Gå til innhold

Økedøgn 3 mnd - opplevde du det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er nå 3 mnd og vi går (igjen!!) gjennom økedøgn tror jeg. Her ammes det ganske nøyaktig en time etter at forrige måltid er ferdig, døgnet rundt.

Føles som vi akkurat har gått gjennom dette, men det er nok faktisk 4 uker siden...

Men det føles heftigere denne gangen. Har holdt på snart i tre døgn og det er tettere mellom måltidene enn sist.

Er så veldig bekymret for at jeg ikke har nok melk... :(

Ellers er gutten fornøyd, smiler mye og har lagt på seg fint hele tiden.

Har ikke lyst at fullammingen skal ta slutt på noen mnd enda...

Anonym poster: 0edbf94c67912310f24945eae812c2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke lenger om vi hadde det rundt 3 mnd, men vi har økedager her nå. Ammer hver time og føler det er alt som skjer nå.

Så lenge gutten din er fornøyd og legger på seg får han det han trenger, og det at du opplever økedøgn er jo et klart tegn på at du og han fungerer som dere er ment til :) han fordi han dier ofte nok til å stimulere til økt produksjon, du fordi det går :)

Ikke vær redd selv om økedøgn kommer oftere heller, det er normalt :) les gjerne mer om det på ammehjelpen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde aldri økedøgn, for det var ekstreme mengder amming hele tiden. Derfor kan jeg heller ikke si noe om 3 mnd.

Men jeg ville bare oppmuntre deg litt ang. ammingen. Det er veldig usannsynlig at du har for lite melk hvis babyen er blid og legger på seg fint. Håper for din del at dere snart kommer inn i vanlige rutiner igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Babyen min er nå 3 mnd og vi går (igjen!!) gjennom økedøgn tror jeg. Her ammes det ganske nøyaktig en time etter at forrige måltid er ferdig, døgnet rundt.

Føles som vi akkurat har gått gjennom dette, men det er nok faktisk 4 uker siden...

Men det føles heftigere denne gangen. Har holdt på snart i tre døgn og det er tettere mellom måltidene enn sist.

Er så veldig bekymret for at jeg ikke har nok melk... :(

Ellers er gutten fornøyd, smiler mye og har lagt på seg fint hele tiden.

Har ikke lyst at fullammingen skal ta slutt på noen mnd enda...

Anonym poster: 0edbf94c67912310f24945eae812c2d0

Helt normalt!!! Ikke noe å bekymre seg for! :) Det er helt vanlig å tro at ved 3 måneder så har man ikke nok fordi at det er så intenst.

Endret av Misteltein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...