Gjest Bobler Skrevet 10. november 2012 #1 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Kan noen ramse opp ting som er positivt med å stemme FRP? Hva er planene dems? Er de gjennomførbare? Hvorfor er de bedre enn AP f.eks? Edit; Grunnen til jeg spør er at en venninne er helt frp-frelst, men når jeg spør og graver litt, så har hun ikke noe konkrete svar, eller så er hun ikke helt sikker på hvordan de kan få til ting ogsånt. Endret 10. november 2012 av Bobler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #2 Del Skrevet 10. november 2012 Nei, det er ikke noe positivt. Er kun mindre intelligente mennesker som stemmer FRP. Anonym poster: 27f0d8aa92dec0cbc460accfeb84290b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 10. november 2012 #3 Del Skrevet 10. november 2012 Nei, det er ikke noe positivt. Er kun mindre intelligente mennesker som stemmer FRP. Anonym poster: 27f0d8aa92dec0cbc460accfeb84290b Jeg regnet egentlig med slike svar, men det er jo ikke det jeg spør om Kan du ikke være så grei å ramse opp det som er negativt da? Hvorfor er det bare mindre intelligente mennesker som stemmer FRP? Hva ønsker de å gjøre som er så på trynet? Det er ikke noe vits å svare slik, for det hjelper meg faktisk ingenting med å forstå eller gi meg et intrykk til hvordan FRP ønsker å gjøre ting her i landet, positivt eller negativt.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #4 Del Skrevet 10. november 2012 Nei, det er ikke noe positivt. Er kun mindre intelligente mennesker som stemmer FRP. Anonym poster: 27f0d8aa92dec0cbc460accfeb84290b Tror det innlegget der definerer deg mer enn det gjør FRP, dessverre. Anonym poster: f140160e8ae945d45138683e30d2fb90 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabler Skrevet 10. november 2012 #5 Del Skrevet 10. november 2012 De vil skape inflasjon i landet ved å selge statlige eide bedrifter for 300 milliarder kroner og bruke pengene på vei, samtidig som de vil stramme kraftig inn på innvandringen, hvilket er motstridende, ettersom om vi skal oppgradere veiene i såppas høy grad må vi IMPORTERE ARBEIDSKRAFT. De vil privatisere lånekassen, senke bistanden kraftig til u-land og gi mindre til de som er dårlig stilt. Også hørte jeg et forslag for et par år siden om å opprette asylmottak i Afrika, der kunne vi sende våre asylsøkere. Også var det et forslag om lukkede asylmottak. Barn og voksne som kommer fra krig skal ikke få bevege seg fritt mens de venter på søknaden. Hva jeg stemmer? Ikke FrP i hvertfall, av god grunn.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neidajodaneida Skrevet 10. november 2012 #6 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) . Endret 10. november 2012 av neidajodaneida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabler Skrevet 10. november 2012 #7 Del Skrevet 10. november 2012 Ja, det er mye de skal bruke penger på, men de vil jo samtidig stramme inn på alle skatter og avgifter. Enten vil ikke det fungere eller så må de bruke av oljepengene, dette vil også skape inflasjon, i tillegg til at oljepengene faktisk er en sikkerhet for oss i flere år framover, så man kan jo lure på hvor smart det er å bruke de opp på kort tid. Jeg kjente en fyr en gang som stemte FrP. Jeg måtte jo så klart spørre hvorfor. Det eneste svaret han kunne gi var at han ønsket mindre avgifter på alkohol og tobakk. Noe bedre svar fikk jeg ikke.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #8 Del Skrevet 10. november 2012 Ja, det er mye de skal bruke penger på, men de vil jo samtidig stramme inn på alle skatter og avgifter. Enten vil ikke det fungere eller så må de bruke av oljepengene, dette vil også skape inflasjon, i tillegg til at oljepengene faktisk er en sikkerhet for oss i flere år framover, så man kan jo lure på hvor smart det er å bruke de opp på kort tid. Jeg kjente en fyr en gang som stemte FrP. Jeg måtte jo så klart spørre hvorfor. Det eneste svaret han kunne gi var at han ønsket mindre avgifter på alkohol og tobakk. Noe bedre svar fikk jeg ikke.. Jeg har også inntrykk av at de som stemmer frp har hengt seg opp i en sak som de støtter, og så ser de ikke helheten. Feks: "jeg vil kunne kjøpe vin og sprit på vanlig butikk", "jeg liker ikke innvandring". Det er nok derfor mange ser på frp-velgere som litt mindre intelligente, mange syns det er litt ungdomskolementalitet over dette. Anonym poster: d0182c95e70b485a755eb4d8973af8c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #9 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg har også inntrykk av at de som stemmer frp har hengt seg opp i en sak som de støtter, og så ser de ikke helheten. Feks: "jeg vil kunne kjøpe vin og sprit på vanlig butikk", "jeg liker ikke innvandring". Det er nok derfor mange ser på frp-velgere som litt mindre intelligente, mange syns det er litt ungdomskolementalitet over dette. Anonym poster: d0182c95e70b485a755eb4d8973af8c8 Ja, også er det jo ikke til å stikke under en stol at politikken generelt er ovrfladisk. De tar ikke stilling til mer omfattende saker, men fokuserer mest på billigere alkohol med lettere tilgjengelighet, bedre veier, mindre skatter osv osv. Det verste er jo at mange av velgerene er folk med lav/ingen utdanning, som tror at FrP i regjering skal være gunstig for dem, noe det overhodet ikke er. De vil jo ikke jamne ut forskjellene, men heller skape større forskjeller mellom de ulike klassene i samfunnet. Altså, politikken deres henger ikke sammen, og de spiller på populistiske saker. Må legge til denne http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/20703 "Fylkestingpolitiker sier studier i statsvitenskap gjorde at han oppdaget alvorlige feil i Frps politikk" "Å studere statsvitenskap er politisk selvmord for en frp-er" Anonym poster: d833d4b6832afde11ce61af98d9d65d7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #10 Del Skrevet 10. november 2012 Det er jo en kjent sak at Carl I. Hagen for noen år siden mente at sykepleierene og hjelpepleierne i de norske koloniene i Spania burde lære seg norsk slik at de gamle charter-nordmennene som tilbringer pensjonisttiden sin der nede skal letter kunne forstå dem. Det han også mener er at noe av det første utlendinger som kommer til Norge bør gjøre, er å lære seg norsk. Snakk om selvmotsigelser! Forvente at folk skal tilpasse seg nordmenn i sitt eget hjemland fordi vi er rike ... S: Anonym poster: d833d4b6832afde11ce61af98d9d65d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #11 Del Skrevet 10. november 2012 De sier at de er liberalister i bunn, men de har ingen konkret politikk, de snur kappen etter vinden. De vil skape inflasjon og de vil kjøre Norge konkurs, fordi man kan ikke bruke mer penger enn man har. I tillegg kommer et alldeles forkastelige menneskesyn, både når det gjelder mennesker med en annen hudfarge og når det gjelder mennesker som er avhengig av trygdeytelser etc. Anonym poster: 16460073078cb8c536af8d7f57ba3e7f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #12 Del Skrevet 10. november 2012 De sier at de er liberalister i bunn, men de har ingen konkret politikk, de snur kappen etter vinden. De vil skape inflasjon og de vil kjøre Norge konkurs, fordi man kan ikke bruke mer penger enn man har. I tillegg kommer et alldeles forkastelige menneskesyn, både når det gjelder mennesker med en annen hudfarge og når det gjelder mennesker som er avhengig av trygdeytelser etc. Anonym poster: 16460073078cb8c536af8d7f57ba3e7f De vil vel ikke akkurat "skape inflasjon". Inflasjon har vi fra før og forhåpentligvis vil vi alltid ha det, siden deflasjon er et tegn på stagnasjon i økonomien. Å bruke penger fra oljefondet er heller ikke å bruke penger man ikke har. Forøvrig bruker nesten alle land i verden penger de ikke har, det heter statsgjeld og brukt med fornuft leder det ikke til noen form for konkurs, fordi det er den langsiktige balansen som teller. TS; i en slik tråd som dette vil du sannsynligvis ikke få mange ordentlige svar (det er vel derfor du har lagt den på skråblikk også), rett og slett fordi veldig få her kan nok om politisk, økonomisk og sosiologisk teori til å kunne svare ordentlig, og fordi det er PK å hate FrP og alt de står for, selv om man ikke vet hva det er, men bare har plukket opp historier og bruddstykker er. Det synes jeg svarene du har fått viser. At mange stemmer FrP, betyr jo nødvendigvis at de finner noe positivt med partiet, om det er fokuset på egenansvar, nedbygging av staten, strammere innvandringspolitikk, økt markedsstyring eller noe helt annet. Men alt dette er jo subjektivt, det finnes ingen objektive grunner til å stemme FrP, akkurat som det ikke finnes tilsvarende grunner til å stemme Ap eller SV, selv om mange på venstresiden innbiller seg det. Det som er positivt for noen, er negativt for andre. Anonym poster: 1f50c483a2deec90763092bc543d49ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #13 Del Skrevet 10. november 2012 At mange stemmer FrP, betyr jo nødvendigvis at de finner noe positivt med partiet, om det er fokuset på egenansvar, nedbygging av staten, strammere innvandringspolitikk, økt markedsstyring eller noe helt annet. Men alt dette er jo subjektivt, det finnes ingen objektive grunner til å stemme FrP, akkurat som det ikke finnes tilsvarende grunner til å stemme Ap eller SV, selv om mange på venstresiden innbiller seg det. Det som er positivt for noen, er negativt for andre. Anonym poster: 1f50c483a2deec90763092bc543d49ba Jada, men se på hvem som velgerene da. Er det folk med lang utdanning og innføring i politikk og samfunn? Ja, noen av velgerene er nok det, men de fleste er folk som ikke kan så mye om politikk. Leste en undersøkelse her for en liten stund siden, hvor det var en oversikt over hva slags utdannelse velgerne til de ulike partiene hadde. Og Frp kom (ikke overraskende) dårligst ut. Det er bare å innse det. Anonym poster: d833d4b6832afde11ce61af98d9d65d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rskre Skrevet 10. november 2012 #14 Del Skrevet 10. november 2012 Dei vil utrydde nynorsken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 10. november 2012 #15 Del Skrevet 10. november 2012 Kan noen ramse opp ting som er positivt med å stemme FRP? Hva er planene dems? Er de gjennomførbare? Hvorfor er de bedre enn AP f.eks? Edit; Grunnen til jeg spør er at en venninne er helt frp-frelst, men når jeg spør og graver litt, så har hun ikke noe konkrete svar, eller så er hun ikke helt sikker på hvordan de kan få til ting ogsånt. Innvandrings- og u-hjelpspolitikken. Stopp innvandring og familiegjennforening, still krav til innvandrere og hjelp flyktninger der de faktisk kommer fra. Målet må jo være at ingen skal trenge å komme hit. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 10. november 2012 #16 Del Skrevet 10. november 2012 FrP..pff...Ja, pros and cons? En liten liste? Tror nok det negative veier litt mer enn det positive, men hadde vært interessant uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #17 Del Skrevet 10. november 2012 Jada, men se på hvem som velgerene da. Er det folk med lang utdanning og innføring i politikk og samfunn? Ja, noen av velgerene er nok det, men de fleste er folk som ikke kan så mye om politikk. Leste en undersøkelse her for en liten stund siden, hvor det var en oversikt over hva slags utdannelse velgerne til de ulike partiene hadde. Og Frp kom (ikke overraskende) dårligst ut. Det er bare å innse det. Anonym poster: d833d4b6832afde11ce61af98d9d65d7 Det er bare å innse hva da? At FrP-velgere er folk som ikke forstår sitt eget beste, og er dumme nek som egentlig ikke fortjener å ha stemmerett, og at vi ihvertfall ikke bør ta meningene deres alvorlig? At stemmen deres egentlig ikke bør telle, siden den faller på galt sted, i motsetning til de som stemmer på mer etablerte partier? Eller at folk uten utdannelse er idioter og at vi snarest bør innføre et system hvor kun mennesker med minst 200 studiepoeng (så blir vi kvitt alle dem med yrkesrettede høyskoleutdannelser også, hva vet vel en sykepleier om politikk?) bør få stemme? Det er jo akkurat slike elitistiske holdninger som gjør at folk stemmer FrP, fordi de ikke møtes med en ovenfra-og-nedad-holdning der, som i andre partier. Kanskje hadde færre stemt så langt til høyre hvis ikke meningene og kompetansen deres ble latterliggjort? Jeg tviler ikke et øyeblikk på at den gjennomsnittlige FrP-velger ikke kan særlig mye om politikk, eller om samfunnet generelt. Men det gjelder da den gjennomsnittlige velger i det hele tatt, uansett hva han eller hun stemmer. Se bare på de fleste svarene i denne tråden, det lyser ikke akkurat av argumentasjonsevne og politisk forståelse. Politikk er ikke logikk, det er livssyn. Det er derfor man kan diskutere politiske løsninger i timesvis. Noen her oppe skriver at å studere statsvitenskap er politisk selvmord for en FrP'er. Vel, det er stort sett politisk selvmord for en SV'er å studere økonomi også, uten at det stopper noen av dem. Å oppføre seg som om det innenfor rimelighetens grenser finnes "riktig" og "galt" innen politikken, og som om det er legitimt å se ned på et parti som faktisk forholder seg til politiske og demokratiske spilleregler, vitner om fullstendig mangel på den kunnskapen om politikk du sier FrP-velgere ikke har. Folk må gjerne være uenige, folk må gjerne argumentere saklig for hvorfor de synes FrPs politkk er god eller dårlig, det er da bare supert. Men argumentasjonen av type "de som stemmer FrP er idioter", "FrP vil ødelegge landet" og lignende er bare pinlig, umodent og uinformert. (Og til opplysning; jeg stemmer langt til venstre for FrP.) Anonym poster: 1f50c483a2deec90763092bc543d49ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #18 Del Skrevet 10. november 2012 Dei vil utrydde nynorsken. Tråden heter: Hva er positivt med Frp? Og det er svaret ditt. Trodde du var nynorskforkjemper, jeg Anonym poster: d833d4b6832afde11ce61af98d9d65d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 10. november 2012 #19 Del Skrevet 10. november 2012 De vil skape inflasjon i landet ved å selge statlige eide bedrifter for 300 milliarder kroner og bruke pengene på vei, samtidig som de vil stramme kraftig inn på innvandringen, hvilket er motstridende, ettersom om vi skal oppgradere veiene i såppas høy grad må vi IMPORTERE ARBEIDSKRAFT. De vil privatisere lånekassen, senke bistanden kraftig til u-land og gi mindre til de som er dårlig stilt. Også hørte jeg et forslag for et par år siden om å opprette asylmottak i Afrika, der kunne vi sende våre asylsøkere. Også var det et forslag om lukkede asylmottak. Barn og voksne som kommer fra krig skal ikke få bevege seg fritt mens de venter på søknaden. Hva jeg stemmer? Ikke FrP i hvertfall, av god grunn.. Mente ikke lederen i FPU at man skulle privatisere bibliotekene òg? Det skal jo ikke være gratis å ha tilgang til bøker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #20 Del Skrevet 10. november 2012 Mente ikke lederen i FPU at man skulle privatisere bibliotekene òg? Det skal jo ikke være gratis å ha tilgang til bøker.. Nei, det er jo ikke en menneskerettighet å låne bøker gratis.. Men er det en menneskerettighet å kjøre bil på fine veier gratis..? Anonym poster: d833d4b6832afde11ce61af98d9d65d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå