Redbull Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Hva mener du? Jeg ser ikke helt vitsen... Ikke det at jeg ikke har tid, lyst eller råd, for det har jeg. Men hva er poenget? Det blir i så fall kun fordi det er "påkrevd".
Gjest Keikolina Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Min eldste er 3, og jeg har ikke tenkt å gi han noen enda.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Tja... Min er 2,5 år, og skal få pakkekalender i år, hun hadde en liten sjokoladekalender sist jul, og hun fortstod helt klart poenget! For meg er det en tradisjon jeg har med hjemmefra, og har i mange år gledet meg til å få barn, som jeg kan lage pakkekalender til. Jeg tror nok hun kommer til å synes det er kjempe stas!! Men det er klart en 2 åring som ikke har kalender vil neppe bry seg om det, det er de for små til:) Anonym poster: 457368792637d2f655879e0c2c169e9c
Redbull Skrevet 9. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2012 Jeg er også veldig for tradisjoner... Men det hadde i så fall blitt en pakkekalender da jeg er litt i mot disse usunhetene i hverdagen hele Desember. Men ser for meg at det bare blir ting som blir liggende å slenge...
Gjest pysepusen Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Min har fått pakkekalender siden han var baby Han får selvfølgelig i år også
Redbull Skrevet 9. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2012 Min har fått pakkekalender siden han var baby Han får selvfølgelig i år også Hva har du i den?
Gjest Modig mor Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Jeg synes pakkekalender ødelegger adventstida litt - men så har jeg heller ikke vokst opp med det. Jeg ser bare for meg at en daglig pakke fram til julaften må være stress å ordne og dessuten ta bort litt av forventningen. Og hva gjør dere som har flere barn - en kalender hver? Åpne pakke hver sin dag? Vi har kjøpt en kjempefin julekrybbe med 24 deler, og hvert år fikser vi en lilla eske som vi lager 24 ruter på lokket til. Hver morgen i desember ligger en del av julekrybba oppi esken, og så får et av barna sette på plass den, og et annet klistret hjerte/stjerne i en av rutene. Anbefales av flere grunner - utrolig koselig, null stress, høy tradjonsfaktor og passer fint i familier med flere/mange barn.
Prinsessa88 Skrevet 10. november 2012 #8 Skrevet 10. november 2012 Jeg lagde til en gutt på nesten 2 år i fjor, han fikk små biler, rosiner(sånne små pakker) og noen uteleker( spade, rake, former osv) han skjønte helt klart poenget!
charactouy Skrevet 10. november 2012 #9 Skrevet 10. november 2012 Ungen til kusina mi var ett år når han fikk adventskalender første gangen (julekalender er seriene som blir sendt på tv, adventskalender er det vi åpner for å finne noe inni), de hadde kjøpt en pakke med duplo-klosser og pakket inn noen få klosser hver dag 1
Gjest pysepusen Skrevet 10. november 2012 #10 Skrevet 10. november 2012 (endret) Hva har du i den? Sokker, Duplo-klosser, biler, tegnesaker, vaskekluter, badeskum, tannkost osv... For vår del er det ikke stress i det hele tatt. Det er bare kos. Til neste år når vi har to kommer de til å få hver sin kalender. Jeg har selv vokst opp med pakkekalender på denne måten. Så det er vår tradisjon Det trenger jo ikke være noe svært liksom. Endret 10. november 2012 av pysepusen 2
Gjest pysepusen Skrevet 10. november 2012 #11 Skrevet 10. november 2012 Jeg lagde til en gutt på nesten 2 år i fjor, han fikk små biler, rosiner(sånne små pakker) og noen uteleker( spade, rake, former osv) han skjønte helt klart poenget! Min skjønte helt fint poenget da han var halvannet. Det er jo det som gjør det så kjekt
O'hara Skrevet 10. november 2012 #12 Skrevet 10. november 2012 (endret) Frøkna mi blir 2 i desember, og jeg har ikke tenkt å gi henne noen kalender. Ja, jeg synes det er koselig og jeg er selv vokst opp med det, men jeg tror ikke jeg fikk før jeg var nesten 5. Tenker jeg gjør det slik at den dagen hun spør etter det så skal hun få. Greit det er koselig, men jeg tenker at jeg ikke orker å "fortelle" henne hva hun ønsker seg Edit: Ja, jeg tror de forstår pakkegreiene når de blir presentert for det, men jeg tror ikke en 2-åring etterspør en kalender..? Endret 10. november 2012 av O'hara 4
Gjest pysepusen Skrevet 10. november 2012 #13 Skrevet 10. november 2012 Selvfølgelig etterspør de det ikke. Men jeg synes det er koselig, så hvorfor ikke? Jeg vil at han skal bli kjent med våre tradisjoner. For meg blir det som å ikke gi julegave til dem, fordi de forstår det jo ikke likevel. Heldigvis er vi forskjellige og gjør slik som fungerer for sin familie 1
Eplenepe Skrevet 10. november 2012 #14 Skrevet 10. november 2012 Datteren min på to og et halvt får pakkekalender. Hun fikk den i gave ferdig med pakker på av farmoren sin i fjord - farmor har laget kalenderen også. Hun hadde mye glede av den i fjord - så jeg regner med det ihvertfall er stas i år. I år pakker jeg inn pakker selv - og synes det er kjempekoselig. Har ikke noe godteri i - det blir det nok av i desember uansett. Jeg tenker at poenget er spenningen med å få og åpne en liten pakke - og se at for hver dag blir det færre og færre pakker igjen - og ikke at det skal være så dyre eller store ting. Dette er hva jeg har i -( rekkeføgen er ikke bestemt enda da) -Klistremerkeark (3 dager) -ullsokker (3 dager) - magisk vaskeklut (2 dager) -såpe - (sånn flytende såpe som er inni en plasthylse som er formet som et dyr el.) (2 dager) - neglelakk (2 dager) - strømpebukse (1 dag) - tannbørste (1 dag) - hårbørste (1 dag) - duplo - kjøpt en duploting som jeg har fordelt på 9 dager.
Redbull Skrevet 10. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 10. november 2012 Nei, det blir pakkekalender her også!! Det høres så koslig ut Bare det å få en ballong er jo stas!!
dreia Skrevet 10. november 2012 #16 Skrevet 10. november 2012 Til vår 2,5-åring har vi kjøpt klistremerker til å klistre på vinduet. Vi skal dele stuevinduet i 24 ruter med rød teip, og så får han ett "vindusklistermerke" hver dag i adventstiden. Først hadde jeg tenkt sing sang-kort for julen, med en ny sang hver dag, men siden gutten ofte hyler neeeeiiiiii når vi begynner å synge "feil" sang, slo jeg fra meg den tanken. Men det fungerer sikkert for andre. 1
Gjest Magdalene Skrevet 10. november 2012 #17 Skrevet 10. november 2012 Nei, det blir pakkekalender her også!! Det høres så koslig ut Bare det å få en ballong er jo stas!! Jepp! Det trenger jo ikke være store gaver for at disse små skal bli glade. Min jente på 3,5år får pakkekalender hvert år av mormoren. I år vet jeg det er bl.a hårspenner, farger, peppekakeformer, hårstrikker, klistremerker, sokker, litt godis i lørdagspakkene, osv..
Mohair Skrevet 10. november 2012 #18 Skrevet 10. november 2012 Jeg syntes det hørtes ganske unødvendig ut med julekalender til så små barn. Ihvertfall sjokoladekalender. 2
Gjest Marmot Skrevet 10. november 2012 #19 Skrevet 10. november 2012 Min toåring skal få pakkekalender, han får 24 Schleich-dyr. Han er lidenskapelig opptatt av dyr for tiden og hadde fått dem uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #20 Skrevet 10. november 2012 Lagde pakkekalender til sønnen min i fjor, da var han nesten 3. Han synes selvsagt det var kjempestas, men jeg syns faktisk det var inmari vanskelig å finne rimelige gaver som ikke bare var tull, så det endte med at det ble ganske dyrt etterhvert. Så i år dropper vi det, og har heller kjøpt en lego-kalender ;-) Også har vi en brodert julekalender som vi fester et eller annet på. Jeg er ikke oppvokst med pakkekalender, så egentlig syns jeg det er litt tullete, hehe.. Anonym poster: 2da69bb28727eb60037cf8dd123c68b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå