Gå til innhold

Vet han at jeg er keen? Må jeg SI det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli "en sånn" som tjater og overanalyserer og roper ut i det tomme intet på nett, men nå gjør jeg det altså likevel. Hva gjør man vel ikke når man er forelska ;) Men! Here goes:

Møtte en fyr på en konsert i juni sammen via noen felles venner av oss. Vi studerer det samme, men går ikke i samme klasse (han går et år under meg). Vi dro ut og tok noen glass vin etterpå, det var en hyggelig kveld og vi fikk en god tone, og det var det. Vi var såvidt i kontakt i sommer, jeg lurte på om vi skulle ta en øl, men det var ganske dårlig timing ettersom han reiste på ferie samme dag og ble borte hele resten av sommeren.

Nå i høst har vi hengt litt mer sammen. Først noen ganger som del av en vennegjeng, men i den siste tida har vi hengt mer alene bare jeg og han. Har vært ute og tatt noen øl to-tre ganger og vært på en konsert. Først var det jeg som inviterte, så gjorde han det et par ganger, og nå i kveld (vi skal møtes utpå kvelden) var det jeg som gjorde det. Det har vært veldig hyggelige kvelder, men det har liksom ikke vært noe flørting utover en god klem når vi møtes og en enda bedre når vi skilles, og jeg er ganske usikker på om han i det hele tatt har skjønt at jeg er keen.

Han er en sånn type som er utrolig engasjert i mye forskjellig, veldig utadvendt og har masse venner (også jentevenner), og han er en veldig oppriktig og snill fyr. Tingen er at i kveld har vi avtalt å møtes på en konsert med en artist som vi begge liker veldig godt. På onsdag spurte jeg han om han ville finne på noe i helga, og foreslo denne konserten. Han måtte avklare om han skulle reise hjem til foreldra i helga først (dette visste jeg på forhånd), og i dag fikk jeg melding om at han har droppa å reise hjem i helga, og gjerne vil på konsert. Så skriver han "har et par andre venner jeg tror vil være interesserte også, sender en melding til dem også, håper det er OK." Jaja tenker jeg. Enten ser han ikke på dette som en date i det hele tatt, eller så vil han gjerne at jeg skal møte vennene hans. Man må jo være optimist ;)

Men: har jeg vært tydelig nok på at jeg er keen? Har jo bedt han ut på det jeg vil kalle date flere ganger og gjort mitt beste for å være søt og sjarmerende ;) Men jeg er noe innmari dårlig på å lese kroppsspråk e.l. Er uvant for meg å "date" på denne måten også, før har jeg bare rota med mer eller mindre tilfeldige folk i fylla og så prøvd å bli kjent/date etterpå med ganske vekslende hell, hehe ;) Så selv om det blir sånn passe flaut har jeg bestemt meg for å kvinne meg opp i kveld og si at jeg liker fyren. Føler at jeg må få en avklaring. Så jeg har liksom to "taler" jeg har lagd i hodet:

1) "Er det greit for deg om vi kaller dette en date?" (kort, enkel og ikke så innmari pinlig)

ELLER

2) en lengre bablete utlegning (jeg babler når jeg er nervøs...) som sikkert ender opp i retning av: "Jeg syns du er en utrolig bra fyr, faktisk den beste jeg vet om, og jeg liker deg veldig godt. Hvis det ikke er så hensiktsmessig av meg å føle det sånn, så er det fint om jeg får vite det nå. Det er ikke stress, det verste som skjer er at jeg blir ganske flau en liten stund, og du får en stor kompliment å ta med deg. Jeg lover uansett å ikke bli gal psychostalker og håper du fortsatt vil ta en øl med meg nå og da likevel".

Nr 2 er vel ganske nøyaktig det jeg føler.. og hey, kanskje kan det til og med være litt sjarmerende?? ;)

Noen forslag? Settes STOR pris på!

Anonym poster: e19a02606304c40139f5845d630eb08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for alternativ nummer en, så han får mulighet til å føle litt på det selv, om han ikke hadde tenkt på tida dere har tilbrakt sammen som dating. Da har du mulighet til å ikke sitte i ettertid og føle deg dum fordi du la mer i noe han evt ikke legger følelsene sine i.

Skrevet

Så bra å lese! Har det AKKURAT på samme måte selv, bare at vi ikke har møttes så mange ganger enda. Aner ikke hvordan jeg skal ta neste skritt! :P

Hold oss oppdatert!

Anonym poster: 90b0f7a30ef724c10272ecf35a2c2d91

Skrevet

Til topic: Nei, og ja.

Stemmer også for første forslag.

Gjest winston
Skrevet

Jeg ville heller strøket litt på ham og vist det på andre måter, men nå sliter jeg litt å være direkte når det gjelder sånt.

Skrevet (endret)

Endte med et slags kompromiss med meg selv: i valget mellom baller og det helt motsatte, endte jeg på midten. Etter at vi nettopp hadde sagt hadet og gått inn på hver vår nattbuss, sendte jeg han bare en melding og lurte på om det var greit om jeg ba han ut på "en slags date". Og nå sitter jeg her fordi jeg ikke tør å sjekke om jeg har fått noe svar enda ;)

Endret av rairairai
Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Lykke til! Spent! :nigo:

Endret av Misteltein
Skrevet

Ja, hva ble det til da?

Skrevet

Jeg tror kanskje han er homofil?

Anonym poster: 42d8afbd058f01a947240830fec112ee

Skrevet

Ikke homo. Fikk et noenlunde snilt nei i form av "for å være ærlig skulle jeg mer enn gjerne tatt alle slags dater med deg, MEN blablabla". Han møtte da seff ei fra USA på denne ferien sin i sommer, skal på besøk dit i desember og må "finne ut hva det er først". Akk ja.

Tar en liten sutrelørdag i dag, så tenker jeg jeg er i vater igjen :)

Anonym poster: e19a02606304c40139f5845d630eb08b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...