Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dere har sett det men Roger Waters kommer til Norge neste år! Er det noen som vet om det er samme konserter som i fjor? min far elsker pink floyd og roger waters, og han var på en av konsertene i fjor! Har veldig lyst til å kjøpe billetter til neste år også men det er jo ikke vits om det er akkurat samme som i fjor! er det noen som vet noe om dette? :)

Anonym poster: 82ca46f5b067b15ce0659db97580dbd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet noe? :)

Gjest Glorificus
Skrevet

ingen som vet noe? :)

Vet og vet, men det jeg har hørt, er at han har endret noe på showet fra i fjor. Hva dette "noe" isåfall betyr, vet jeg ikke.

Skrevet

Man kan da se det samme showet om igjen? The Wall er en klassiker og kan garantert ses flere ganger. Hvor mange ganger kan man se Citizen Kane uten å bli lei? (Svaret er: mange!) Kjøp billetter, det blir sikkert en suksess uansett.

Skrevet

Tjah, vil jo tro at det meste er det samme i og med at det er faktisk en sammensatt album og har ganske klassiske trekk, så tviler på at de kan gjøre mange endringer. Er jo mange som ser for første gang også.

Så den i fjor selv, og var nok ganske bra (men Waters er nok ikke favoritten av rosafloidene for min del).

Skrevet

Tjah, vil jo tro at det meste er det samme i og med at det er faktisk en sammensatt album og har ganske klassiske trekk, så tviler på at de kan gjøre mange endringer. Er jo mange som ser for første gang også.

Så den i fjor selv, og var nok ganske bra (men Waters er nok ikke favoritten av rosafloidene for min del).

Gilmour?

Skrevet

Gilmour?

Vel - synes Syd Barrett var egentlig utrolig talentfull og det er bare utrolig trist historie om "hva om hvis om", og jeg liker de tidlige albumene ganske godt. Men av de andre fire foretrekker jeg Gilmours stil til Waters, ja. Sistenevte er bittelitt for teatralsk for min del. Ikke at jeg mener at det er direkte dårlig, men om man skal liksom pirke litt :)

Skrevet

Vel - synes Syd Barrett var egentlig utrolig talentfyll og det er bare utrolig trist historie om "hva om hvis om", og jeg liker de tidlige albumene ganske godt. Men av de andre fire foretrekker jeg Gilmours stil til Waters, ja. Sistenevte er bittelitt for teatralsk for min del. Ikke at jeg mener at det er direkte dårlig, men om man skal liksom pirke litt :)

Teatralsk kan nok være en passende beskrivelse ja. Jeg tror Waters er litt sånn "jeg vet best"-type, og det er vel en grunn til at Mason og Wright ble med Gilmour da Gilmour og Waters ble "uvenner" (uenige om hvordan Pink Floyd skulle være i fremtiden). Men han har bedre stemme enn Gilmour.

Skrevet

Teatralsk kan nok være en passende beskrivelse ja. Jeg tror Waters er litt sånn "jeg vet best"-type, og det er vel en grunn til at Mason og Wright ble med Gilmour da Gilmour og Waters ble "uvenner" (uenige om hvordan Pink Floyd skulle være i fremtiden). Men han har bedre stemme enn Gilmour.

Sant, men jeg liker den mindre teatralske stemningen bedre selv :)

Meeeeenh - til tema, om TS sin far er superfan, opplever man gjerne favorittene sine på nytt uansett :)

Gjest Oblivion
Skrevet (endret)

Vet og vet, men det jeg har hørt, er at han har endret noe på showet fra i fjor. Hva dette "noe" isåfall betyr, vet jeg ikke.

Endringen er at de på den europeiske turnèen i 2013 har bestemt seg for å spille på flere utendørs arenaer, mens "The Wall 2012" var produsert for å kjøres på innendørs arenaer. At de sannsynligvis har gjort andre endringer enn å tilpasse produksjonen til å kunne kjøres utendørs er det stor sannynlighet for, i tillegg til at de hadde flere tekniske problemer å rydde opp i -men de har ikke gått ut med noen informasjon offentlig om endringer i innholdet. Enda.

Jeg var også der i fjor, og det var en fantastisk produksjon -virkelig verdt å se, selv om man ikke har noe elsk-forhold til Pink Floyd/Roger Waters. Showet i seg selv er en stor produksjon på grunn av veggen "the wall" i seg selv, flyvende elementer og videoproduksjonen -ikke bare musikken som kan fenge folk her. En to timer lang musikkvideo i "3D" rett og slett.

Konsertene her i Oslo skal holdes på Telenor Arena -et dumt trekk av Live Nation Norge, når de fleste andre konsertene i Europa skal holdes utendørs på denne turnèen. De selger garantert billetter, men jeg hadde håpet på Ullevål Stadion eller til nød Valle Hovin denne gang. ;)

Kanskje dere kan dra til Sverige? Ullevi stadium er en fantastisk arena i forhold til våre utendørs her i Norge, den ligger i Gøteborg, og for de som bor på østlandet er det verdt kjøreturen for å få se "The Wall" i ny prakt.

Jeg kan forsøke å huske denne tråden til seinere for å oppdatere når jeg vet mer. :)

Endret av Oblivion
Skrevet

Dette er jo ikke en debatt om Barrett vs Gilmour Waters, men sistnevnte har, etter min mening, skrevet noen jævlig bra sanger.

Her er teksten til en av dem:

Corporal Clegg had a wooden leg

He won it in the war, in 1944.

Corporal Clegg had a medal too

In orange, red, and blue

He found it in the zoo.

Dear, dear were they really sad for me?

Dear, dear will they really laugh at me?

Mrs. Clegg, you must be proud of him.

Mrs. Clegg, another drop of gin.

Corporal Clegg umbrella in the rain

He's never been the same

No one is to blame

Corporal Clegg received his medal in a dream

From Her Majesty the queen

His boots were very clean.

Mrs. Clegg, you must be proud of him

Mrs. Clegg, another drop of gin.

Skrevet

Jeg veit ikke om det er samme konsert, men det var så bra sist så ser det gjerne igjen. :) Billetter er bestilt så nå er det bare å glede seg!!! :digge: :digge:

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg veit ikke om det er samme konsert, men det var så bra sist så ser det gjerne igjen. :) Billetter er bestilt så nå er det bare å glede seg!!! :digge: :digge:

Hvordan fikk du til det, hørte at de kom ut 15. jeg!

Skrevet

Hadde tilgang på forsalget som startet i morrest, men til 1400,- så valgte jeg å stå over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...