Gå til innhold

Skremmende hvor usikker man plutselig kan bli...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et langt innlegg; litt for å lufte tanker, men også for å få hjelp til å formulere en ganske enkel mail...:

Jeg er en dame i slutten av 20 årene, som påtross av en vond barndom og ungdomstid med mange dårlige valg, har blitt en en omgjengelig og oppegående person. Jeg valgte for noen år siden å flytte fra hjemplassen min, ikke for å rømme fra alt som hadde vært, men for å få en ny start uten fordommene. Her har jeg møtte en fantastisk mann som jeg nå er gift med, har fått ei lita jente og venter nr 2 i april. Jeg har god jobb og stor omgangskrets, med mange gode venner.

Skal dog ikke nekte for at det er noen ting (og personer) fra fortiden som fortsatt gjør meg fryktelig usikker når jeg blir konfrontert med det. Nå har jeg fått vite at ei tidligere god venninne venter barn i samme måned som meg. Vi mistet kontaktet da jeg valgte å flytte og bryte med fortiden. Jeg vet hun fortsatt har endel kontakt med dem og det som var hovedårsaken til at jeg tilslutt valgte å dra, og det gjør meg veldig usikker på henne, da jeg er redd hun er farget av disse menneskenes meninger om meg.

Jeg har veldig lyst til å sende henne en mail for å gratulere henne med forlovelse og baby i magen. Er ikke nødvendigvis ute etter kontakt med henne, men jeg ser på det som en hyggelig ting å gjøre, samtidig som det jo er morsomt at vi har termin med bare uker i mellom. Denne mailen er også noe jeg føler jeg vil gjøre for å kvitte meg med noe av "energityven" fortiden min jo er; det er sårt å ikke vite hva hun mener om meg nå siden vi var gode venner. Jeg kan ikke gjøre noe med fortiden, og jeg vil heller ikke bruke energi på å prøve å rette opp hennes inntrykk av meg, men jeg kjenner jeg har behov for å få en tilbakemelding fra henne. Ingen svar på mailen vil selvfølgelig være sårende, men da kan jeg samtidig avslutte det kapitelet å gå videre...

Har formulert mailen mange ganger, men syns ikke jeg klarer å få det riktig, så derfor henvender jeg meg til dere for hjelp; Jeg ønsker ikke å stille spørsmål da jeg ikke vil hun skal føle seg tvunget til å svare meg. Jeg vil bare å fortelle at jeg har hørt om den gledelige nyheten, og gratulere henne, og samtidig fortelle henne litt om livet mitt og at vi også venter en nesten samtidig som henne... Bare strekke ut en liten hånd, så kan hun velge om hun vil ta den, eller slå den vekk...

Kan noen av dere hjelpe meg? :)

Anonym poster: a51a01f3a58fe53b7afe9766852a03c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send mailen. :)

En hyggelig mail hvor du gratulerer henne med graviditeten, og fortell litt hyggelig om deg selv, og din graviditet.

Hun blir sannsynligvis glad, og svarer tilbake.

Men du bør vurdere hva du ønsker av henne om hun svarer deg. Vil du egentlig at hun skal se din side av saken, og rette opp det skjeve bildet hun kanskje har fått?

Ønsker du å gjenoppta vennskapet, eller holder det med en hyggelig hilsen tilbake?

Uansett hva du ønsker, så ville jeg sendt mailen, men ha det i bakhodet at det kan være mange grunner til at hun evt. ikke svarer. Og de fleste handler ikke om hvordan hun tenker på deg i det hele tatt. (Tidsklemme er en mulig årsak.)

Lykke til. Håper hun svarer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...