Gå til innhold

Bytter du ofte klær og sko du har kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å handle. Det blir ofte på impuls,men pga at jeg er veldig usikker på stilen min så blir det ofte bomkjøp. Jeg benytter meg derfor ofte av bytteservicen som mange butikker tilbyr. Gjør du? Jeg merker ofte litt sure miner hos de ansatte,som om de gjenkjenner meg. Føler dere det samme? Synes det er så flaut å returnere klær, men jeg klarer ikke å styre impulsene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg bytter en god del jeg også. Faktisk blir jeg omtalt som byttedronninga blant venner og kjente ;-): Det kommer egentlig ikke så mye pga. usikkerhet i forhold til stil, men mer fordi jeg føler jeg får et bedre inntrykk av hvordan plagget faktisk er når jeg får prøve det hjemme. Jeg opplever det som lettere å vurdere om plagget er noe for meg eller ikke hjemme, enn i et trangt prøverom der speilet og lysforhold kanskje ikke forteller hele sannheten :gjeiper:.

Det er mulig jeg er naiv, men jeg kan ikke si at jeg har opplevd noen sure miner fra de butikkansatte ;-). Jeg tenker at byttemuligheten butikkene tilbyr er der nettopp for å gi kunden en trygghet i forhold til at de skal være tilfreds med det de kjøper. Det bør derfor ikke være en negativ ting at kunden kommer tilbake med noe han/hun ikke er tilfreds med. Men jeg passer alltid på å være hyggelig og tilmøtekommende når jeg bytter et plagg for å unngå eventuell negativitet rundt byttet.

Jeg er nysgjerrig på hva andre tenker om dette, så jeg håper flere svarer :-)

Skrevet (endret)

Jeg bytter ikke så ofte, men synes ikke det er flaut. Når man har bytterett så har man bytterett, så lenge man holder seg innenfor reglene for bytteretten.

Det jeg derimot merker jeg irriterer meg litt over, er å stå i kø bak en som skal bytte en hel pose med klær hvis det blir diskusjon om hvorvidt dét og dét plagget kan byttes, og det trekker veeeldig ut i tid. Da kan det hende jeg tenker noen ukvemsord innvendig.

Edit: skriveleif

Endret av Maakefjær
Skrevet

Nei, jeg bytter ikke ofte.:)

Men, jeg synes ikke du skal være flau. Jeg jobbet i butikk flere år, og bytting eller retur av varer skjer støtt og stadig. De eneste gangene jeg har blitt irritert, er når kundene har krevd ting jeg ikke har lov til å gjøre, og lagd helvete fordi de ikke får det som de vil. Type bytte varer som det ikke er lov å bytte eller returnere, kreve penger tilbake uten kvittering ect.

Skrevet

Jeg bytter omtrent aldri ting jeg har kjøpt i butikk, men noen ganger bytter jeg ting jeg handler på nett. Jeg har en tendens til å kjøpe for trange bukser og for vide gensere på nett, så ting som ikke passer i det hele tatt blir sendt i retur. Jeg prøver sjelden klær i butikk, men der får jeg se nøyere på dem og se hvor store de er, og da er sjansen for at de passer mye større enn når jeg bare har sett bilde.

Anonym poster: 6553fb76c3ea7fa49c7a6ad1477c06a3

Skrevet

Nei.

Jeg planlegger kjøpene mine og kjøper nesten aldri noe jeg ikke vet jeg skal ha eller er fornøyd med. Men om jeg skulle finne på å returnere eller bytte så er jeg ikke flau. Det er jo tross alt lov.

Gjest Thessie!
Skrevet

jeg har bare byttet/returnert plagg og sko jeg har kjøpt i butikk et par ganger. Men jeg jobber selv i skobutikk og det er veldig vanlig å benytte seg av bytteretten.

Gjest Memories
Skrevet

Til tross for eventuelle bomkjøp så bytter jeg svært sjelden klær/sko osv. Syns ikke det er flaut, det bunner rett og slett i latskap.

Skrevet

Nei, sjelden nå lengre. Før orket jeg aldri å prøve før jeg kjøpte, da ble det noen bomkjøp som resulterte i at jeg byttet. Men nå prøver jeg nesten alltid før jeg kjøper, så da slipper jeg å bytte.

Skrevet

Nesten aldri. Utrolig dumt gjort av meg, men får meg ikke til å gå tilbake til butikken med klær jeg har kjøpt. Aner ikke hva det er :gjeiper:

Skrevet (endret)

Jeg har kun returnert en eneste bukse. Men det var på Bogart i Trondheim, der jeg til gjengjeld var storkunde og fikk topp service uansett hva det måtte gjelde. Det skal sies at jeg handlet så mye hos dem at alt av skredderarbeid jeg trengte fikk jeg vederlagsfritt hos dem.

Så, nei, det var ingen sure miner da jeg kom tilbake med en bukse jeg ikke var fornøyd med.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Svært sjelden. Men nå er jeg av typen som gjerne må tenke over kjøpene en uke før jeg faktisk foretar dem. Ser jeg en skikkelig fin kjole i en katalog eller i en butikk, så må jeg gå innom butikken, se på sømmene og stoffet, og selvsagt prøve den på, før jeg så går hjem og lar det gå minimum 3-4 dager. Hvis jeg fortsatt tenker på kjolen, samtidig som den satt fint og alt var riktig ved den ellers, kjøper jeg den. Jeg blir stressa av å handle på impuls, for da blir jeg redd for å angre! :fnise:

Skrevet

Takk for svar! Jeg må presisere at jeg er både hyggelig og ydmyk når jeg bytter, så den følte negativiteten kommer vel helst av at jeg føler jeg bytter klær litt for ofte! Jeg vil begynne å planlegge kjøpene bedre,og kanskje ende med en garderobe jeg er mer fornøyd med, men impulsene lokker!

Skrevet

Jeg bytter så og si aldri klær eller sko i butikk, eller nettbutikk for den del. Jeg hater det, nettopp fordi jeg har opplevd at de som jobber i butikken blir skikkelig sure når det kommer til bytting(aner ikke hvorfor? :vetikke: ). Så derfor blir det hengende en del bomkjøp i skapet dessverre..

Gjest Thessie!
Skrevet

Grunnen til at selgerne kan være negativ er nok fordi at det går ut over deres selgerstatistikk. Når vi får inn returer, så går selgertallet vårt ned så mye som returen kommer på. Men dette skal selvfølgelig ikke skje, og man skal være like blid enten kunder returnerer eller kjøper varer!

Skrevet

Nei, jeg kan egentlig ikke huske å ha byttet noe de siste to årene. Men jeg har benyttet meg av retten til å returnere varene, og gjorde dette sist på torsdag. Er ofte jeg finner noe fint som også sitter fint, men så ombestemmer jeg meg etter å ha prøvd det med noen antrekk hjemme.

Skrevet

Jeg bytter vel i omtrent 3 av 5 tilfeller. Rett og slett fordi jeg svært sjelden prøver klær i butikken. Jeg passer alltid på å høre hvor lang tid jeg har på meg, selv om det er steder jeg har handlet mange ganger før, og har aldri opplevd noen form for irritasjon hos selgerne.

Sko er noe annet, der bytter jeg kun om jeg oppdager noe feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...