Gå til innhold

Fikk type som lager god mat og begynner å bli dritfeit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært slank, kanskje litt undervektig, atletisk og trent, alltid hatt kropp som er både slank og trent, men nå er det visst stopp....

Hjemme hos meg har vi IKKE kunnet lage mat, min mor og far har ikke matlagingsgenet i kroppen, noe som har vist seg å gjøre meg jævlig matlei. I hvertfall har jeg alltid spist lite, pga diverse allergier har det alltid vært sunne matvarer liksom, og da sier det seg selv at det er lett å holde vekta.

Men nå har jeg møtt verdens beste mann, og han lager verdens beste pizza, som jeg tåler, og verdens beste sauser uten ting jeg er allergisk mot, og verdens beste mat, og verdens beste desserter!!

Og det er ikke det at det er usunt, men det er omtrent første gang i livet jeg smaker riktig deilig hjemmelaget mat, og jeg gafler i meg med begge hender for harde livet!

Og det går bare en vei. Hvordan skal jeg klare å tøyle meg? Fyren lager så god mat at når vi ikke er sammen, og jeg ligger hjemme i senga mi, så fantaserer jeg både om ham og den gode pizzaen hans.........

Hvordan skal jeg finne viljestyrken?

Anonym poster: 695b96cf455f5e50f29aff079bd9763d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

så heldig du her. :) Spis med måte.

• Liker 5
Skrevet

så heldig du her. :) Spis med måte.

Hehe, takk for det ja!!

Men det er der problemet ligger, når han serverer sin gode pizza er det nesten så jeg hopper opp og ned i sofaen og klapper av glede, det er som om jeg aldri tidligere har fått mat før, og jeg spiser uendelig............. God mat er bare fornavnet. Vi har jo ikke peiling på matlaging hjemme i det hele tatt, jeg tørrsteker kyllingfileter i ovnen til middag liksom, uten tilbehør eller noe.... for å ta et eksempel.

Skrevet

Hopp gjerne opp og ned i sofaen litt oftere ;)

• Liker 9
Skrevet

Du trenger ikke gjøre drastiske endringer, og du trenger ikke la være å spise maten hans. Bare prøv å vær litt mer ladylike (høhø, ser for meg at du sitter å gafler inn store mengder med mat og stapper munnen full), og spis litt MINDRE av den gode maten, og tren litt mer.

Drikk et stort glass vann før du spiser så føler du kanskje deg ikke sååå sulten. :gjeiper:

Skrevet

Dump han!!

:fnise:

Anonym poster: 4051225156ab358d45b566b62a9a2874

• Liker 5
Gjest kinkylita
Skrevet

Matprat.no ----> sunn.

Hvis fyren din lager så himla god mat- be han om å lage noe som er sunt i samma slengen så kan du bare fortsette å gafle i deg. Og gjerne ta deg en joggetur etterpå.

Ta tak i det nå før det blir verre. Virker som at du veit hva som kommer til å skje dersom dette løpet fortsetter. Du trenger ikke pizza hver dag vel?

• Liker 1
Skrevet

Hehe, takk for det ja!!

Men det er der problemet ligger, når han serverer sin gode pizza er det nesten så jeg hopper opp og ned i sofaen og klapper av glede, det er som om jeg aldri tidligere har fått mat før, og jeg spiser uendelig............. God mat er bare fornavnet.

Sist gang dette skjedde var når to barn ble fanget av en heks i en skog. Om mannen din jevnlig kjenner på fingeren din, bør du ta beina på nakken.

• Liker 13
Gjest Lille-pus
Skrevet

Sist gang dette skjedde var når to barn ble fanget av en heks i en skog. Om mannen din jevnlig kjenner på fingeren din, bør du ta beina på nakken.

Er det nå vi skal spørre TS om hun heter Grete ? :lol:

• Liker 2
Skrevet

Har han ikkje tid til treningsøkter med deg?

Skrevet

Spis til du er mett, og slutt å spise når du føler deg mett. Høres sikkert ut som et teit råd, men det er mange som fortsetter å spise selv om de egentlig har fått i seg nok.

Anonym poster: d64f1fbff8f078d780991657dca27364

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk en idè å bruke skikkelig lang tid på å spise. Det tar ca. 20 minutter fra signalet om at du er mett når hjernen.

Skrevet

Tren 5-6 ganger i uken, cardio. :) Forbrenner fett som fy. Da kan du spise mye uten å legge på deg, det er min erfaring. Trente selv hver dag sist jul, og tro meg, jeg spiste garantert mer enn 3000 kcal hver dag(massemasse fete julekaker. og jeg skal vanligvis ikke ha noe særlig mer enn 1500 kcal om dagen), og jeg GIKK NED 3 KG I JULEN!!! Haha :fnise: Det krever innsats, men hvis du er en stå-på person, skal det nok gå.

Anonym poster: 53e9e58eddecafb1f258f5e9cdac49d8

Skrevet

Er det nå vi skal spørre TS om hun heter Grete ? :lol:

:Nikke:

Skrevet

Tren 5-6 ganger i uken, cardio. :) Forbrenner fett som fy. Da kan du spise mye uten å legge på deg, det er min erfaring. Trente selv hver dag sist jul, og tro meg, jeg spiste garantert mer enn 3000 kcal hver dag(massemasse fete julekaker. og jeg skal vanligvis ikke ha noe særlig mer enn 1500 kcal om dagen), og jeg GIKK NED 3 KG I JULEN!!! Haha :fnise: Det krever innsats, men hvis du er en stå-på person, skal det nok gå.

Anonym poster: 53e9e58eddecafb1f258f5e9cdac49d8

Så et lite eksperiment en gang hvor en gruppe mennesker skulle spise masse usunn mat en kort periode, asiateren gikk ned i vekt av det.

Anonym poster: 4ebdd744dea8f1ffe68c0c7d13893962

Skrevet (endret)

Dump han!!

:fnise:

Man kan ikke dumpe han og pizzaen hans!

Kanskje drikke en del vann før du spiser? :) Og be han lage sunne ting.

Endret av Evilposelos
Gjest BabyBlue
Skrevet

Mitt tips er å holde kaloriinskuddet på et minimum under frokost, lunsj og kvelds, også kan du fråtse litt ekstra under middag for å gjøre opp for det. Vet hvordan du har det, har en far som er fantastisk flink til å lage mat. Bra for meg, ikke bra for fettlagrene med mindre jeg trener en del i perioder hvor han kommer frem til at han skal eksperimentere på kjøkkenet... :fnise: Jeg gledgruer meg litt til jul for å si det slik.

Drikk masse vann til maten og spis sakte, det tar kroppen en stund før den oppfatter at du er mett. Om du hiver i deg alt i en fei blir kroppen bare helt "... hva skjedde nå? Er jeg mett, sulten...? Oh well, får ta et stykke til for sikkerhets skyld :vetikke: "

Utenom det kan du be samboer om å lage mer kalorifattig mat siden du har lagt på deg. Da kan supper, salater og magert kjøtt pluss gode grønnsaker være alternativer. Hvis han er god til å lage mat skal det ikke være et problem å lage varianter som holder deg mett lengre og inneholder færre kalorier.

Skrevet

Hehe, takk for det ja!!

Men det er der problemet ligger, når han serverer sin gode pizza er det nesten så jeg hopper opp og ned i sofaen og klapper av glede, det er som om jeg aldri tidligere har fått mat før, og jeg spiser uendelig............. God mat er bare fornavnet. Vi har jo ikke peiling på matlaging hjemme i det hele tatt, jeg tørrsteker kyllingfileter i ovnen til middag liksom, uten tilbehør eller noe.... for å ta et eksempel.

Du har ikke en lettere hjerneskade vel?

Anonym poster: 04f6fa3169f50ea3b34be49be9c67b08

Skrevet

Du har ikke en lettere hjerneskade vel?

Anonym poster: 04f6fa3169f50ea3b34be49be9c67b08

Tenkte du å finne likesinnede her? Du får google psykisk utviklingshemmet, det finnes nok forum.

Anonym poster: 84583a70d9cfea50475be9b6db0a285c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...