Gå til innhold

Hva har dere gjort med felles dyr etter et samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har katter, men kun den ene står jeg som eier.Blir også jeg som blir nødt til å flytte, og jeg har ikke fast jobb og egentlig ikke noe sted å ha katten.Uff, jeg vil jo gjerne ha med katten, men samtidig er jo hjemmet dens der og i min situasjon så er det jo lett å tenke at den beste løsningen ville vært om den ble der :(

Lurer på hva andre har gjort i en lignende situasjon?

Anonym poster: 0f1ca918e7a4fc46ae64c95755e6a7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det vel snakk om å legge bort sine egen "egoisme" og gjøre det som er best for katten.

Katter er jo ikke særlig glad i å bli flyttet noe særlig,enklere om det er innekatt såklart,men er katten vant til og være ute blir det ofte vanskelig,og da er såklart det beste og la katten være der den er,samme hvor kjedelig det er å dra fra den...

• Liker 1
Skrevet

Her er det vel snakk om å legge bort sine egen "egoisme" og gjøre det som er best for katten.

Katter er jo ikke særlig glad i å bli flyttet noe særlig,enklere om det er innekatt såklart,men er katten vant til og være ute blir det ofte vanskelig,og da er såklart det beste og la katten være der den er,samme hvor kjedelig det er å dra fra den...

Jeg vet jo det, men det er jo veldig trist :(

Er jo utrolig glad i den, men tenker jo på katten da og den er også en utekatt.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Mine 3 katter ( i navnet og i gavnet) flyttet med meg, fra hus til leilighet.

Det gikk helt og aldeles utmerket. Vetrinæren lurte faktisk på om det hadde skjedd noe, - siden kattene virket enda mer harmoniske ! :blink:

Disse kattene valgte meg, jeg tilhører dem. Den frivillige organisasjone som overlot dem til meg hadde (ved sin leder) godkjent meg som menneske på bakgrunn av mine verdier og mitt verdigrunnlag.

Under ingen omstendigheter kunne eller ville jeg overlatt disse sterke sjelene til noen andre.

Case closed.

Edit: Jeg vet, basert på en tidligere felin venn og elskede, kanskje bedre enn andre hvor høyt en katt kan elske et menneske.

At reviret er viktigere enn det riktige mennesket er sterkt overdrevet.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Skrevet

jeg fikk katten og han hunden! Jeg tar hunden når han er borte og han forer kattene mine når jeg er borte.. hehe

Skrevet

Tenk først og fremst på katten. :) Skal du flytte til et sted du kommer til å bo lenge, kan du vurdere å ta den med.

Anonym poster: 356f083a8eca5cdf2d5ca59e5e569dbc

Skrevet (endret)

Jeg tok med meg katten. Det var ikke et alternativ at han ble hos ekssamboeren min, selv om lille dyret var begge sitt i utgangspunktet. Det ble til at pus og jeg flyttet. Vi må flytte igjen i sommer, litt fram og tilbake, men da skal vi flytte til et permanent sted, heldigvis.

Iblant blir ikke livet som planlagt, og det ender med litt mer flytting og tilpasning enn man hadde tenkt, men jeg hadde aldri overlatt katten fordi "katter blir stresset av å flytte". Det tror jeg ikke min herremann ville tilgitt meg.

Jeg tror han er såpass knyttet til meg, at han foretrekker å flytte et par ganger enn å bli forlatt på et sted. Han reiser med meg på ferie hver sommer og jul - og han har ingen problemer med det for han får være med matmor. Matmor er trygghet - uansett hvor vi er.

Endret av ninuska_
Skrevet

Ja, den katten er veldig knyttet til meg siden det er jeg som har drevet mest på med han.Han var hjemløs og da var det jeg hovedsakelig som fikk han trygg på oss, og derfor ble han jo veldig knyttet til meg.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda siden jeg ikke har tatt skrittet med å gjøre det slutt enda, men jeg har jo selvsagt lyst til å ha med meg den lille fyren :)

Skrevet

Katten sto på mitt navn og jeg hadde alt av stell og kosing. Det lille dyret er også mest knytta til meg, så var nokså naturlig at ho skulle flytte med meg.

Nå bor vi litt midlertidig, men så fort jeg finner noe mer permanent blir det bra for oss begge. Katten er i hvert fall mer harmonisk og glad. Har innekatt.

Anonym poster: 7174917a5aec50727e5fcdd6e5208fbf

Skrevet

Jeg beholdt katten. Det var som i utgangspunktet ville ha katt, så det ble naturlig at jeg beholdt henne etter brudd.

Skrevet

Vi hadde delt samvær for hunden i begynnelsen, men nå passer han den bare av og til. Han (exen) var knust når det ble slutt og da var nok bikkja god å ha. Når han begynte å nyte singellivet og etterhvert fikk ny dame dabbet interessen av. Hunden blir glad når han møter han, men ikke gladere enn han blir av å møte alle andre han kjenner...

Skrevet

katter skal ikke bare være inne heller. bare så det er sagt.

katter tåler helt fint å bli flyttet på en gang eller to

Skrevet

Eksen drepte våre kjæledyr, slik at jeg ikke skulle få dem, og sa jeg skulle være glad vi ikke hadde felles barn.

Skrevet

Jeg flyttet og tok med meg 3 hester, 2 akvarier m div fisk og en hund, rett og slett fordi exen ikke orket å ta vare på dem.

Hunden og 2 hester var mine og den siste hesten og akvariene ble med fordi det var den beste løsningen for oss begge, og han har hatt samvær med hunden og hesten i perioder det har passet for han :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...