Gå til innhold

Busjett

Fremhevede innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Giftet meg i sommer.

600 kroner for kjolen, like mye for undertøy.

1500 for hotellrom.

Han hadde dress fra før.

Piknik etterpå, alle hadde med seg noe av mat og drikke.

Middag ute på en restaurant- alle betalte selv.

Veldig veldig fin dag med 10 venner.

Anonym poster: c8d44b776894dbf8809b6c934bf6a9f1

Gratulerer så mye! Høres ut som en deilig dag. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Giftet meg i sommer.

600 kroner for kjolen, like mye for undertøy.

1500 for hotellrom.

Han hadde dress fra før.

Piknik etterpå, alle hadde med seg noe av mat og drikke.

Middag ute på en restaurant- alle betalte selv.

Veldig veldig fin dag med 10 venner.

Flott å se "billigere" eksempler på hvordan man kan gjøre ting. Det var vell ingen som ble sure pga. de måte betale maten sin selv? Er litt forvirret først piknikk og så middag på resturang? er man ikek mette da før man kommer til resturanten?

Skrevet

Flott å se "billigere" eksempler på hvordan man kan gjøre ting. Det var vell ingen som ble sure pga. de måte betale maten sin selv? Er litt forvirret først piknikk og så middag på resturang? er man ikek mette da før man kommer til resturanten?

Ingen ble sure , nei. Vi giftet oss kl. Elleve på formiddagen , så piknik etter det og restaurant på kvelden.

Glemte ringene, det ble noen tusen .

Skrevet

Ingen ble sure , nei. Vi giftet oss kl. Elleve på formiddagen , så piknik etter det og restaurant på kvelden.

Glemte ringene, det ble noen tusen .

Glemte ringene? Bevist eller ubevist? Hva gjorde dere etter piknikken og før middagen på kvelden (ser for meg at jeg bare vil gått å trippet og ventet). Du sier også at det var med 10 venner, så ingen familie altså?

Skrevet

Glemte ringene? Bevist eller ubevist? Hva gjorde dere etter piknikken og før middagen på kvelden (ser for meg at jeg bare vil gått å trippet og ventet). Du sier også at det var med 10 venner, så ingen familie altså?

Ubevisst.

Vi satt i parken og drakk vin og skravlet, akkurat som på en annen sommerdag. Veldig lite formelt, så ingen trippet nei:)

Vi ville ha kun venner , da familie bor overalt i verden , og vi hadde ikke lyst til og lage noe stort med masse styr.

Skrevet

Ubevisst.

Vi satt i parken og drakk vin og skravlet, akkurat som på en annen sommerdag. Veldig lite formelt, så ingen trippet nei:)

Vi ville ha kun venner , da familie bor overalt i verden , og vi hadde ikke lyst til og lage noe stort med masse styr.

hørers som sakt flott ut! min familie hadde nok blitt skuffet om de ikke ble invitert

Skrevet

Herregud prøvde å sette opp budsjett i går blir ca 140 000 kr, syns dette er alt for mye. da er det mat og lokale og selve festen som koster 1000,- per gjest, pluss leie av lokale, pluss drikkebong (1 per stk). Dette var å leie via et hotel.

Mulig selve festen blir billiger om man tar å leier lokaler og får catering på maten. Var noen som hadde skrevet at de fikk lokale og mat til 60 gjester til 30 000 dette hørest helt fantastisk ut

Hvor finner jeg slike "billige muligheter" i Tromsø? Noen som vet?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Herregud prøvde å sette opp budsjett i går blir ca 140 000 kr, syns dette er alt for mye. da er det mat og lokale og selve festen som koster 1000,- per gjest, pluss leie av lokale, pluss drikkebong (1 per stk). Dette var å leie via et hotel.

Mulig selve festen blir billiger om man tar å leier lokaler og får catering på maten. Var noen som hadde skrevet at de fikk lokale og mat til 60 gjester til 30 000 dette hørest helt fantastisk ut

Hvor finner jeg slike "billige muligheter" i Tromsø? Noen som vet?

Finn deg et lokale der "alt er lov" dvs lokale der du kan ta med deg mat og drikke. Ta kontakt med en restaurant der du synes maten er god eller liker ideene, så spør du om du kan leie kokken derfra.

Det kommer vi til å gjøre, og kostnadene kommer ned på et helt annet nivå! Vi kan velge om vi vil gjøre innkjøpene selv, eller om de tar seg av det også. Prisen vi betaler er 465,- + mva pr.time absolutt ingen upris mtp hva det kunne vært.

En liten intimrestaurant hjemme der jeg kommer fra som fokuserer på lokale råvarer og spennende kombinasjoner. :)

Det finnes sikkert muligheter for å gjøre noe lignende i Tromsø også. :)

• Liker 1
Skrevet

Finn deg et lokale der "alt er lov" dvs lokale der du kan ta med deg mat og drikke. Ta kontakt med en restaurant der du synes maten er god eller liker ideene, så spør du om du kan leie kokken derfra.

Det kommer vi til å gjøre, og kostnadene kommer ned på et helt annet nivå! Vi kan velge om vi vil gjøre innkjøpene selv, eller om de tar seg av det også. Prisen vi betaler er 465,- + mva pr.time absolutt ingen upris mtp hva det kunne vært.

En liten intimrestaurant hjemme der jeg kommer fra som fokuserer på lokale råvarer og spennende kombinasjoner. :)

Det finnes sikkert muligheter for å gjøre noe lignende i Tromsø også. :)

LURT! der ga du meg noe å tenke på! Må absolutt undersøke muligheten for dette!

Skrevet

Leier dere da også inn servitører fra samme plass?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Leier dere da også inn servitører fra samme plass?

Nei, vi skal ha grillmatbuffet, så vi benytter oss av venninner til søsken og slike ting. Hvis du ikke får leid fra selve restauranten er det jo å ta kontakt med VGS med servitør linje eller lignende. :)

Skrevet

Nei, vi skal ha grillmatbuffet, så vi benytter oss av venninner til søsken og slike ting. Hvis du ikke får leid fra selve restauranten er det jo å ta kontakt med VGS med servitør linje eller lignende. :)

Hvor får du alle disse ideene fra. Fantastisk!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hvor får du alle disse ideene fra. Fantastisk!

Plukker opp tips, tør å spørre! Først og fremst kanskje... vedrørende kokk og slike ting. Dessuten har jeg et par kjemperessurser i mamma og en tante som har vært i maaaaange bryllup de siste årene.

Putter du det sammen med et ganske strikt budsjett som skal dette mye må man tenke litt kreative løsninger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...