Gjest Anonym Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Det jeg lurer på, er hvordan man skal ordlegge seg til sin kjæreste for at han best mulig skal kunne forstå hva jeg føler eller mener. For uansett hvordan jeg prøver å forklare dette, så blir det kaos i samtalen. Det virker som at alle mine ord blir til grøt som er umulig for ham å forstå. Han finner bare argumenter for hvorfor jeg ikke skal føle det slik jeg gjør, eller ikke gjør slik jeg gjør. Det jeg er ute etter er bare at han skal forstå hvordan jeg oppfatter hans kommentarer eller handlinger eller hvem som helst andres ord og handlinger for den sakens skyld. Dette fører til at jeg lider i stillhet og bruker en hel masse energi på å late som at alt er fint og flott. For jeg orker ikke begi meg ut i tåken nok en gang, bare for å gå i sirkler å ikke nå målet. Noen som har noen gode tips? Eller bare tips? Jeg har forsøkt å skrive brev, e-post, melding på facebook mobil, snakke med ham, spille sanger som beskriver saken, se filmer som har de samme problemstillingene eller til og med si det direkte (selv om det er noe jeg er dårlig på), men da blir det som beskrevet ovenfor. Alt annet virker ikke til å nå inn. Hjelp! Jeg elsker kjæresten min og vil så gjerne føle det hele tiden. Og om jeg er sint eller sur på ham eller noe som helst vil jeg at det skal være for ordnelitge grunner og ikke min egen frustrasjon som er bygget seg opp på grunn av dette.
Gjest Lurifix Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Forstå hva for noe? Må nesten være noe helt på jordet eller så bryr han seg ikke, men kan ikke si det for åpenbare grunner.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Anonym poster: b1a5a2d16ba62c7bbfeb09ced9cc62d1 1
Havbris Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Hva er det han skal forstå? Og hva er problemstillingen? Jeg skjønner ikke hva dette handler om.
Gjest Sakone Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Aner ikke hva problemstillingen er, men den beste måten er bare å si det så klart og tydelig som mulig. Og hvis du har problemer med å si noe direkte og tydelig til han, da er det du som har et problem i din kommunikasjon.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Forstå hva for noe? Må nesten være noe helt på jordet eller så bryr han seg ikke, men kan ikke si det for åpenbare grunner. Det er rart hvordan det er, skjønner jo jeg er det man kan kalle elendig på å ordlegge meg. Men det kan ha med alt å gjøre. Fra å beskrive hvordan skoledagen var, eller arbeidsdagen, eller hvordan det er for meg dersom hans ord sårer meg. Eller det er noe jeg er lei meg for, finner han alltid grunner for at det er teit at jeg er lei meg. Noe som bare gjør meg enda mer lei meg. Du ble kanskje ikke noe klokere på det.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Det er rart hvordan det er, skjønner jo jeg er det man kan kalle elendig på å ordlegge meg. Men det kan ha med alt å gjøre. Fra å beskrive hvordan skoledagen var, eller arbeidsdagen, eller hvordan det er for meg dersom hans ord sårer meg. Eller det er noe jeg er lei meg for, finner han alltid grunner for at det er teit at jeg er lei meg. Noe som bare gjør meg enda mer lei meg. Du ble kanskje ikke noe klokere på det. se videoen jeg linket. Anonym poster: b1a5a2d16ba62c7bbfeb09ced9cc62d1
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Anonym poster: b1a5a2d16ba62c7bbfeb09ced9cc62d1 Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå