Gå til innhold

Han sier en ting, mener noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig god mannlig venn. Vi var var venner først, men begynte å date for nesten et år siden.

Ingen av oss holder på med andre (tror jeg) og vi har det veldig hyggelig sammen.

Problemet er at han den siste måneden har blitt veldig fjern. Jeg har fortalt ham at jeg har følelser for han for flere måneder siden. Han sa at dette ikke var noe problem og at han gjerne ville fortsette å date. Etter dette har jeg tatt opp problemstillingen en gang til, da han begynte å bli "fjern". Han sa at det fortsatt var det samme mellom oss, men at han har mye å tenke på for tiden.

Han tar kontakt fra tid til annen, men det er mest jeg som tar kontakt. Det er bingo om jeg får svar eller ikke. Han tar som regel ikke telefonen når jeg ringer, men sender melding kort tid etterpå med spørsmål om det var noe jeg lurte på.

Nå har vi altså ikke møttes på en måned, og han har ikke svart på meldingen jeg sendte ham på torsdag.

Hva skal jeg tro? Han sier følelsene er gjensidig, men jeg føler at kommunikasjonen er enveis, det er også veldig trist at han aldri vil finne på noe sammen lenger. Han har alltid unnskyldninger.

Anonym poster: ec3322e632607bb2293dd9617adbf8f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ett fett om han føler det samme for deg som du gjør for ham når ting er som de er nå? Du forventer mer, og det får du ikke, uavhengig av om han føler det han sier eller ikke. Snakk med ham om det og forklar hva du vil ha, og så får du se om han kan gi deg det. Jeg hadde ikke giddet en fyr som ikke svarte når jeg tok kontakt eller tok telefonen, uansett hva slags grunn han hadde.

Anonym poster: 369dad30a3d4b931f7e9cf3017221631

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Og har tenkt tanken mange ganger selv "Hvorfor gidder jeg dette?", men sannheten er vel at jeg har blitt glad i han, og at jeg stadig håper det skal bli bedre snart. Særlig når han faktisk sier at følelsene er gjensidig. Hva skal han oppnå med å lyve om dette? Hadde han enda ikke sagt de tingene han har, så hadde det også vært enklere å bare trekke på skuldrene og gå videre.

Det er bare det at jeg ikke lenger klarer å tro på at han mener de tingene han sier de gangene vi snakker sammen. Men hvorfor holder han på meg? Hvorfor sier han som han gjør?

ts

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Og har tenkt tanken mange ganger selv "Hvorfor gidder jeg dette?", men sannheten er vel at jeg har blitt glad i han, og at jeg stadig håper det skal bli bedre snart. Særlig når han faktisk sier at følelsene er gjensidig. Hva skal han oppnå med å lyve om dette? Hadde han enda ikke sagt de tingene han har, så hadde det også vært enklere å bare trekke på skuldrene og gå videre.

Det er bare det at jeg ikke lenger klarer å tro på at han mener de tingene han sier de gangene vi snakker sammen. Men hvorfor holder han på meg? Hvorfor sier han som han gjør?

ts

Kanskje han ser noen andre, har du tenkt på det? Jeg har begynt å se på handlingene til en mann, ikke bare ordene. Når han ikke følger opp det han sier i handling, betyr ikke ordene så mye, er min erfaring. Er en fyr interessert, vil han ha kontakt, han svarer og han tar initiativ selv. Hvis det blir enveis, er det noe som skurrer...Tenk deg om, hadde du sluttet å svare/ta kontakt selv om du hadde hatt andre ting/mye å gjøre selv om du var interessert? Jeg tror ikke det...Så når du sier at han kommer med unnskyldninger, skurrer det i mine ører...men godt mulig han har andre ting i livet som tar tid, som han må tenke på, livssituasjon generelt, jobb etc...

Skrevet

Slike vinglete typer må være det verste man kan komme ut for.

Hva er det med folk som ikke kan være ærlige og snakke ut med den de er sammen med?

Jeg har vært borte i det samme, h'n sa en ting, men i handling viste h'n noe fullstendig annet. Forsikret om at følelsene mellom oss var gjensidige, men trakk seg samtidig unna. Noe så håpløst.. og komplett uforståelig.

Forstår at du er glad i ham, men når han viser seg såpass uinteressert som han gjør ved feks ikke å ta telefonen, ikke ta kontakt og være så vag på hva han ønsker, da blir det jaggu slitsomt i lengden.

Skrevet

Jeg har en veldig god mannlig venn. Vi var var venner først, men begynte å date for nesten et år siden.

Ingen av oss holder på med andre (tror jeg) og vi har det veldig hyggelig sammen.

Problemet er at han den siste måneden har blitt veldig fjern. Jeg har fortalt ham at jeg har følelser for han for flere måneder siden. Han sa at dette ikke var noe problem og at han gjerne ville fortsette å date. Etter dette har jeg tatt opp problemstillingen en gang til, da han begynte å bli "fjern". Han sa at det fortsatt var det samme mellom oss, men at han har mye å tenke på for tiden.

Han tar kontakt fra tid til annen, men det er mest jeg som tar kontakt. Det er bingo om jeg får svar eller ikke. Han tar som regel ikke telefonen når jeg ringer, men sender melding kort tid etterpå med spørsmål om det var noe jeg lurte på.

Nå har vi altså ikke møttes på en måned, og han har ikke svart på meldingen jeg sendte ham på torsdag.

Hva skal jeg tro? Han sier følelsene er gjensidig, men jeg føler at kommunikasjonen er enveis, det er også veldig trist at han aldri vil finne på noe sammen lenger. Han har alltid unnskyldninger.

Det er vel mest sannsynlig at han har noe på gang med ei anna dame

Anonym poster: 9ec035d641c53218ec2f9ddf90077a6a

Skrevet

ts

Som de andre sier; han holder deg på gress. Hadde han vært interessert, hadde kontakten vært mer gjensidig. Slutt å ta kontakt selv, så ser du hvor interessert han (ikke) er. Finn deg en fyr som har lyst til å treffe deg og trekker sin del av lasset, det er så uendelig mye mer tilfredsstillende.

Skrevet

Jeg er 99% sikker på at han ikke har noen andre, og jeg skjønner argumentene hans godt, da jeg vet hva han er opptatt med. Likevel er det tungt og trist å gå slik og vente. Det føles som jeg skal stille opp når han har tid/lyst, mens selv får jeg ikke tak i han når det har skjedd noe vanskelig som jeg trenger å snakke om med en som står meg nær.

Er ikke interessert i å finne en annen, jeg må jo bare velge å tro på det han sier og vente til stormen i hans liv har lagt seg?

Skrevet

Jeg er 99% sikker på at han ikke har noen andre, og jeg skjønner argumentene hans godt, da jeg vet hva han er opptatt med. Likevel er det tungt og trist å gå slik og vente. Det føles som jeg skal stille opp når han har tid/lyst, mens selv får jeg ikke tak i han når det har skjedd noe vanskelig som jeg trenger å snakke om med en som står meg nær.

Er ikke interessert i å finne en annen, jeg må jo bare velge å tro på det han sier og vente til stormen i hans liv har lagt seg?

Hvis du har lyst til å kaste bort måneder av livet ditt, så må du jo det. Hvis du derimot har lyst til å finne noen som faktisk vil ha deg, så kan du heller legge ned arbeidet som kreves for å bli ferdig med ham, så må du gjøre noe helt annet.

Les hva du selv skriver; han bryr seg ikke engang nok til å stille opp når ting er vanskelig for deg, men du skal stå på pinne for ham. Dette er det han tilbyr deg, ikke alt det du drømmer om og som du tror skal komme hvis bare, når bare, om bare. Er det bra nok for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver her?

Skrevet

Hvis du har lyst til å kaste bort måneder av livet ditt, så må du jo det. Hvis du derimot har lyst til å finne noen som faktisk vil ha deg, så kan du heller legge ned arbeidet som kreves for å bli ferdig med ham, så må du gjøre noe helt annet.

Les hva du selv skriver; han bryr seg ikke engang nok til å stille opp når ting er vanskelig for deg, men du skal stå på pinne for ham. Dette er det han tilbyr deg, ikke alt det du drømmer om og som du tror skal komme hvis bare, når bare, om bare. Er det bra nok for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver her?

Enig her, holdt på med en slik fyr selv en gang. Han holdt meg på gress i over et år før jeg endelig skjønte at han aldri tenkte at det skulle bli oss.

Det virker heldigvis som at du har fattet det, og jeg synes ikke du burde sette livet på vent for han.

Anonym poster: 0c8aaf9d4c70d66ce5f11329e9362655

Skrevet

Uff så slitsomt,bare å bli ferdig med det, det skal gå begge veier.

Skrevet

alle som har svart denne tråden svartmaler

Skrevet

alle som har svart denne tråden svartmaler

Hvorfor?

Mener du det er normalt å la være å svare på telefon, ikke ta kontakt og generelt ignorere sin partner?

Alle kan ha sine problemer, det er han ikke alene om. Men du oppfører deg likevel ikke slik mot den som bryr seg om deg, det er ikke måten å bevare et forhold på.

Selvfølgelig føler hun seg avvist når han unngår henne, og ikke tar kontakt.

Skrevet

Hvorfor?

Mener du det er normalt å la være å svare på telefon, ikke ta kontakt og generelt ignorere sin partner?

Alle kan ha sine problemer, det er han ikke alene om. Men du oppfører deg likevel ikke slik mot den som bryr seg om deg, det er ikke måten å bevare et forhold på.

Selvfølgelig føler hun seg avvist når han unngår henne, og ikke tar kontakt.

hun sier hun forstår grunnene hans. Gud vet hva de grunnene er. Men klart, han oppfører jeg jo tisynelatende snodig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...