Gå til innhold

Busjett

Fremhevede innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Bestemme får vi :) 100% :) Men har ikke kommet langt nok til å ha noen klar mening om hva ting koster, det er min mor som ser på mat, rett og slett fordi ingen av oss to bryr oss. Lokalet er bestilt, men det er et hus hvor vi kjenner de som har ansvaret, så de sa ingenting om pris, men regner med det blir veldig lite.

Men at bryllup koster mer enn jeg ønsker, det har jeg oppdaget allerede, kjolen var dyrere enn jeg hadde tenkt ;)

Ja, men da er det jo greit for da har du tatt den dyreste utgiftsposten, og alt annet kommer ikke til å koste hinsides mye. Kan aldri vite om brudeparet planlegger slott eller grendehus. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ja, bortsett fra maten er jo det dyreste på plass! :) Og grendehuset har hvite vegger og sorte stoler så vi taper ingenting utseendemessig selvom det er billig.

Jeg tror at man kan få et fint bryllup for lite penger. At man prioriterer ulikt er jo helt naturlig, for noen er mat viktig, andre kjolen og andre igjen fotografen. Til TS: jeg tror nok dere klarer dere på 60 000, må nok bare planlegges litt, og velges hva som er viktigest! :)

(Selv er jeg litt i mot å utsette bryllup pga. penger. Har forståelse for at penger er vanskelig for mange, men man trenger jo ikke å ha en stor flott fest heller ;) Dette er jo min personlige mening, hadde jeg ikke hatt råd så hadde jeg giftet med uansett, og heller feiret når jeg fikk råd :) )

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, bortsett fra maten er jo det dyreste på plass! :) Og grendehuset har hvite vegger og sorte stoler så vi taper ingenting utseendemessig selvom det er billig.

Jeg tror at man kan få et fint bryllup for lite penger. At man prioriterer ulikt er jo helt naturlig, for noen er mat viktig, andre kjolen og andre igjen fotografen. Til TS: jeg tror nok dere klarer dere på 60 000, må nok bare planlegges litt, og velges hva som er viktigest! :)

(Selv er jeg litt i mot å utsette bryllup pga. penger. Har forståelse for at penger er vanskelig for mange, men man trenger jo ikke å ha en stor flott fest heller ;) Dette er jo min personlige mening, hadde jeg ikke hatt råd så hadde jeg giftet med uansett, og heller feiret når jeg fikk råd :) )

Hadde det enda vært så vel som 60`, det er nok 90`... Jeg har kjøpt en dyr kjole som kuppet budsjettet. :fnise:

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Hadde det enda vært så vel som 60`, det er nok 90`... Jeg har kjøpt en dyr kjole som kuppet budsjettet. :fnise:

De 60` var tenkt på spørsmålet til TS :)

Nærmer oss nok heller 90` vi også (også mye på grunn av kjole). Virker som om vi har litt samme holdninger, DIY osv. :) Ser ikke helt problemet som flere nevner med å bruke mye penger på kjole og mindre på annet, så lenge man ikke lar det gå på bekostning av gjestene. God mat og stemning skal de selvsagt få :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

De 60` var tenkt på spørsmålet til TS :)

Nærmer oss nok heller 90` vi også (også mye på grunn av kjole). Virker som om vi har litt samme holdninger, DIY osv. :) Ser ikke helt problemet som flere nevner med å bruke mye penger på kjole og mindre på annet, så lenge man ikke lar det gå på bekostning av gjestene. God mat og stemning skal de selvsagt få :)

Helt enig!

Dessuten synes jeg at vi skal få den gleden av å kjøpe oss denne dyre kjolen så lenge det er en bonus til alt annet, og ikke en kjole på toppen av absolutt alt annet.

(nydelig kjole forresten, har jeg sagt det også) :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Helt enig!

Dessuten synes jeg at vi skal få den gleden av å kjøpe oss denne dyre kjolen så lenge det er en bonus til alt annet, og ikke en kjole på toppen av absolutt alt annet.

(nydelig kjole forresten, har jeg sagt det også) :)

Jeg tenker at det er én gang i livet jeg kjøper så dyr kjole, kommer aldri til å gjøre det igjen og er til vanslig veldig sparsom med penger, så ja: den gleden unner jeg meg, og det synes jeg du også skal gjøre :)

Takk :)

Skrevet

Unnskyld meg - men du ser hvor dumt dette høres ut eller? Du skriver at hvis du ikke hadde hatt råd osv... veldig morsomt å lese når du også sier at deres foreldre skal dele på betalingen 50/50 av bryllupet deres! Men du har kanskje de pengene uansett, men velger allikevel å få alt betalt sikkert. Høres jo ut som selvstendige mennesker...not...

Anonym poster: bbbd15533fcda2cbc90dcf34a429855f

• Liker 2
Skrevet

Synes dere skal tenke dere om. Hvis kjolen blir så kostbar at dere ikke får råd til å holde en skikkelig fest, så gå for noe billigere.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Synes dere skal tenke dere om. Hvis kjolen blir så kostbar at dere ikke får råd til å holde en skikkelig fest, så gå for noe billigere.

Vi skal hvertfall ha en skikkelig fest! Med mange tips hentet fra KG hva som kjennetegner en bra bryllupsfest. Det har jeg ikke dårlig samvittighet for. :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Unnskyld meg - men du ser hvor dumt dette høres ut eller? Du skriver at hvis du ikke hadde hatt råd osv... veldig morsomt å lese når du også sier at deres foreldre skal dele på betalingen 50/50 av bryllupet deres! Men du har kanskje de pengene uansett, men velger allikevel å få alt betalt sikkert. Høres jo ut som selvstendige mennesker...not...

Så er det ikke så lett å få et godt innrykk og god måte å utrykke seg på via et forum. Man ser ikke helheten. Ja, jeg forlovet meg og satte dato UTEN å vite at våre foreldre kommer til å dekke mesteparten. Og vi hadde giftet oss uten noen som helst fest om det hadde vært alternativet, men nå er ikke det noe alternativ fordi (1) vi har råd til en fest og (2) våre foreldre dekker mye.

Kjolen går ikke på bekostning av festen :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg tenker at det er én gang i livet jeg kjøper så dyr kjole, kommer aldri til å gjøre det igjen og er til vanslig veldig sparsom med penger, så ja: den gleden unner jeg meg, og det synes jeg du også skal gjøre :)

Takk :)

Jeg er ikke sparsom med penger til vanlig, hehe. Så det kom vel ikke som noen bombe at det blir dyrt, men den er viktig for meg, på samme måte som skikkelig øl er viktig for mannen min. :)

Skrevet

Jeg synes det er mer tåpelig å gifte seg altfor ung og før man har bodd sammen. Bare min personlige mening ;)

Anonym poster: 3780ba33d41e17398c5b9b64b0bf314a

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er mer tåpelig å gifte seg altfor ung og før man har bodd sammen. Bare min personlige mening ;)

Nå er det jo heldigvis ikke deg det gjelder. I tillegg er det faktisk relativt vanlig blant f.eks kristne par å gifte seg yngre enn andre og ikke bo i lag før etter ekteskap. Kjenner iallefall veldig mange på min alder (22 år) som har alt giftet seg eller skal gifte seg i nærmeste fremtid, som ikke bodde/bor i lag før etter de er gift. At jeg velger å bo med min kjæreste i flere før et eventuelt ekteskap er jo opp til meg. På samme måte som det er opp til dem å gifte seg og deretter flytte inn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes personlig at det

Vel, men på den annen side så går alt som har med bryllup å gjøre overhodet på oss som ikke skal gifte oss, så la oss bare pakke akkurat den detaljen der i akkurat den sekken.

Skrevet

Nå er det jo heldigvis ikke deg det gjelder. I tillegg er det faktisk relativt vanlig blant f.eks kristne par å gifte seg yngre enn andre og ikke bo i lag før etter ekteskap. Kjenner iallefall veldig mange på min alder (22 år) som har alt giftet seg eller skal gifte seg i nærmeste fremtid, som ikke bodde/bor i lag før etter de er gift. At jeg velger å bo med min kjæreste i flere før et eventuelt ekteskap er jo opp til meg. På samme måte som det er opp til dem å gifte seg og deretter flytte inn.

Selvfølgelig er det helt opp til dem. Akkurat slik det er for oss som velger å spare til et stort bryllup.

Skrevet

Selvfølgelig er det helt opp til dem. Akkurat slik det er for oss som velger å spare til et stort bryllup.

Jepp, derfor mener jeg man kan holde seg for god til å si at det er tåpelig av de å gifte seg før de bor i lag på samme måte som man ikke trenger å kritisere dem som sparer i årevis til et bryllup. Man bestemmer selv hva man vil gjøre og hvor mye man vil bruke!

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det viktigste er tross alt det å bli gift og fokusere på ekteskapet som kommer etterpå. :)

Vi kunne aldri ventet i mange år med å gifte oss pga vi måtte spare til festen hadde det mest sannsynlig ikke blitt noe av. Dette er en et års greie, det er så lenge vi klarer å holde tålmodigheten til akkurat dette.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Poenget mitt var vel heller det at jeg tror det er viktigere å ha en innstilling om at te å bli gift er det viktigste og ikke hvordan festen blir. :)

Skrevet

Hva om man er godt voksen og ikke bodd sammen da...

Skrevet

Hva om man er godt voksen og ikke bodd sammen da...

For meg virker det bare rart. Ville aldri funnet på det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...