latterbox Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Hei jeg og min forlovede har helt grei inntekt og sparer sakte men sikkert til bryllup. Om 12 måneder vil vi ha 60 000 satt av til bryllup til sammen. Er dette er realistisk budsjett eller burde vi spare enda mer. Vi ønsker 3 retters middag, og ellers litt uformelt og gøy men i fine omgivelser. Leid lokale, eller å ha festen på hotel. Hva koster mest? Noen som kan legge opp en mal til budsjett med denne rammen på 60 k? Burde vi vente til vi har alle pengene klar før vi begynner den store planleggingen. Ellers tips og triks ang.. dette tas mot med takk. Hei jeg og min forlovede har helt grei inntekt og sparer sakte men sikkert til bryllup. Om 12 måneder vil vi ha 60 000 satt av til bryllup til sammen. Er dette er realistisk budsjett eller burde vi spare enda mer. Vi ønsker 3 retters middag, og ellers litt uformelt og gøy men i fine omgivelser. Leid lokale, eller å ha festen på hotel. Hva koster mest? Noen som kan legge opp en mal til budsjett med denne rammen på 60 k? Burde vi vente til vi har alle pengene klar før vi begynner den store planleggingen. Ellers tips og triks ang.. dette tas mot med takk.
Gjest lisha Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 Budsjettet vårt nå kommet opp i 60 000. Da mangler vi fotograf enda, men ellers tror jeg det aller meste er tatt med Vi blir ca 70 stk, alle blir med på middagen. Vi må betale kirken 3310 kr (pga vi sokner til en annen kirke enn den vi skal gifte oss i) Vi leier inn en dame til å synge i kirken: 1500 Vi leier et lokale hvor mat, servering og rydding er inkl, det utgjør da 30 000 kr. Da er forrett, hovedrett, dessert og nattmat med. Kaker kommer ved siden av. Underholdningen vår under middagen kommer på 9000kr Musikken resten av kvelden har vi tenkt å lage til selv, med egne spillelister Brudebuketten skal jeg lage selv + knapphullsblomstene + til forloverne, har satt av 2000kr til det. satt av 7000 til alkohol / drikke under middagen + den kaken jeg skal lage selv. Pynt: satt av 3000 (invitasjoner, servietter, lys, bordkort og bordpynt) Brudepikekjole/ klær til brudgom: 3000 Frisørklipp før dagen: 1500 (for både brud og brudgom) På selve dagen skal jeg sminke selv, og forhåpentligvis få hjelp av en venninne til håret. Brudekjolen min fikk jeg av mamma og pappa Dette er våres budsjett Så syns deres budsjett virker bra også det kommer jo litt an på hvor mange dere blir! ang leie lokale/ hotell, så er det nok stor forskjell på fra by til by, så der ville jeg nok satt opp en liste over alle som har utelelokale og hørt
latterbox Skrevet 10. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2012 Takk for svar, du sparer litt på å bake kake selv, ordne blomsterbukett, og å sminke deg selv pluss at du fikk kjole. Med tanke på at jeg verker er flink med baking eller sminke, pluss at jeg må kjøpe kjole. Burde vi nok sette av minimum 70k. 30 k for lokale og servering for 70 gjester, høres fantastisk billig ut i forhold til hva jeg har undersøkt, har hørt med hoteller som tar 1100-1400 per gjest avhengig av høysesong eller lavsesong. Vi blir nok rundt 50-60 gjester. Hadde dere alle pengene på konto før dere startet planleggingen eller tok dere det litt etter hvert.
Gjest lisha Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 (endret) Sambo har litt oppspart fra før, og så blir det feriepenger til neste år som går til bryllupet istedenfor tur eller noe, pluss sambo har en slags bonusordning og da tror jeg ikke det er mye som ikke er dekket.. Så kjøper vi litt nå og litt da, etterhvert som vi finner ting, så blir det ikke alt på en gang f.eks så er rødt temaet vårt, og mye rødt kommer på salg etter jul Kommer til å spørre endel til å være kake-bake-hjelp, for jeg har venninner som liker å bake! Ja, det er flere som har sagt det er billig med tanke på mat og lokale! blir 410 pr hode, syns det er bra jeg vi kunne jo spart 9000 kr på underholdningen, for det er jo igrunn ikke nødvendig sikkert.. men vi fant ut når vi ikke skal ha levende musikk på kvelden, så ville vi ha noe annet innslag under middagen. (kjolen min kostet egentlig 8000, men var på salg til 2000) Endret 10. november 2012 av lisha
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #5 Skrevet 10. november 2012 Vi klarer også å komme på rundt 60.000 totalt med 55-60 gjester, hvis vi leier et lokale til 9100 som inkluderer vask, hvor vi ordner trerettersen gjennom cateringselskap. Da blir det 30.000 for mat, drikke og åpen bar (handler drikken i Sverige), 4000 til servitører som vi kjenner, kaker baker familien, blomster må kjøpes, kjolen kjøpes på salg, samboeren leier dress, bruker bilen til svigers, og så bruker vi 10.000 på heldagsfotografering (kamerat av oss), hår og sminke ordnes av en venninne. Grunnen til at jeg skriver "hvis", er at det står mellom to lokaler, det andre koster 60.000 hvor det er buffet, drikke til maten, kaffe/avec og de tar seg av ALT, bortsett fra snacks og kaker som vi tar med selv. Så kommer klær og fotograf i tillegg. Så her blir det fort 80.000kr. Vi skal se på lokalene i slutten av november Anonym poster: c21989a60baaaa450793a3e680155f8d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #6 Skrevet 10. november 2012 Vi har foressten venner som synger, men musikken skal spilles fra liste. Skal kun ha enkle blomster til pynt og bukett. Anonym poster: c21989a60baaaa450793a3e680155f8d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #7 Skrevet 10. november 2012 Vi har et budsjett på 65.000 og det er for 15 gjester + oss. Anonym poster: bbbd15533fcda2cbc90dcf34a429855f
Amarinda Skrevet 10. november 2012 #8 Skrevet 10. november 2012 Vårt budsjett lå på rundt 100,000, men det inkluderte ALT - og våre foreldre dekte rundt halvparten til sammen, mens vi måtte vel ut med en 20-30 000. Må innrømme at det glapp litt her og der, vi betalte musikken i bryllupet 1000 kr for mye, og så måtte vi plutselig ikke betale for kirken, sparte 3000 der. Det er utrolig mange utgifter, men mye strekker seg over lang tid. Vi gjorde forresten mye selv, lagde blomsteroppsatser, hadde serveringspersonale fra venner, men som sagt, pengene har en tendens til å fly etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #9 Skrevet 10. november 2012 Vi har budsjett på ca 130.000,- og sparer inn på å lage blomstebuketten selv, og innkjøp av alkohol i Sverige. Men vi har valgt en dyr fotograf, og er usikker på hva kjolen kommer til å koste. Da er det ca 70 gjester. Anonym poster: 5c6421c21de5b62bf4aad280187e5b85
Dove Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Vi har budsjett på ca 130.000,- og sparer inn på å lage blomstebuketten selv, og innkjøp av alkohol i Sverige. Men vi har valgt en dyr fotograf, og er usikker på hva kjolen kommer til å koste. Da er det ca 70 gjester. Anonym poster: 5c6421c21de5b62bf4aad280187e5b85 130 000 når du lager buketten selv og kjøper alkohol i Sverige?? Er dette inkludert bryllupsreise? Vi hadde 80 gjester og betalte rundt 70 000. Vi kjøpte alkohol i Sverige, men brudebukettene ble bestilt fra blomsterbutikk.
Dove Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Vi brukte ca 70 000 kroner, og hadde rundt 80 gjester. Maten lagde mødre, bestemødre og en tante. Alkohol ble kjøpt i tax free og i Sverige, fotografer har vi flust av i vennekretsen, venninner fikset hår (vi er to jenter), sminken ordnet vi selv, brudekjolene kostet 7000 til sammen, borddekorasjonene lagde svigermor, brudebukettene var bestilt, det samme var bryllupskaken. Resten av kakene hadde gjester med. Vi leide et nydelig lokale, og kjøpte en god del pynt på nettet. Invitasjoner og takkekort designet vi selv, og bestilt fra trykkeri. Bordkortene lagde jeg. Dukene samlet vi sammen fra familie. Kaffekopper, tallerkner, glass og lys/lysestaker kjøpte vi på IKEA og lignende, bestikk fikk svigerfar låne fra kantina på jobben. Musikk ble gjort i vår ånd, med eget anlegg og iPod med spilleliste. Vi kjøpte stoltrekk, sløyfer, løpere og tøyservietter på Finn, og fikk solgt det for omtrent samme pris. Vår største utskeielse var overnatting på suite på Refsnes Gods. Vårt DIY-bryllup var fantastisk vellyket! :D
Petalouda Skrevet 13. november 2012 #12 Skrevet 13. november 2012 Vårt budsjett er på 140 000 kroner. Vi skal ha rundt 30 stykker til middag to dager før vielsen, og så skal vi ha 100 stykker på champagnemottagelse etter vielsen. Vårt budsjett er inkl alt, og justeres hele tiden he he ..
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #13 Skrevet 13. november 2012 130 000 når du lager buketten selv og kjøper alkohol i Sverige?? Er dette inkludert bryllupsreise? Vi hadde 80 gjester og betalte rundt 70 000. Vi kjøpte alkohol i Sverige, men brudebukettene ble bestilt fra blomsterbutikk. Nei, men vi har som sagt valgt en dyr fotograf. Så utenom ham så er det 80.000,- har problemer med å få tak i billigere lokale i Oslo, for det meste er dessverre allerede opptatt eller for lite. Anonym poster: 5c6421c21de5b62bf4aad280187e5b85
snartmor Skrevet 13. november 2012 #14 Skrevet 13. november 2012 Vi ender nok på 130 000 ca. men det virker ikke så dyrt når mye blir kjøpt på forhånd... står igjen med lokale, mat, fotograf, frisør, blomster, overnatting og litt drikke på den store dagen. Resten kan kjøpes før (håper jeg....)
