Gjest Zobel28 Skrevet 3. mars 2004 #1 Del Skrevet 3. mars 2004 Naboen oppe har pusset opp, men etter dette så har det blitt veldig bråkete. Vi hører mye tydeligere når de går bortover og i tilleg har vi fått noen sprekk i noen gipsvegger hos oss, slik at vi må pusse opp på nytt.... Vi vet at det ikke var så lydt tidligere, men det er jo lidt vanskelig å bevise. Noen som vet hvilken fremgangsmetode som er riktig her? Eller har vært borti slike saker tidligere? Zobel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. mars 2004 #2 Del Skrevet 3. mars 2004 Du kan jo ta kontakt med styret i borettslaget og høre hva de har å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zobel28 Skrevet 3. mars 2004 #3 Del Skrevet 3. mars 2004 Ja, vi skal gi beskjed til styret og høre med de, men tenkte det kunne være greit å vite litt på forhånd hva som evt må gjøres, slik at vi kan komme med forslag til evt utbedring. Så hvis flere vet noe om dette så blir jeg glad. Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. mars 2004 #4 Del Skrevet 3. mars 2004 Vel, de vil jo ta kontakt med han som bor over dere. Det kan hende han har pusset opp på en måte som ikke er i tråd med regler for hvordan slikt skal foregå. Er det blir merkbart mer lytt for dere kan det være han får krav om å utbedre det. Det bør ikke være noe problem for et styremedlem/vaktmester eller hvem det nå er å komme inn til dere og høre om det er et uakseptabelt støynivå ovenfra. Har dere fått skader på deres leilighet pga hans oppussing vil dere få det erstattet, enten av ham eller av borettslaget. Du kan selvsagt også ta kontakt med naboen selv og høre om dere kan komme fram til en ordning mellom dere, og hvis han skulle sette seg på bakbena kan du så gå til styret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #5 Del Skrevet 3. mars 2004 Det at dere har fått sprekker i gipsen kan være vanskelig å få erstattet dersom dere ikke kan bevise at sprekkene ikke var der før oppussingen. Grunnen til at det bråker mer hos dere nå er nok at naboen har lagt parkett/laminat uten å legge lydabsorberende matte under. Men det kan nok være lurt å gå til naboen først og forklare problemet, slik at han ikke blir sur for at dere gikk direkte til styret! Lykke til! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zobel28 Skrevet 3. mars 2004 #6 Del Skrevet 3. mars 2004 Takk for tips... jeg får vel bare ta tyren ved hornet. Aldri gøy å må klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi også Skrevet 4. mars 2004 #7 Del Skrevet 4. mars 2004 Grunnen til at det bråker mer hos dere nå er nok at naboen har lagt parkett/laminat uten å legge lydabsorberende matte under. Dette tror vi har skjedd hos oss, eller rettere sagt over oss. Vi var så glade for at den hestpeisen endelig flytta, han pussa opp og solgte. Nå når den nye eieren flytter inn så hører vi plutselig trinnlyd så vanvittig godt. Han peisen som flytta har jo selvsagt gitt blanke f.. i å bekoste noe underlag før han la på laminatgulv. Og det er det VI som må slite med, dermed fikk han gitt oss et siste "pek" før han dro sin kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #8 Del Skrevet 4. mars 2004 Men det finnes krav til hvor mye trinnlyd og annen støy man skal tåle fra naboer. Jeg husker ikke hva kravene er, og det må jo måles hva som er på stedet. Dette kan en lydkonsulent hjelpe til med, men det koster jo selvfølelig litt. Dersom det er utenfor kravene vil jeg anta at dere kan kreve det utbedret! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå