer hjem til han legger seg og den tiden synes jeg han skal få bruke på å slappe av. I helgene holder jeg minst én av dagene "avtalefri", men da er vi ofte i svømmehallen eller på biblioteket. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå