Gå til innhold

"Funksjonshemmede syter fælt"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvifor er det provoserande for funksjonshemma med jobb at eg påstår det er vanskeleg for funksjonshemma å få jobb? Dei burde vel i så fall verte veldig stolte (med god grunn) for å ha greidd å få det.

Der ER vanskeleg for funksjonshemma å få seg jobb. Det er fakta. Dei aller fleste eg kjenner med min diagnose, er uføretrygda... Ikkje fordi dei har så innmari lyst, men fordi dei rett og slett vert "tvinga" til uføretrygd fordi ingen vil ha dei i jobb.

Fordi folk bare vil høre det positive, de lukker øra og setter på de rosa skylappene.

Anonym poster: 8558d470a9e00c6c6c4b6b9aefb95c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Torstein er 1,50 høy, veier 17 kilo og triller rundt i liggestolen sin.

Han er lært opp til å bli en fighter, men han flyttet på hybel for seg selv som 16-åring så det er klart at han må ha hatt hjelp på veien. Bare det å sitte er umulig for ham, så det sier seg selv at han trenger mer hjelp enn de fleste andre både funksjonsfriske og funksjonshemmede. Han har en medfødt muskelsykdom som tar livet av ham sakte men sikkert og det er ikke noe lys i tunnellen. Nettopp derfor tror jeg han blir provosert av folk som syter og klager, hans egne fremtidsutsikter er dystrere enn for de aller fleste.

Det hadde vært langt dyrere for samfunnet om han hadde blitt plassert på institusjon som de fleste med så alvorlige handicap. Istedet så står han på og bidrar til fellesskapet - fantastisk og jeg gleder meg til å se ham i Dokument 2. Vi har alle godt av å se slike programmer.

Nå beveger jeg meg inn i politisk minefelt, men det er faktisk billigere for sammfunnet å plassere mennesker i bofellesskap hvor 8 stykker deler to assistenter enn at en person skal ha en privat assistent døgnet rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå beveger jeg meg inn i politisk minefelt, men det er faktisk billigere for sammfunnet å plassere mennesker i bofellesskap hvor 8 stykker deler to assistenter enn at en person skal ha en privat assistent døgnet rundt.

Ja, om man bort ifra den totale mangelen på verdighet i dette, så er det en god ide :ironi:

Endret av Miss_Sunshine*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...