Gå til innhold

Skal jeg være skeptisk? Hva skal en tro...eller ikke tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rette stedet å skrive dette på, men jeg gjør et forsøk. Dette er min histore som er sann:

Jeg ble kjent med en jente for nøyaktig et år siden via nett. Dette året har vi vært sammen så ofte vi ha kunnet. Dvs ferier og noen helger. Saken er at vi bor på forskjellig plass av landet. Kort sagt en biltur på 8 timer fra hverandre. Vi snakkes på tlf daglig. Minst et par ganger. Det blir slik når en bor så langt unna hverandre. Når vi er sammen så trives vi i hverandres selskap, ,men så kommer det lille men som jeg har begynt å tenke på. Hun har en kamerat som har kjent før jeg ble kjent med henne som bor noe nærmere enn det jeg gjør. De reiser på tur noen ganger sammen og han får lov til å overnatte der dersom han skal være med henne på en tur sammen. Vedkommende har ikke bil så hun må hjelpe han med diverse ting slik at han skal kunne klare å fungere i samfunnet. Dette er vel og bra det. Jeg har begynt å tenke på om det kan være noe mer inne i bildet som ikke har kommet frem i dagslyset? Jeg har hilst på vedkommende. Hyggelig kar. Vi treffest en gang når hun og jeg var sammen i sommer. Etter på vi hadde hilst å han og han hadde godt kunne hun fortelle at det kunne bli noe mellom de to. Hun sier at det er meg hun vil ha. I kveld så begynte tankene rundt dette å svirre i hodet mitt. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Skal jeg tro på at det hun sier er sant? Eller skal jeg tro at det ligger mer i kortene som ikke har kommet frem i dagslyset? Har jeg grunnlag for å være skeptisk?

Jeg håper jeg tar feil denne gangen. For det er en kjempejente og som viser omsorg og kjærlighet som jeg ikke vil miste. Som har blitt en god og nær venn for meg. Som jeg håper kan få oppleve å dele livet mitt med så lenge jeg lever.

Jeg trenger noen gode svar på dette her fra dere jenter. For jeg tanken dukket opp i kveld. Jeg går ut i fra at det blir vanskelig å få sove i natt siden dette dukket opp nå rett før leggetid.

Hilsen

Gutt i 30åra

Anonym poster: ac04220bfa364ddc6803bee1fc16389b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, skal ikkje sjå bort i frå at vedkomande vikariera for deg, eller omvendt. Sannheita vil nok dama aldri innrømme uansett.

Skrevet

Sent på kvelden har de fleste bekymringer lett for å bli veldig store.

Du forteller om en flott kjæreste som gjør deg lykkelig. Velg å stole på henne.

Når bekymringer kommer kan du velge å si til deg selv at dette gidder jeg ikke å tenke på, og tenke på noe helt annet. Håper du får sove godt i natt. :)

Gjest anonymkvinne27
Skrevet

Hei TS!

Jeg kan til dels skjønne hvis du blir litt urolig over situasjonen. Men, det er ting i det du sier som får meg til å tro at kjæresten din og denne kameraten faktisk bare er venner. Det første er at hun har introdusert dere for hverandre. Hvis hun drev på med noe med denne kameraten bak ryggen din, tror du hun ville latt dere bli kjent? Det andre er at det virker som hun er ærlig med deg om når han overnatter hos henne og at hun forteller deg mye om denne kameraten. Jeg tror jeg hadde reagert mer dersom hun ikke snakket om denne kameraten til deg. Det kan jo faktisk være at kjæresten din og denne gutten kun er gode venner, og gode venner stiller opp for hverandre.

Jeg er i en veldig lik situasjon som din kjæreste. Min bestevenn er også guttt. Jeg og min kamerat har ett veldig nært forhold. Han er familie for meg. Jeg har, i likhet med hva din kjæreste har gjort, fortalt min kjæreste om dette vennskapet og fortalt min kjæreste masse om min kamerat. Da føler jeg at jeg viser at jeg ikke skjuler noe, da jeg ikke har noe å skjule. For vi er bare venner. Min kjæreste og min bestevenn bor i samme by og skal besøke dem til nyttår. Da skal de selvfølgelig møtes. Noe din kjæreste også har gjort med deg og hennes kamerat.

Jeg skjønner at du blir litt urolig, gjerne spesielt i forhold til dette med overnatting. For min del, så er kommunikasjon nøkkelen. Jeg har gjort det klart for min kjæreste at han må snakke med meg dersom han har tvil eller han reagerer på noe. Tror det er cluet for deg også; å finne en anledning til å snakke om temaet med kjæresten din ved en passende anledning, om du ikke kommer over tvilen? Særlig i ett avstandsforhold er det viktig at man snakker sammen.

Lykke til og håper du får sove i natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...