AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Jeg var på fest i går. Hadde sittet på en mindre behagelig stol store deler av kvelden, så når sofaen ble ledig satte jeg meg der. Satt da ved siden av en gutt jeg ikke hadde møtt før. Vi hilste og hadde en hyggelig samtale i et par minutter. Han ga en del komplimenter, og det er jo alltid hyggelig. Han var gaaaanske overvektig, og er sikkert ikke vant til at jenter vil prate med han, for han sa at jeg bare måtte si i fra hvis jeg ville at han skulle gå. Jeg bare nei? Jeg har da normal folkeskikk og prater med folk uavhengig av utseende. Men dette tolket han tydeligvis som at jeg var interessert, og spurte om han kunne gi meg nr sitt. Jeg ble litt satt ut, for jeg følte ikke at vi hadde kjemi på den måten, og vi hadde tross alt kun pratet sammen et par minutter. I tillegg var han overhode ikke min type, men det kunne jo ikke han vite. Men jeg synes det er rart at to personer tolker en sånn situasjon såå forskjellig har vært borti dette før også, at jeg prater for å være hyggelig, men motparten tolker det som at jeg er interessert. Anonym poster: fe49e6d1659cc9948427c3a7c0d2c3ef
Steinar40 Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 Helt standard at det blir en slik feiltolking ifra mannfolks side. Og derfor bør kvinner tenke litt på hvordan dere oppfører dere. 1
PanLi Skrevet 10. november 2012 #3 Skrevet 10. november 2012 (endret) Ja, jeg kjenner til det. Ta det som et kompliment! Det betyr nok bare at han synes du var en søt og hyggelig jente Endret 10. november 2012 av PanLi
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 Helt standard at det blir en slik feiltolking ifra mannfolks side. Og derfor bør kvinner tenke litt på hvordan dere oppfører dere. Som kvinne må man altså ikke føre en hyggelig samtale med fremmede menn, spesielt ikke om det er overvektige menn det greier seg om. *Notere* Åh Steinar, hva skulle vi gjort uten dine brilliante sosiale ferdigheter til å rettlede oss? Vi ville vært som en saueflokk uten gjeter; fortapt og bortkommen... Anonym poster: e617d5cb75a4e70cfc954f8b84bab937 9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #5 Skrevet 10. november 2012 Det er jo hyggelig at han likte meg, det ble bare så ufattelig klein stemning etterpå. Jeg sa jeg var opptatt, og han skjønte sikkert at det var løgn. Ingen av oss sa noe mer, han lo litt nervøst, vi satt i stillhet noen minutter til, og så gikk han hjem. jeg skjønner bare ikke hvordan han kunne misoppfatte situasjonen, det var overhode ikke noe flørting, og hvem vil gi bort nr sitt etter to minutter?! Ang kommentaren fra Steinar , så er jeg enig med anonym bruker. Anonym poster: fe49e6d1659cc9948427c3a7c0d2c3ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #6 Skrevet 10. november 2012 Det hele ligger vel i at han, som du sier, ikke er vant til at jenter snakker til ham. De fleste normale (?) jenter har kanskje bare ignorert ham, men her kommer du og er ikke noe mer enn høflig og grei. Dette har han vel kanskje ikke opplevd før og tolker det dithen at denne sjeldne oppmerksomheten betyr at du liker ham. Det er vel bra for han at han tar sjansen på å prøve seg litt, men det er så dumt når det skal ødelegge stemningen og gjøre det ubehagelig - både for deg og han selv. Jeg kjenner godt til dette problemet, i andre settinger. Har ikke tall på hvor mange ganger en gutt har misforstått veldig. Anonym poster: b3764e7a693b04be4eee4daf457fe28f 3
Steinar40 Skrevet 10. november 2012 #7 Skrevet 10. november 2012 (endret) Som kvinne må man altså ikke føre en hyggelig samtale med fremmede menn, spesielt ikke om det er overvektige menn det greier seg om. *Notere* Jeg sier ikke at dere ikke kan ha en hyggelig samtale med fremmede menn; men at dere må være klar over at jo mer hyggelige dere er desto større er sjansen for at disse mannfolka misforstår intensjonen deres. Åh Steinar, hva skulle vi gjort uten dine brilliante sosiale ferdigheter til å rettlede oss? Vi ville vært som en saueflokk uten gjeter; fortapt og bortkommen... Anonym poster: e617d5cb75a4e70cfc954f8b84bab937 Ja, dere er jaggu heldige som har meg her gitt hehe Endret 10. november 2012 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #8 Skrevet 10. november 2012 Jeg sier ikke at dere ikke kan ha en hyggelig samtale med fremmede menn; men at dere må være klar over at jo mer hyggelige dere er desto større er sjansen for at disse mannfolka misforstår