Gjest kiara_pusen Skrevet 13. november 2012 #15 Skrevet 13. november 2012 Vi har en absolutt smertegrense på vårt bryllup på 90`, prøver å få det så nærme 80` som mulig. Dette inkluderer fri bar, innleid kokk og ikke minst en rådyr brudekjole som tar veldig mye av budsjettet. Den er det som gjør at vi ikke kommer unna med en pris på under 60` totalt. har planlagt et skikkelig DIY bryllup, som vi alle er en stor del av for å få gjennomført.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 13. november 2012 #16 Skrevet 13. november 2012 Vi har ikke satt opp budsjett fordi min kjære ikke så poenget og hans mor fortalte ham at våre foreldre skulle dele det 50/50. Så jeg har ingen anelse på hvor mye det kommer til å koste. (Litt frustrerende merker jeg.) Jeg har valgt en dyr kjole og kommer til å betale den selv, har også penger til å betale andre ting dersom vi ikke får dekket så mye som vi har fått et inntrykk av. Planlegger som om jeg skulle betalt alt selv og har tenkt å gjøre mye selv!
Gjest kiara_pusen Skrevet 13. november 2012 #17 Skrevet 13. november 2012 Vi har ikke satt opp budsjett fordi min kjære ikke så poenget og hans mor fortalte ham at våre foreldre skulle dele det 50/50. Så jeg har ingen anelse på hvor mye det kommer til å koste. (Litt frustrerende merker jeg.) Jeg har valgt en dyr kjole og kommer til å betale den selv, har også penger til å betale andre ting dersom vi ikke får dekket så mye som vi har fått et inntrykk av. Planlegger som om jeg skulle betalt alt selv og har tenkt å gjøre mye selv! Jeg skal ikke blande meg, men så lenge dere/du får lov til å planlegger dette selv får jo ganske fort en ide om hva ting koster og ikke. Merker at jeg fort kunne blitt sint som et lemmen dersom andre enn min kommende mann skulle lagt seg oppi hva vi ønsker å bruke penger på og ikke. Hadde rett og slett følt meg litt underdanig mine foreldre igjen. *skrekk og gru*. Dette bryllupet har en diktator og det er meg, med en vise-diktator ved siden av. Resten får forholde seg til hva vi bestemmer.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 13. november 2012 #18 Skrevet 13. november 2012 (endret) Jeg skal ikke blande meg, men så lenge dere/du får lov til å planlegger dette selv får jo ganske fort en ide om hva ting koster og ikke. Merker at jeg fort kunne blitt sint som et lemmen dersom andre enn min kommende mann skulle lagt seg oppi hva vi ønsker å bruke penger på og ikke. Hadde rett og slett følt meg litt underdanig mine foreldre igjen. *skrekk og gru*. Dette bryllupet har en diktator og det er meg, med en vise-diktator ved siden av. Resten får forholde seg til hva vi bestemmer. Bestemme får vi 100% Men har ikke kommet langt nok til å ha noen klar mening om hva ting koster, det er min mor som ser på mat, rett og slett fordi ingen av oss to bryr oss. Lokalet er bestilt, men det er et hus hvor vi kjenner de som har ansvaret, så de sa ingenting om pris, men regner med det blir veldig lite. Men at bryllup koster mer enn jeg ønsker, det har jeg oppdaget allerede, kjolen var dyrere enn jeg hadde tenkt Endret 13. november 2012 av 2013 bryllup
latterbox Skrevet 13. november 2012 Forfatter #19 Skrevet 13. november 2012 syns det er utolig vanskelig å planlegge vi har vært forlova i over et år og vet enda ikke hvilken by vi vil ha det i. Rett å slett for vi er åpen for flere muligheter. Vi vil bare ha en fin opplevelse som ikke koster alt for mye max er vell 80, men helt ikke så mye over 70. Syns det er vanskelig at det ikke finnes noen bra side der alel lokaler og catering osv. er systematisk samlet og delt inn etter landsdel eller noe. har sett på noen sider men er liksom ingen gode sider å finne som har oversikt over alle plassene. desuten er det mange lokaler osv. som har mye info på nett men få har pris info. Dette gjør det til en umulig jungel og vet ikke helt hvor vi skal begynne. Vi tenkte litt på Brussel i belgia en periode, men var veldig usikker på hvordan man skulel gå fram ved å gifte seg i utlande. SÅ var vi litt i stuss i og med at det er ikke alle som er helt stødig i engelsk der borte så vanskelig med planlegging. Desuten er nok ikke de flerste i familene våre for å reise ut av lande og sier det blir dyr reise osv.. Huff.. Hvor er det finest å gifte seg da? tenker at lokalet er viktigst siden det er der man oppholder seg mest tid. Kirken kommer litt i andre rekke...
Gjest GetOverIt Skrevet 13. november 2012 #20 Skrevet 13. november 2012 Vi er nå oppe i ca 120 000,- Blir rundt 55 gjester. Usikker på om vi skal ha fri bar etter middag, isåfall blir det mange tusen kroner ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå