Gå til innhold

Brudd med typen, men alvorlig sykdom i min familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet mellom meg og sambo går ikke bra. Bestemte meg for å gjøre det slutt å bo hos faren min til jeg finner noe eget (har ikke snakket med han om det, men er alltid velkommen der). Bor 40 mil derifra. Jobber ikke akkurat nå, har lite penger og egentlig ikke råd til flyttebil. Men tenkte at det må orne seg på et vis, kan ikke bli boende med sambo når jeg ikke vil være sammen med han lenger.

Mens jeg grublet på hvordan jeg bør gjøre dette fikk jeg beskjed om at far er alvorlig syk. Vet ikke hvordan det kommer til å gå med han. Jeg bestemte meg for å vente med å gjøre det slutt med sambo å reiste opp til far. Å være hos han er det viktigste nå. Vil ikke skrive mer om det her, for jeg snakker allerede mye med far selv, venner osv om det.

Men jeg trenger råd om det med sambo. Vil ikke spørre venner eller noen kjente om det.

Vil ikke stresse far med bruddet midt opp i dette. Begynne med flyttelass osv. Kan ikke flytte inn hos han når alt er usikkert. Og har ikke noe annet sted å dra til. Men jeg merker at det ikke funker å late som at jeg fortsatt vil være sammen med sambo. Far sier jo at det må være godt for meg å ha sambo som støtte nå osv osv. Men han er ikke det. Og det vil jeg jo ikke si rett ut... Jeg elsker han ikke lenger, tror ikke jeg får til å holde ut i noen måneder til fordi dette har skjedd. Planen var jo å avslutte forholdet, pakke sakene mine fort og reise til far.

Hvis jeg gjør det slutt nå, har jeg ikke lyst til at tingene mine skal stå i leiligheten jeg og sambo deler. Jeg vil være helt ferdig med han og flytte så fort bruddet er reellt. Vet faktisk ikke hva han kan finne på med mine ting, eller gjøre det vanskelig ved å si at han også vil flytte istedet for å bo i leiligheten vi har delt, så mine ting må ut fort også.

Hva gjør jeg? Har ikke råd til egen bolig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såååeh... Du kan ikke flytte til faren din fordi han har blitt syk? Er ikke det egentlig bare en enda bedre grunn til å flytte til han, iom. at det virker som om dere har et god forhold!

Skrevet

Beklager at jeg spør så brutalt, men er det fordi du ikke vet om faren din overlever at du ikke vil flytte dit?

Eller er det fordi at du føler du må være hos han nå, men ikke reise vekk fra han for å pakke og drasse med flyttelasset? Eller begge deler?

Ikke så lett å gi råd uten å vite.

Anonym poster: c85cb2ed8c3513e7d36309b09e739316

Skrevet

Begge deler og av enda flere årsaker. Men for å støtte best mulig hadde det vært best å ha hodet fritt for ekstrabelasningen jeg føler det med sambo er. Tenkte det kanskje gjorde godt å få litt avstand da jeg reiste til far. Men det blir så det gnager og bekymrer, i tillegg til det som virkelig betyr noe nå.

Skrevet

Jeg tipper din far vil at du skal ha det bra. Og det skulle ikke forundre meg om han ville sette pris på om du fortalte hvordan ting egentlig henger sammen - og så flytter til ham.

Mange som sitter midt i vanskelige situasjoner synes det er utrolig godt å kunne flytte fokus fra seg selv, man får liksom en liten timeout og en helt annen glede av å kunne hjelpe dem man er glad i. Noen makter det ikke, andre trenger det. Du vet antakelig best selv.

Hvis du nå holder ut lenge, og så forteller din far hvordan ting hang sammen og hvordan du hadde det mens det stormet som verst, hvordan hadde han reagert? Hadde han blitt litt snurt eller lei seg fordi du ikke støttet deg til ham for å skåne ham?

For meg hadde det ikke vært en ekstra belastning å hjelpe barna mine selv om jeg hadde det vanskelig selv. Kanskje tvert i mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...