intensjonen deres. Captain Obvious to the rescue..? At det finnes sosialt klønete menn som misforstår kvinner (sannsynligvis fordi de innsisterer på å se dem som romvesener og ikke mennesker) er noe de fleste kvinner på et eller annet tidspunkt har fått erfare. Denne kunnskapen er imidlertid ikke videre nyttig da de fleste synes hyggelige samtaler med normale menn på et normalt, menneskelig, vennlig plan er såpass givende at de ikke ønsker å gi opp dette i tilfelle mannen kanskje er en av de som velger å tolke det hele som flørt istedet. Det blir litt som å slutte å smile til folk fordi det kan hende de tolker det som en fornærmelse istedet for den vennlige gesten det var ment som.. Man kan ikke slutte å oppføre seg som en vanlig person bare fordi det finnes mennesker der ute som er uerfarne nok til å misforstå en iblant. Ja, dere er jaggu heldige som har meg her gitt hehe Nei. Men du er heldig som har anledningen til å være her inne. Dette ser ut til å være det eneste stedet du har kontakt med kvinner. Desverre vil det ikke gjøre deg noe godt da du er mer opptatt av å lære bort dine vrangforestillinger enn å åpne deg opp for nye måter å se ting på. Anonym poster: e617d5cb75a4e70cfc954f8b84bab937 2
Steinar40 Skrevet 10. november 2012 #9 Skrevet 10. november 2012 Captain Obvious to the rescue..? At det finnes sosialt klønete menn som misforstår kvinner (sannsynligvis fordi de innsisterer på å se dem som romvesener og ikke mennesker) er noe de fleste kvinner på et eller annet tidspunkt har fått erfare. Denne kunnskapen er imidlertid ikke videre nyttig da de fleste synes hyggelige samtaler med normale menn på et normalt, menneskelig, vennlig plan er såpass givende at de ikke ønsker å gi opp dette i tilfelle mannen kanskje er en av de som velger å tolke det hele som flørt istedet. Det blir litt som å slutte å smile til folk fordi det kan hende de tolker det som en fornærmelse istedet for den vennlige gesten det var ment som.. Man kan ikke slutte å oppføre seg som en vanlig person bare fordi det finnes mennesker der ute som er uerfarne nok til å misforstå en iblant. Det er nok minst like mange som ikke eier magamål, og så lenge en del kvinner faktisk ligger med opptatte mannfolk så skjønner man jo det. Nei. Men du er heldig som har anledningen til å være her inne. Dette ser ut til å være det eneste stedet du har kontakt med kvinner. Desverre vil det ikke gjøre deg noe godt da du er mer opptatt av å lære bort dine vrangforestillinger enn å åpne deg opp for nye måter å se ting på. Anonym poster: e617d5cb75a4e70cfc954f8b84bab937 Selvfølgelig tar jeg til meg av andres tanker og meninger her også
Silfen Skrevet 10. november 2012 #10 Skrevet 10. november 2012 Jeg lar vær å snakke til menn, med mindre de snakker til meg først, av nettopp denne grunnen. De tror alle som snakker til de sjekker de opp og siden ingen vil bli sjekket opp av meg, så unnlater jeg å gjøre dem forlegne og eklete.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #11 Skrevet 10. november 2012 Det er nok minst like mange som ikke eier magamål, og så lenge en del kvinner faktisk ligger med opptatte mannfolk så skjønner man jo det. Så lenge en del menn faktisk ligger med opptatte kvinner skjønner man jo at mange menn ikke eier magamål heller. Jeg håper derfor at menn fra nå av vil avstå fra enhver vennlig samtale med noen fra det motsatte kjønn, for å unngå misforståelser. Anonym poster: e617d5cb75a4e70cfc954f8b84bab937
Gjest Lincoln Skrevet 11. november 2012 #12 Skrevet 11. november 2012 Slik så nok situasjonen ut fra hans hode: 1. Jente kommer bort uoppfordret og begynner å snakke : OI dette skjer så og si aldri, hun må være skikkelig keen. Dette har jeg lest om i FHM. 2. Samtalen går lett og han gir komplimenter : FY F.. Jeg er den sjarmøren, hun digger meg. 3. Han spør om han skal gå : Hun vil ikke jeg skal gå, hun digger meg, dette er dritbra. 4. Han spør om nummeret : Viktig å close dealen her! Jeg ber om nummeret så jeg kan be henne på en date senere i uka. Dette har jeg lest om i FHM. 3
Steinar40 Skrevet 11. november 2012 #13 Skrevet 11. november 2012 Så lenge en del menn faktisk ligger med opptatte kvinner skjønner man jo at mange menn ikke eier magamål heller. Jeg håper derfor at menn fra nå av vil avstå fra enhver vennlig samtale med noen fra det motsatte kjønn, for å unngå misforståelser. Anonym poster: e617d5cb75a4e70cfc954f8b84bab937 Hadde sikkert vært det beste, ja.
Gjest BM2 Skrevet 11. november 2012 #14 Skrevet 11. november 2012 Han er nok ekstremt uerfaren og usikker når det kommer til kvinner. Har selv vert der og har i mine tenår agert helt likt som denne fetk.. eh.. koseklumpen. Han kommer til å trenge mange år og mange runder før han lærer at kvinner sjelden er interessert selv om de prater med en. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #15 Skrevet 12. november 2012 Jeg var på fest i går. Hadde sittet på en mindre behagelig stol store deler av kvelden, så når sofaen ble ledig satte jeg meg der. Satt da ved siden av en gutt jeg ikke hadde møtt før. Vi hilste og hadde en hyggelig samtale i et par minutter. Han ga en del komplimenter, og det er jo alltid hyggelig. Han var gaaaanske overvektig, og er sikkert ikke vant til at jenter vil prate med han, for han sa at jeg bare måtte si i fra hvis jeg ville at han skulle gå. Jeg bare nei? Jeg har da normal folkeskikk og prater med folk uavhengig av utseende. Men dette tolket han tydeligvis som at jeg var interessert, og spurte om han kunne gi meg nr sitt. Jeg ble litt satt ut, for jeg følte ikke at vi hadde kjemi på den måten, og vi hadde tross alt kun pratet sammen et par minutter. I tillegg var han overhode ikke min type, men det kunne jo ikke han vite. Men jeg synes det er rart at to personer tolker en sånn situasjon såå forskjellig har vært borti dette før også, at jeg prater for å være hyggelig, men motparten tolker det som at jeg er interessert. Anonym poster: fe49e6d1659cc9948427c3a7c0d2c3ef Så du er en liten tricking mouse? Du fikk litt validering og det gjorde bra. Anonym poster: 62d34443511c5d73633467c540f04880
Gjest Summers Skrevet 12. november 2012 #16 Skrevet 12. november 2012 (endret) Som kvinne må man altså ikke føre en hyggelig samtale med fremmede menn, spesielt ikke om det er overvektige menn det greier seg om. *Notere* Åh Steinar, hva skulle vi gjort uten dine brilliante sosiale ferdigheter til å rettlede oss? Vi ville vært som en saueflokk uten gjeter; fortapt og bortkommen... Anonym poster: e617d5cb75a4e70cfc954f8b84bab937 Tror ikke du skal være for sarkastisk, jeg kjenner meg i hvertfall igjen:P Endret 12. november 2012 av Summers
orgus Skrevet 12. november 2012 #17 Skrevet 12. november 2012 Kanskje han har asberger? En kjenning av meg har det, og kunne opptrådt akkurat på denne måten tipper jeg
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #18 Skrevet 12. november 2012 Så du er en liten tricking mouse? Du fikk litt validering og det gjorde bra. Anonym poster: 62d34443511c5d73633467c540f04880 Er jeg luermus fordi jeg prater med folk? Jeg flørtet ikke, og ga overhode ikke inntrykk av å være interessert i han. Og når en person gir komplimenter så kan ikke jeg stoppe det Jeg velger ikke hva en annen person skal si. Anonym poster: fe49e6d1659cc9948427c3a7c0d2c3ef
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #19 Skrevet 12. november 2012 Han er nok ekstremt uerfaren og usikker når det kommer til kvinner. Har selv vert der og har i mine tenår agert helt likt som denne fetk.. eh.. koseklumpen. Han kommer til å trenge mange år og mange runder før han lærer at kvinner sjelden er interessert selv om de prater med en. Snakker gutter bare med dem de er interessert i? Anonym poster: 8c560e9722cfc51f83e1476a2437ccbd
Gjest BM2 Skrevet 12. november 2012 #20 Skrevet 12. november 2012 Snakker gutter bare med dem de er interessert i? Anonym poster: 8c560e9722cfc51f83e1476a2437ccbd Du tok ikke poenget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå