AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Jeg har lenge vært i et ulykkelig samboerskap, rett og slett pga økonomiske og praktiske forhold. Ting har imidlertid endret seg til det bedre nå, og jeg kan i løpet av nyåret "starte på nytt" alene. Mine følelser for samboer er helt døde, jeg har ingen ønsker om å planlegge fremtiden med ham. Jeg ser frem til å flytte fra han, og kjærlighetssorgen har jeg kommet over mens vi har bodd sammen... Han sitter selv på gjerdet i forhold til meg. Han er ikke lykkelig i forholdet, men er fortsatt glad i meg, sier han. Ah, men i den kjølige og kjærlighetsløse tilværelsen med min nåværende samboer, dukker det opp en helt fantastisk mann. En mann som virkelig har tatt pusten fra meg. En kollega - som f.o.m. noen uker ikke lenger kommer til å være min kollega. Vi har fått super kontakt, og jeg er dessverre blitt stormforelsket. Tenker på han hele tiden. Jeg skulle så ønske at jeg kunne holdt kontakten med han, men jeg vet ikke hvordan dette tar seg ut med tanke på at jeg enda ikke har brutt ut av samboerforholdet (men er godt på vei ut, emosjonelt i det minste). Jeg vil ikke la han slippe unna, han er altfor god til det!! Hvor kynisk er jeg om jeg sender en melding nærmere nyttår og sier jeg liker han veldig godt (selvom jeg utad sett ikke er singel)? Man lever bare en gang.... Men har store problemer med mennesker som får seg til å være utro, jeg vil ikke være en av dem, ikke bare litt engang. Anonym poster: 35315726a3d70b7be5f2113f86ea2c48 Anonym poster: 35315726a3d70b7be5f2113f86ea2c48
Nettinettet Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 Jeg synes ikke man skal blande seg med mennesker som er i forhold med andre. Punktum. Hvis han er i ett forhold som kanksje ikke fungerer, og du tilbyr han spenning i hverdagen kan det bli en ond sirkel både for han, for deg og for den han deler livet sitt med. Du har muligheten til å få deg ett nytt liv hvor ærlighet og kjærlighet kan være i harmoni. Hvorfor skal du forville deg inn i ett nytt sirkus?? Selv om du selv føler NÅ at du har blitt ferdig med din nåværende samboer er det helt utrolig hvor godt man har av å bo for seg selv, være alene og ta hansyn kun til sine egne følelser en periode. Vær alene og lær deg å virkelig kjenne på følelsene dine og ikke ignorer de ved å dyrke illusjoner og problemer.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #3 Skrevet 10. november 2012 Da er det kanskje like greit og komme deg ut av det forholdet du er i før du tar kontroll med denne andre. Hvis du ikke har noen planer om å være sambo videre er det jo det beste og komme seg videre raskest mulig. Anonym poster: a5f0b8d3dce631c9d3347b0a4cf21776
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 edit; kontroll skulle være kontakt Anonym poster: a5f0b8d3dce631c9d3347b0a4cf21776
Myosotis Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Et forhold som begge mener er over, uten følelser, og som går mot slutten - er ikke et forhold. Uansett om man er nødt til å holde sammen pga økonomien. Man lever bare en gang. Da skal man ikke leve ulykkelig eller i anger. 1
Nettinettet Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Et forhold som begge mener er over, uten følelser, og som går mot slutten - er ikke et forhold. Uansett om man er nødt til å holde sammen pga økonomien. Man lever bare en gang. Da skal man ikke leve ulykkelig eller i anger. Problemet er at mange mennesker SIER at de lever i et forhold uten følelser fordi de søker spenning i hverdagen. Kona til han fyren her kan kanskje tro at de lever i ett godt og trygt forhold, det vet ikke TS noen ting om, og ikke vi heller. Man skal ikke blande seg med folk som er gifte eller i ett forhold, og man skal ikke selv holde på med andre når man er i ett forhold. Man bryter ut av forholdet og så kan man finne ut av ting.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Problemet er at mange mennesker SIER at de lever i et forhold uten følelser fordi de søker spenning i hverdagen. Kona til han fyren her kan kanskje tro at de lever i ett godt og trygt forhold, det vet ikke TS noen ting om, og ikke vi heller. Man skal ikke blande seg med folk som er gifte eller i ett forhold, og man skal ikke selv holde på med andre når man er i ett forhold. Man bryter ut av forholdet og så kan man finne ut av ting. TS her. Jeg hadde aldri gått etter han om han var gift eller i et parforhold. Han er singel. Det er JEG som utad sett fremdeles er i et parforhold.. Men jeg vet med sikkerhet at jeg er singel og aleneboende i løpet av få måneder. Greia er bare om det er feil av meg å holde kontakten med denne mannen i mellomtiden. Anonym poster: 35315726a3d70b7be5f2113f86ea2c48
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Et forhold som begge mener er over, uten følelser, og som går mot slutten - er ikke et forhold. Uansett om man er nødt til å holde sammen pga økonomien. Man lever bare en gang. Da skal man ikke leve ulykkelig eller i anger. Jeg har vært ulykkelig altfor lenge.. dette er som å endelig se verden i farger igjen, uansett hvor klisje det må høres ut. Bare vet ikke om jeg er blitt blind av forelskelse, og tappes for moral ovenfor min nåværende samboer. Selvom følelsene er så godt som døde fra hans side, vil ha nok bli utrolig såret om jeg fortalte han dette. Anonym poster: 35315726a3d70b7be5f2113f86ea2c48
Nettinettet Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 TS her. Jeg hadde aldri gått etter han om han var gift eller i et parforhold. Han er singel. Det er JEG som utad sett fremdeles er i et parforhold.. Men jeg vet med sikkerhet at jeg er singel og aleneboende i løpet av få måneder. Greia er bare om det er feil av meg å holde kontakten med denne mannen i mellomtiden. Anonym poster: 35315726a3d70b7be5f2113f86ea2c48 Ok, da har jeg misforstått, men det betyr ikke at jeg endrer meningen min Du er i ett forhold uansett hvordan du ser på det og min anbefaling er at du kommer deg ut av forholdet kjenner litt på det å være alene og hva du ønsker før du kaster deg inn i noe nytt pga begjær..
Myosotis Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Jeg har vært ulykkelig altfor lenge.. dette er som å endelig se verden i farger igjen, uansett hvor klisje det må høres ut. Bare vet ikke om jeg er blitt blind av forelskelse, og tappes for moral ovenfor min nåværende samboer. Selvom følelsene er så godt som døde fra hans side, vil ha nok bli utrolig såret om jeg fortalte han dette. Anonym poster: 35315726a3d70b7be5f2113f86ea2c48 Jeg har faktisk vært akkurat der du er nå! Det ble slutt mellom meg og eksen min for en stund siden. Forholdet var trist og dødt LENGE. Selv om vi fremdeles også er offisielt sammen fremdeles selv måneder etter bruddet, og få vet at det faktisk er slutt - så er det allikevel slutt mellom oss, det var det vi ble enige om, og da skal ikke en falsk skyldfølelse hindre meg i å treffe en ny mann. For flotte menn vokser faktisk ikke på trær! Det høres ut som om du har tenkt å ta det forsiktig. Det høres helt rett ut for meg.
venus_ Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 (endret) TS her. Jeg hadde aldri gått etter han om han var gift eller i et parforhold. Han er singel. Det er JEG som utad sett fremdeles er i et parforhold.. Men jeg vet med sikkerhet at jeg er singel og aleneboende i løpet av få måneder. Greia er bare om det er feil av meg å holde kontakten med denne mannen i mellomtiden. Anonym poster: 35315726a3d70b7be5f2113f86ea2c48 Vet samboeren din også at du er singel og aleneboende om noen få måneder? Om dere faktisk har gjort det slutt og bare bor sammen til over nyttår så er det ingenting i veien for at du skal holde kontaken med kollegaen din. Om du derimot ikke har sagt noe til samboeren din enda, så burde du virkelig gjøre det med en gang. Endret 11. november 2012 av venus_ 2
Gjest BM2 Skrevet 11. november 2012 #12 Skrevet 11. november 2012 Så lenge ting ikke er over offentlig så er ingenting over.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #13 Skrevet 11. november 2012 Om man er offisielt sammen i følge facebook betyr jo ikke det at man ER sammen. Men du må jo avklare med partneren din at/om det faktisk er slutt!? Jeg kjenner igjen det at en vet en stund i forveien at forholdet definitivt går åt skogen, men det er jo ikke greit å være utro eller drive å flørte med andre i den limbo-perioden hvis en ikke er enig med samboeren at det er det... Anonym poster: 249581b70d242702afd99d4f4de393c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå