Gå til innhold

helsestasjon og flytting til annen kommune

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

vi skal flytte neste mnd til en annen kommune.

vi er veldig fornøyd med den helsestasjonen vi har nå og det blir ikke mye lengre å kjøre for å komme til den vi bruker nå i forhold til helsestasjonen i kommunen vi flytter til. Jordmoren jeg har gått til og fastlegen min er på samme legesenter og det hadde vært greit å hatt alt på samme plass istedetfor å ha lege og jordmor/helsesøster på forskjellige plasser...

måååå vi skifte til den helsestasjonen i den kommunen vi flytter til eller kan vi beholde den vi har?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsestasjoner drives av kommunale midler så det spørs om du får fortsette men det skader jo ikke å spørre.

Skrevet

Jeg har fastlegen min i en annen kommune enn jeg selv bor i, da jeg ikke ønsket å bytte når jeg flyttet. Dette har ikke vært noe problem. Når jeg ble gravid spurte jeg på helsestasjonen på samme sted om jeg kunne ha kontroller der, siden det er i samme bygg, men det gikk ikke, siden jeg allerede bor i en annen kommune. Virker som at det er lettere å fortsette å gå til lege/hs når man allerede har begynt å gå, men at man ikke får starte å gå i en annen kommune.

Anonym poster: 109ba67954b5cf2706deedc9f277820e

Skrevet

Du må nok bytte. Vi flyttet innenfor samme kommune men måtte likevel bytte til den som var nærmest... Vi sa ikke fra at vi hadde flyttet da, men etter noen måneder hadde de oppdaget det :P

Gjest pysepusen
Skrevet

Helsestasjon/jordmor kan nok ikke brukes på tvers av kommunegrensene. Fastlege er jo noe helt annet og man kan velge hvem man vil.

Skrevet

Jeg har fastlege i en annen kommune, og hun henviste meg Til jordmor i den kommunen. Det gikk iallefall greit, men måtte bytte helsestasjon nå som vesla er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...