Gå til innhold

pliktinvitere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man sier at man skal kun invitere den man vil!

Men så er det slik da:

Jeg har to venninner, L og E. hun ene (L) har jeg vært veldig mye med for noen år siden! Hun andre (E) har jeg kun vært ilag med når jeg og L har vært ilag.

Jeg var i E sitt bryllup for to år siden, da min eks var hennes mann sin forlover.

Etter dette har vi hatt null kontakt så og si. Jeg og min eks gikk ifra hverandre, hennes mann har tatt min eks sin side, og E følger på mannen sin.. Når vi treffes, så blir det kun slik høflighetsfrase desverre, hun har aldri tid å finne på noe ilag, men hun har plutselig tid til andre.

L har jeg tenkt å invitere i bryllupet mitt, men hun er jo bestevenninna til E.

Mannen til E har jeg faktisk ikke lyst å ha i bryllupet mitt! Men inviterer jeg E, så inviterer jeg selvfølgelig mannen også..

Hva ville dere gjort her?

Invitert bare L, eller både E og L?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun L. Selvsagt.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde bare invitert L jeg, det er ditt bryllup og du bestemmer selv hvem du/dere ønsker på dagen deres og jeg synes heller ikke E kan bli "fornermet" om hun ikke blir invitert...

Jeg hadde bare invitert L ja:)

• Liker 1
Skrevet

Kun L ja. Ser overhodet ingen grunn til at du skulle invitere E. :)

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Når eg ser det slik skrevet er jeg enig med de over: inviter KUN L. Men jeg har samme problemstilling med venniner, én jeg har vært mye med, og hennes venninne som har vært med oss. Og det er absolutt ikke like lett i virkelighten.

Skrevet

Er det nå slik at man skal ikke bare invitere mannen til venninner, men deres bestevenninner i tillegg?

L er venninnen din, E er det ikke - enkelt og greit.

Skrevet

Jeg har også et liknende problem. Har en kusine som også har vært tanta mi gjennom hele oppveksten (ja, tenk på den du!), og jeg føler at jeg MÅ invitere henne ettersom at hun og onkelen min var de nærmeste onklene/tantene gjennom oppveksten. Men har lyst til å kun invitere tanter og onkler, og nå som de er skilt, så har jeg heller lyst til å be en ekstra venn. Men onkelen og eks-tanta/kusina mi er gode venner, så jeg tror onkelen min hadde blitt fornærmet om jeg ikke ba henne.. what to do?

Anonym poster: 086d9466ca704c9947296fa044daf2c5

Skrevet

Er nettopp det at venninne E kommer til å blir dødsfornærmet over å ikke bli invitert, om L blir invitert! Selv om vi knapt har vært ilag en eneste stund på to år.. . før det var vi jo litt mer ilag, men da var det alltid jeg, L og E da også.. :)

Venninne E er snill og grei, ikke noe med det!:) men vi har falt veldig fra hverandre siste to åra, og jeg har ikke lyst å ha mannen hennes der på min dag, når ting ble slik de ble i tiden etter bruddet med eksen, og hvilken holdning han viste overfor meg da ..

Skrevet

Who cares. Er det DITT bryllup eller hennes?

• Liker 1
Skrevet

Hadde invitert alle jeg. Greit at det er ditt bryllup og du bestemmer. Men noen pliktgjester må vi vel ha alle for høflighetens skyld?

• Liker 1
Skrevet

Da kan du like gjerne inviterer postmannen og kjerringa i kassen på Rimi, bussjåføren på linje 7, takstmannen som solgte leiligheten m.fl.

• Liker 2
Skrevet

Inviter de DU vil ha i bryllupet ditt. Jeg tilhører også en stor vennegjeng hvor vi har blitt invitert i kaffen til bryllup hvor vi ikke har noe særlig kontakt utenom når hele vennegjengen er samlet. Men jeg forventer ikke å bli invitert i alles bryllup, og tenker at det må være den enkeltes valg. Man har ikke råd og plass til å invitere alle man kjenner bare fordi det er noen man treffer sammen med andre venner man har mer med å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...