Gå til innhold

Fotløs hamster..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok opp hamsteret idag for å kose med det,og gi den litt god mat. Synes han var blitt litt tynnere,og tenkte kanskje han ikke synes det nye foret er godt.

Han fikk springe litt , så ikke noe unormalt ved han da.

Tok han opp og han virket litt skeiv,så jeg løftet å sjakka under magen , da så jeg det,ene foten er borte!?!

Må innrømme at det har vert en hektisk uke , og det har blitt lite kos , men mat har han fått.

Kan et hamster gnage av seg beinet av kjedsomhet? Kanskje han har spist det opp?

Tør ikke sjekke om jeg finner foten i buret :(

Han har vert unormalt rolig i det siste også , huff.. Han er ett år , tror dere det er lurest å avlive han? Vil jo ikke at han skal pines :(

Huff...har jo blitt så glad i han også..

Hjelp!

Anonym poster: 9443e8d0a40fe9b69098231ba8ff8ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt om tilfeller der såkalt hamstervatt har tvinnet seg rundt føtter og stengt blodtilførsel eller revet av bein. Bruker du det, ville jeg byttet til ubleket toalettpapir i stedet ihvertfall.

At han er roligere kan henge sammen med alt fra skade og sykdom til at den er vokst fra unge-herjinga.

Hvorvidt avliving er nødvendig, kan du diskutere med en veterinær, deres råd er nok mer pålitelige enn du kan få her. Håper det går bra med den lille fyren!:)

Skrevet

Han har ingenting i buret som kan være direkte skadelig , bruker ikke vatt eller høy , kun ubleket toalettpapir og en slags sagflis for hamster.

Tenkte på at han kunne ha satt seg fast , men litt usikker på hvor det kunne ha skjedd.

Takk for svar :)

Skrevet

Da har den kanskje satt seg fast, ja. Hamstre er jo egentlig ikke kjent for å være så sosiale av seg, de liker selskap, men de styrer helst med sitt. Jeg tror ikke en hamster ved sine fulle fem gnager av seg beinet på grunn av én hektisk uke. Ikke plag deg selv med det ihvertfall:)

Skrevet

Hvordan ser såret ut det foten var? Ogn klarer den å bevege seg, ser det ut som den har smerter?

Skrevet

Dyr skjuler stort sett smerte veldig veldig godt, og det at han er blitt tynnere er et tegn på at han ikke har det godt. Selvsagt har han det vondt, han mangler et bein!

Dyrlege/avliving i dag.

Beklager at jeg høres krass ut, men den stakkars hamsteren din har det ikke godt.

• Liker 1
Skrevet

Heisann.

Vil bare si at han er avlivet nå :(

Begynte å se nermere på han , og det viste seg at den andre bakfoten også var brekt.

Buret har hatt 2 etager , nettopp tatt vekk øverste etg , for han falt ofte ned når han skulle ned. Så jeg tenker at jeg tok den vekk for sent desverre. Han har sikkert falt ned og brekt føttene stakkar, huff jeg føler meg elendig :(

Glad han er kommet til et bedre sted nå , et sted han sikkert skulle ha vert før. Lille tøffingen min , kommer til å savne deg *snufs*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...