Linda27 Skrevet 3. mars 2004 #1 Del Skrevet 3. mars 2004 Hei! Fin side dere har her... :-) har ikke sett den før.. Jeg er stygt redd for at jeg ikke kan få egne barn, angsten har forfulgt meg hele livet egentlig... Har prøvd i flere år nå, vi giftet oss våren-03, og alle begynner etterhvert å mase på om "snart kommer det vel en liten...?" Holder på å spy av de spørsmålene, og klarer nesten ikke familiebesøk med barneprat og der det er unger.. gråter ofte.. mannen min ser at jeg sliter ( ser i alle fall ut som om det er jeg som sliter mest, men han sier ikke så mye om dette.. vet han ønsker seg barn han også..) Jeg fortalte han om denne nettsiden, og han ba meg søke råd hos dere om hvordan vi skal gå fram... Ikke det at penger er noe hinder.. men hva omtrent koster en utredning og evt et prøverørsforsøk? Vi vil gjerne ha egne barn hvis vi kan få hjelp til dette, men er greit å vite litt hva vi kan vente oss av utlegg i framtiden... Har noen et godt råd på hvordan jeg går fram? Kan noen forklare meg om hvordan dette med å måle tempen, hvordan, når hvorfor? *lurer* Skal bestille meg en legetime snart tror jeg... På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 3. mars 2004 #2 Del Skrevet 3. mars 2004 Hei! For det første må jeg jo si at du har kommet til rett sted!!! Her er det mange i samme situasjon som deg. Jeg vet ikke så mye om temp-måling, men jeg vil anbefale deg å bestille en time hos legen din og begynne med utredning. Har man vært prøvere i 1 år har man krav på utredning - og selve utredningen koster ikke mange hundrelappene. Men det tar litt tid Vi er selv slitere og er i vårt 3.prøveår... Har vært til utredning og fått påvist at alt er i orden med oss begge. Faktisk ble jeg gravid i november-03, men mistet dessverre... Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper du får de svarene du ønsker her inne!!! *klemz* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. mars 2004 #3 Del Skrevet 3. mars 2004 På prøverørsforsøk er det en egenandel på 18000 kr, og da kan man ha 3 forsøk i det offentlige.Om du velger å gjøre det privat,f.eks. i utlandet koster det mye mer. Du finner også en del informasjon inne å http://www.fub.no Inne på forumet der finner du sikkert svar på mye av det du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 3. mars 2004 #4 Del Skrevet 3. mars 2004 Vil bare anbefale dere å begynne utredningen - dra til legen, få evnt. henvisning til gynekolog. Det er så godt å komme igang, å føle at det går fremover, og ikke minst få svar på de 1000 sp.målene man har! Nå, etter ett og ett halvt års utredning har vi hatt første møte med infertilitetsklinikken... så du skjønner; ting tar tid! Så det er ingen tid å miste, LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå