Gjest Bobler Skrevet 10. november 2012 #21 Del Skrevet 10. november 2012 Takk for gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dompappen Skrevet 11. november 2012 #22 Del Skrevet 11. november 2012 De vil skape inflasjon i landet ved å selge statlige eide bedrifter for 300 milliarder kroner og bruke pengene på vei, samtidig som de vil stramme kraftig inn på innvandringen, hvilket er motstridende, ettersom om vi skal oppgradere veiene i såppas høy grad må vi IMPORTERE ARBEIDSKRAFT. De vil privatisere lånekassen, senke bistanden kraftig til u-land og gi mindre til de som er dårlig stilt. Også hørte jeg et forslag for et par år siden om å opprette asylmottak i Afrika, der kunne vi sende våre asylsøkere. Også var det et forslag om lukkede asylmottak. Barn og voksne som kommer fra krig skal ikke få bevege seg fritt mens de venter på søknaden. Hva jeg stemmer? Ikke FrP i hvertfall, av god grunn.. Stort sett geniale forslag, jeg har lyst til å stemme FrP i dag! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KrissyHart Skrevet 11. november 2012 #23 Del Skrevet 11. november 2012 AP klarer fint å sløse bort pengene våre til alle andre enn de norske som trenger det her.. Så tror neppe FRP kjører statskassa noe mer i bunn enn hva AP vil gjøre på sikt med all den utdeling av skatte/oljepenger. til asyl, bistand osv Og med null investering i norge. Bare tull at FRP kjører alt i grøfta. Dere får la de drite seg ut før man dømmer dem, Alle partiene som har styrt til nå har ikke klart å gjøre mye av det de har lovet til nå foruten å dele ut penger til den 3 verden, men de får nye sjanser gang på gang. Mens FRP er dømt før de har prøvd.. hehe ironisk Jeg stemmer ikke på FRP, jeg stemmer blankt, da man blir kun overkjørt av AP med dobbeltstemmer og trippelstemmer. Så måtte jeg velge mellom pest (AP) eller kolera (FRP), så velger jeg Kols (revolusjon nedenifra) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 11. november 2012 #24 Del Skrevet 11. november 2012 Virker som om folk mener det å stramme inn på innvandring betyr at man ikke kan importere arbeidskraft... noe som er galt. Er nok av arbeidere i verden som vil ta turen til Norge for å jobbe, og deretter reise hjem igjen. Er ikke slik at all importert arbeidskraft for alltid blir værende i Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 11. november 2012 #25 Del Skrevet 11. november 2012 Carl I. Hagen har en fin spissformulering: Næringslivet skal skape verdiene - ikke bruke de opp. Arbeiderpartiets næringspolitikk går i stor grad ut på at staten skal betale bedrifters underskudd i frykt for at bedriftene går konkurs og de ansatte blir arbeidsledige. SAS f.eks. har vært et milliardsluk for den norske stat, som om det å drive flyselskap bør være en statlig oppgave. Se på Norwegian! Ingen statsstøtte, men klarer seg likevel kjempegodt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #26 Del Skrevet 11. november 2012 Carl I. Hagen har en fin spissformulering: Næringslivet skal skape verdiene - ikke bruke de opp. Arbeiderpartiets næringspolitikk går i stor grad ut på at staten skal betale bedrifters underskudd i frykt for at bedriftene går konkurs og de ansatte blir arbeidsledige. SAS f.eks. har vært et milliardsluk for den norske stat, som om det å drive flyselskap bør være en statlig oppgave. Se på Norwegian! Ingen statsstøtte, men klarer seg likevel kjempegodt. Men det er jo kjempeviktig å holde SAS i live da, hvis ikke får Norwegian monopol på markedet og flyprisene vil bli skyhøye. Dyrt for forbrukerne: lite overskudd: lite økonomisk vekst grunnet redusert støtte til bedrifter Anonym poster: 6eb0a9ca931c87e057b39fac145de202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 11. november 2012 #27 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) FRP er det mest liberalistiske av de største partiene og vil myndiggjøre folk og la folk ta egne valg til en viss grad, i stedet for at staten skal detaljkontrollere folks liv og ta valg som de mener er best for vedkommende. Skal vel sies at FRP også er tilhengere av en sterk stat og at det ikke er særlig mye som skiller dem fra venstresiden i det store bildet, bare at FRP er det av de største partiene som er tilhengere av minst statlig innblanding. Nei, det er ikke noe positivt. Er kun mindre intelligente mennesker som stemmer FRP. Er nesten bare mindre intelligente mennesker som generaliserer slik. Også hørte jeg et forslag for et par år siden om å opprette asylmottak i Afrika, der kunne vi sende våre asylsøkere. Også var det et forslag om lukkede asylmottak. Barn og voksne som kommer fra krig skal ikke få bevege seg fritt mens de venter på søknaden. Dette står ikke i partiprogrammet og er neppe noe de vil gå inn for, samtidig så er det også en godt dokumentert korrelasjon mellom traumer og grov kriminalitet, det er en stor overvekt av asylsøkere med bakgrunn fra krigsherjede land av de som begår overfallsvoldtektene her til lands. Velg èn. Men det er jo kjempeviktig å holde SAS i live da, hvis ikke får Norwegian monopol på markedet og flyprisene vil bli skyhøye. Dyrt for forbrukerne: lite overskudd: lite økonomisk vekst grunnet redusert støtte til bedrifter Monopol blir det ikke siden det betyr lovfestet enerett på en vare eller tjeneste, og skulle Norwegian drive på et slikt vis og ta urimelig høye priser så baner de bare veien for at noen tar opp konkurransen med dem. Endret 11. november 2012 av meh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #28 Del Skrevet 11. november 2012 Carl I. Hagen har en fin spissformulering: Næringslivet skal skape verdiene - ikke bruke de opp. Arbeiderpartiets næringspolitikk går i stor grad ut på at staten skal betale bedrifters underskudd i frykt for at bedriftene går konkurs og de ansatte blir arbeidsledige. SAS f.eks. har vært et milliardsluk for den norske stat, som om det å drive flyselskap bør være en statlig oppgave. Se på Norwegian! Ingen statsstøtte, men klarer seg likevel kjempegodt. Norwegian har mottatt masse statsstøtte de også (det får alle flyselskap som flyr de ulønnsomme rutene i Norge, og det er generelt ansett som et statlig ansvar å sørge for at også de som bor langt nord i landet, har flymuligheter). Og med tanke på hvordan statlig inngripen ganske alene muliggjorde Norwegians suksess i det norske markedet, tror jeg ikke du bør snakke så høyt om akkurat Norwegian som et statsstøtteløst selskap. Anonym poster: 1f50c483a2deec90763092bc543d49ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 11. november 2012 #29 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Ja, også er det jo ikke til å stikke under en stol at politikken generelt er ovrfladisk. De tar ikke stilling til mer omfattende saker, men fokuserer mest på billigere alkohol med lettere tilgjengelighet, bedre veier, mindre skatter osv osv. Det verste er jo at mange av velgerene er folk med lav/ingen utdanning, som tror at FrP i regjering skal være gunstig for dem, noe det overhodet ikke er. De vil jo ikke jamne ut forskjellene, men heller skape større forskjeller mellom de ulike klassene i samfunnet. Altså, politikken deres henger ikke sammen, og de spiller på populistiske saker. Må legge til denne http://www.utrop.no/...Innenriks/20703 Dette blir for dumt siden det eneste han referer til er FRPs ønske om å privatisere og roser blandingsøkonomien, han poengterer ingen av disse store fordelene med systemet og gud vet hva han mener med at den funker optimalt ettersom at syn på hva som funker optimalt er veldig individuelt. For en liberalist er et system hvor private får utfolde seg selv mest effektivt uten statlig innblanding optimalt, mens for en sosialist er et optimalt system et hvor ressursene fordeles relativt likt. Fyren kan ikke være særlig opplyst uansett som måtte studere statsvitenskap for å komme fram til det der, pluss at han bruker ordet "politisk selvmord" feil. Det verste er jo at mange av velgerene er folk med lav/ingen utdanning, som tror at FrP i regjering skal være gunstig for dem, noe det overhodet ikke er. Skattelette gjør først og fremst livet lettere for arbeiderklassen, ikke overklassen. På hvilken måte er forresten klasseskillene i Norge et stort problem? Dei vil utrydde nynorsken. Nei, den klarer fint å utrydde seg selv uten statlig innblanding siden det ikke finnes særlig stor vilje for å beholde språket, hva FRP ønsker å gjøre er å koble nynorsken fra respiratoren som holder den kunstig i live. Endret 11. november 2012 av meh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 11. november 2012 #30 Del Skrevet 11. november 2012 Men det er jo kjempeviktig å holde SAS i live da, hvis ikke får Norwegian monopol på markedet og flyprisene vil bli skyhøye. Dyrt for forbrukerne: lite overskudd: lite økonomisk vekst grunnet redusert støtte til bedrifter Staten kan selge SAS til et utenlandsk selskap. Dermed opprettholdes konkurransen. Dersom SAS går konkurs, vil andre flyselskaper kunne erstatte SAS - enten utenlandske eller nye norske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 11. november 2012 #31 Del Skrevet 11. november 2012 Norwegian har mottatt masse statsstøtte de også (det får alle flyselskap som flyr de ulønnsomme rutene i Norge, og det er generelt ansett som et statlig ansvar å sørge for at også de som bor langt nord i landet, har flymuligheter). Og med tanke på hvordan statlig inngripen ganske alene muliggjorde Norwegians suksess i det norske markedet, tror jeg ikke du bør snakke så høyt om akkurat Norwegian som et statsstøtteløst selskap. Hvilken statsstøtte har Norwegian fått? Som eier spytter staten inn milliardbeløp i SAS for å holde selskapet gående. En slik støtte har ikke Norwegian fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hergensheimer Skrevet 11. november 2012 #32 Del Skrevet 11. november 2012 Det som er positivt med dem er at hvis de kommer til makten, så vil alle problemer være løst, alle skjevheter og alle ting som irriterer vil være borte - og alle vil danse ekstatisk på roseblader....og alt dette vil skje innen en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nejve Skrevet 11. november 2012 #33 Del Skrevet 11. november 2012 Søskenbarnet mitt stemmer FrP fordi de vil legalisere poker... Det er vel kanskje positivt, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #34 Del Skrevet 11. november 2012 Monopol blir det ikke siden det betyr lovfestet enerett på en vare eller tjeneste, og skulle Norwegian drive på et slikt vis og ta urimelig høye priser så baner de bare veien for at noen tar opp konkurransen med dem. Nei. Anonym poster: 16460073078cb8c536af8d7f57ba3e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #35 Del Skrevet 11. november 2012 Søskenbarnet mitt stemmer FrP fordi de vil legalisere poker... Det er vel kanskje positivt, det. Ikke for søskenbarnet ditt som er mildt sagt uintelligent. Anonym poster: 16460073078cb8c536af8d7f57ba3e7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 12. november 2012 #36 Del Skrevet 12. november 2012 Nei. Greit, du har rett siden det brukes på to vidt forskjellige måter, dog så vil det som sagt i en situasjon hvor det bare er en tilbyder være slik at hvis denne aktøren tar urimelig høye priser så vil det bane vei for at folk tar opp konkurransen, derav så er det en ikke-eksisterende problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 12. november 2012 #37 Del Skrevet 12. november 2012 Takk for gode svar Tuller du? Du har fått en masse antagelser om hva som står i FrPs program, sammen med generalliseringer om velgergruppens intelligens. Om du vil vite hva FrP mener så går du til kilden, programmet kan leses på frp.no. Om det var drit å slenge til venninna di du var ute etter så har du vel fått nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 12. november 2012 #38 Del Skrevet 12. november 2012 Tuller du? Du har fått en masse antagelser om hva som står i FrPs program, sammen med generalliseringer om velgergruppens intelligens. Om du vil vite hva FrP mener så går du til kilden, programmet kan leses på frp.no. Om det var drit å slenge til venninna di du var ute etter så har du vel fått nok. Alt er jo glansbilder på sidene til partiene, så det gidder jeg ikke. Hvorfor skulle jeg slenge drit til venninnen min? Det var da overhode ikke hensikten min. Du får gi meg et godt innlegg da Sebastianen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 12. november 2012 #39 Del Skrevet 12. november 2012 Alt er jo glansbilder på sidene til partiene, så det gidder jeg ikke. Hvorfor skulle jeg slenge drit til venninnen min? Det var da overhode ikke hensikten min. Du får gi meg et godt innlegg da Sebastianen. Et eksempel på noe som er bra . http://www.frp.no/filestore/faktaark_eldrepolitikk.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 12. november 2012 #40 Del Skrevet 12. november 2012 Alt er jo glansbilder på sidene til partiene, så det gidder jeg ikke. Hvorfor skulle jeg slenge drit til venninnen min? Det var da overhode ikke hensikten min. Du får gi meg et godt innlegg da Sebastianen. Glansbilder ? Der står det hva de mener. Ønsker du en side der partienes politikk er filtrert gjennom meningene til andre partier? Det finnes sikkert det og. Jeg vil anbefalle deg å gå inn på alle partiers sider og lese. Så kan du avgjøre hvem du er mest enig med. Dette fordi man som regel ikke får korrekt gjengitt hva hvert parti mener av motstandere. Det blir som regel vridd og kommer ut som noe helt annet enn det som står i programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå