AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #21 Skrevet 10. november 2012 Hvordan kan du si at det ikke omtales, når Øygardensaken har hatt førstesideplassen kronisk i et års tid, og alle de andre sakene i denne tråden er basert på presseomtaler? Øygardsaken ble lenge hysjet ned. Under rettssaken tok det av, ingen tvil om det. Men media var svært forsiktige, spesielt forsiktige med å få kommentarer fra Stoltenberg. Det skal visstnok ha vært folk ved statsministerboligen som undret seg over at Øygard tok med en så ung jente til å besøke Stoltenberg. Mediene hadde nok gravd mer i dette om Siv Jensen var statsminister og en Frp-ordfører hadde gjort det samme osv. Anonym poster: de2e90b5f841338a79e96be6b0b9a4fe 1
Alice123 Skrevet 10. november 2012 #22 Skrevet 10. november 2012 Men likevel driver f.eks. NRK og maser om at Frp er partiet for sexskandaler: http://www.nrk.no/ny...norge/1.7803475 Veldig spesielt med tanke på at det stort sett er fillesaker sammenlignet med hva Arbeiderparti-folk har gjort. Anonym poster: de2e90b5f841338a79e96be6b0b9a4fe Jeg er enig i at mediadekkningen er feil. 1
Alice123 Skrevet 10. november 2012 #23 Skrevet 10. november 2012 Husker dere når han litt runde fra frp ble forfulgt av tv2 til Riga? Det ble et veldig mediemas fordi han kanskje hadde kjøpt erotisk massage. Det kom ut samtidig som saken med Øygarden ble kjent. Men saken med Øygarden, som hadde blitt anmeldt for overgrep mot en 13 åring, fikk en liten notis. Uten navn eller partitilhørighet. Men at en voksen mann kanskje kjøpte erotisk massasje av en voksen kvinne, ble smørt utover avisene i ukevis. 1
Mann 42 Skrevet 10. november 2012 #24 Skrevet 10. november 2012 Husker dere når han litt runde fra frp ble forfulgt av tv2 til Riga? Det ble et veldig mediemas fordi han kanskje hadde kjøpt erotisk massage. Det kom ut samtidig som saken med Øygarden ble kjent. Men saken med Øygarden, som hadde blitt anmeldt for overgrep mot en 13 åring, fikk en liten notis. Uten navn eller partitilhørighet. Men at en voksen mann kanskje kjøpte erotisk massasje av en voksen kvinne, ble smørt utover avisene i ukevis. Øygardsaken ble lenge hysjet ned. Under rettssaken tok det av, ingen tvil om det. Men media var svært forsiktige, spesielt forsiktige med å få kommentarer fra Stoltenberg. Det skal visstnok ha vært folk ved statsministerboligen som undret seg over at Øygard tok med en så ung jente til å besøke Stoltenberg. Mediene hadde nok gravd mer i dette om Siv Jensen var statsminister og en Frp-ordfører hadde gjort det samme osv. Anonym poster: de2e90b5f841338a79e96be6b0b9a4fe La oss nå ikke ta HELT av her, da. Siv Jensen som statsminister? Ikke på denne siden av 2050. Ikke den andre, heller.
Alice123 Skrevet 10. november 2012 #25 Skrevet 10. november 2012 La oss nå ikke ta HELT av her, da. Siv Jensen som statsminister? Ikke på denne siden av 2050. Ikke den andre, heller. Hva? Jeg har vel ikke skrevet noe om Siv Jensen som statsminister? Jeg skrev bare hva mediene har fokusert på.
