Gå til innhold

Havregrøt vs brødskiver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen vet kaloriinnholdet i en porsjon havregrøt (4 spiseskjeer havregryn + 2 dl melk) kontra to grovbrødskiver med smør og pålegg (ost/kremost)?

Prøver å finne et godt og sunt frokostalternativ, da jeg har vært dårlig på å spise frokost, men samtidig vil holde vekta.

Anonym poster: d30e4bbc315c7ff8d58e982c3e67605b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ho helt an på størrelsen oh mengden på alt. Du kan jo bruke en en sånn app som feks shapeup (shapeupclub.com) og regne det ut. Men jeg vil tippe havregrøten vinner, jeg føler jeg holder meg lenger mett på det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager havregrøt av 40g havregryn og 1dl melk. Det blir ca 184kcal.

Når jeg spiser to skiver grovbrød (tynne) og lett gulost uten smør blir det ca 264kcal.

Anonym poster: c0c118d29a91e1b08dabd08f47236b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire spiseskjeer?? Jeg bruker 60 gram, 1 dl melk og litt vann, og det blir virkelig ikke noen stor porsjon. Man må jo ha i seg litt frokost for å få i gang kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å svare på utifra informasjonen du gir. Du må VEIE havregrynene dine. Spiseskjeene dine er ikke like nødvendigvis samme størrelsen som mine. Har du haug på eller ikke? Og hva slags brød bruker du? Hvor tykke er skivene? Det er ikke samme kalorimengden i alle brød, ei heller er det en selvfølge at en skive for deg er det samme som en skive for meg.

Dette er virkelig ikke vanskelig for deg å finne ut av selv, men helt håpløst for oss andre.

Vei havregrynene. Vei skivene. Vei pålegget. Se på pakken hvor mye kcal det er pr 100 gram. Regn ut, og sammenlign... Om du bruker diett.no eller matvareguiden kan det til og med hende du slipper å regne ut selv, men at matvarene allerede ligger inne.

Anonym poster: 0363b378620086bdfd0dec23ec4ba505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...