Kirsebærblomst Skrevet 10. november 2012 #26 Skrevet 10. november 2012 Kanskje ikke så mange, men det er jo andre saker: AP-politiker drepte kvinne: http://www.aftenpost...et-6634353.html AP-politiker dømt for sex med 14-åring: http://www.vg.no/nyh...hp?artid=254280 Og så har vi Rune Øygard-saken, da. Det interessant er at når det er snakk om AP, så er det alvorlige ting. Når det er Frp det er snakk om, så er det stort sett filleting som å ha sex med en 16-åring, filme ungdommer i dusjen eller få massasje i utlandet. Anonym poster: de2e90b5f841338a79e96be6b0b9a4fe De to første er ikke filleting! Når det er sagt, har jeg ingen tro på at partiet disse menneskene representerer har hatt noe å si for ugjerningen som blir gjort. Om noen misbruker sin maktposisjon eller begår andre grusomme handlinger, er det revnende likegyldig om denne personen tilhører Frp, Ap, SV, Rødt eller Pensjonistpartiet. Så vidt jeg vet står det ingenting i noen partiprogrammer om at dette er greit.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #27 Skrevet 10. november 2012 De to første er ikke filleting! Når det er sagt, har jeg ingen tro på at partiet disse menneskene representerer har hatt noe å si for ugjerningen som blir gjort. Om noen misbruker sin maktposisjon eller begår andre grusomme handlinger, er det revnende likegyldig om denne personen tilhører Frp, Ap, SV, Rødt eller Pensjonistpartiet. Så vidt jeg vet står det ingenting i noen partiprogrammer om at dette er greit. Å ha sex med en person OVER den seksuelle lavalder ÉN gang, er ikke det en filleting sammenlignet med å ha sex med en 13-15-åring 50 ganger? Det første ble ansett for ikke å være straffbart, det andre har en strafferamme på 10 års fengsel, om ikke det var enda mer. Å filme noen ungdommer i dusjen, ja, de tok sikkert veldig skade av det. Filleting. Anonym poster: de2e90b5f841338a79e96be6b0b9a4fe 1
Kirsebærblomst Skrevet 10. november 2012 #28 Skrevet 10. november 2012 Å ha sex med en person OVER den seksuelle lavalder ÉN gang, er ikke det en filleting sammenlignet med å ha sex med en 13-15-åring 50 ganger? Det første ble ansett for ikke å være straffbart, det andre har en strafferamme på 10 års fengsel, om ikke det var enda mer. Å filme noen ungdommer i dusjen, ja, de tok sikkert veldig skade av det. Filleting. Anonym poster: de2e90b5f841338a79e96be6b0b9a4fe Bare fordi Øygard-saken er såpass drøy, betyr det ikke at man skal blåse av andre saker som filleting! Det må da gå an å skille på de forskjellige sakene. Og tanken på å ha blitt filmet i dusjen som ung, og ikke vite hvem som har sett den, kan være veldig psykisk belastende. 1
Rskre Skrevet 10. november 2012 #29 Skrevet 10. november 2012 No har det seg slik at Øygard ikkje er dømd, så det vert gale å samanlikne med den saka.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2012 #30 Skrevet 10. november 2012 http://www.tv2.no/ny...kt-3921189.html Nok en AP-politiker er siktet for voldtekt. Hva i svarte er galt med dette syke partiet?? Mange har en helt feilaktig oppfatning av hvordan det politiske systemet fungerer i Norge. Mange tror for eksempel at vi har demokrati i Norge. Det er ikke tilfelle. Det vi har i Norge, er partidiktatur. Det er ikke slik at folket kan velge hvem som står på listene. Det avgjøres på bakrommet av hemmelige interessegrupper. Personer som blir nominert som politikere, er personer om det hefter noe ved, som pedofili, voldtekt, narkotikamisbrukt e.l. Dette fordi man da lettere kan bli kvitt dem Det er neppe noen politiker i Norge som ikke har ett eller annet på rullebladet. Ærlige og hederlige mennesker har ingen sjanse i norsk politikk, fordi de vil aldri bli nominert. Derfor er ikke dette noe spesielt for AP. Alle politikere, i hvert fall alle politikere over ett visst nivå, er kjeltringer. Ellers hadde de ikke blitt nominert.
Rskre Skrevet 10. november 2012 #31 Skrevet 10. november 2012 (endret) Mange har en helt feilaktig oppfatning av hvordan det politiske systemet fungerer i Norge. Mange tror for eksempel at vi har demokrati i Norge. Det er ikke tilfelle. Det vi har i Norge, er partidiktatur. Det er ikke slik at folket kan velge hvem som står på listene. Det avgjøres på bakrommet av hemmelige interessegrupper. Personer som blir nominert som politikere, er personer om det hefter noe ved, som pedofili, voldtekt, narkotikamisbrukt e.l. Dette fordi man da lettere kan bli kvitt dem Det er neppe noen politiker i Norge som ikke har ett eller annet på rullebladet. Ærlige og hederlige mennesker har ingen sjanse i norsk politikk, fordi de vil aldri bli nominert. Derfor er ikke dette noe spesielt for AP. Alle politikere, i hvert fall alle politikere over ett visst nivå, er kjeltringer. Ellers hadde de ikke blitt nominert. Det trur eg bygdefolket veit meir om enn sentrale politikarar i Oslo, så det er ikkje sant. Lokale politikarar er ofte hedersmenn, dei fyrste mellom likemenn. Endret 10. november 2012 av Rskre
Gjest zerox_ztoleranz Skrevet 11. november 2012 #32 Skrevet 11. november 2012 No lyt folk roe seg, Arbeidarpartiet er ikkje prega av nokon ukultur. Politikaren er heller ikkje dømd, han kan såleis vera uskuldig. Og hald Rune unna slikt, han er ein hedersmann. Tror ikke egentlig du bryr deg så mye om Rune lenger, du synes bare det er morsomt å provosere her inne med de innavla sekt-synspunktene dine.
Rskre Skrevet 11. november 2012 #33 Skrevet 11. november 2012 Tror ikke egentlig du bryr deg så mye om Rune lenger, du synes bare det er morsomt å provosere her inne med de innavla sekt-synspunktene dine. Du trur ikkje eg står for meingane mine?
Gjest zerox_ztoleranz Skrevet 11. november 2012 #34 Skrevet 11. november 2012 Du trur ikkje eg står for meingane mine? Nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå