AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Hei! Neste høst setter jeg meg på skolebenken igjen, for å ta en ny bachelor på fulltid. Samtidig har jeg en fulltidsjobb. Noen som har erfaring med å studere samtidig som man jobber fullt? Hva med forelesninger som kræsjer med jobben, hvordan løser/løste dere det? Jobben min har mange rolige perioder, så jeg har mulighet til å studere litt på egen hånd mens jeg jobber. Har heller ingen barn, så fritid er fritid (=tid til å lese på kveldstid). Har brukt opp studieretten min, har en bachelor fra "da jeg var ung". Derfor er jeg avhengig av å jobbe. Anonym poster: cfecca154667ce00004318ee829d75c1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg gjør det nå! Phuuuu tungt!!! Men det går faktisk ganske greit. Nå er jeg en type som tar ting relativt lett (ikke noe geni nei), og jeg gir f... i å lese alt som ikke er direkte relevant for eksamen etc. Skriver på en oppgave som er selve eksamen i ett av fagene nå, og da går ALLE ettermiddagene + helgene med til det. Det eneste jeg føler er at jeg kanskje ikke lærer like mye som når jeg kun var student og var med på forelesninger. Men mitt mål for tiden er kun å stå på eksamen og bli ferdig. Jeg tar Master forresten. Anonym poster: 07affd22f14a9a917116ec77d3d6e14d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Glemte å si at jeg bor ca 60 mil unna skolen min så jeg har ikke vært på en eneste forelesning og alt som er gruppeoppgaver har jeg gjort alene... Anonym poster: 07affd22f14a9a917116ec77d3d6e14d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Takk for svar. Er også en som tar ting lett, og håper jeg kan klare å gjøre begge deler! Lykke til! Anonym poster: cfecca154667ce00004318ee829d75c1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Hvor lett det blir kommer helt ann på jobben din og studiet. Du sier at jobben din har rolige perioder og det kan nok hjelpe. Om studiet ikke har masse obligatorisk oppmøte og en haug av gruppeoppgaver (som må være i gruppe) så går det sikkert på et vis. Men slitsomt er helt klart at det kommer til å bli! Anonym poster: c8d3de45883195b22a332ae85aa312e0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Det er mulig, men da bør du helst studere noe med lite obligatorisk oppmøte itillegg ha mulighet for å jobbe 16-24 vakter de dagene du må være på skolen. Hør med sjefen din om det er mulig å jobbe sånne vakter. Anonym poster: c7cf1adbbfcd804e869f81e808771922
Glynis Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Brukt opp studieretten på en bachelor? Hva betyr det? Lånekassen gir jo støtte lenger enn det. Det kommer uansett an på hva du skal studere, hvor mye obligatorisk undervisning du har, hva slags vakter du har på jobb, hvor langt unna skolen du bor, osv. Det er alltid greit å gi litt informasjon i førsteinnlegget, det er ganske åpenlyst. Det å studere fullt kan betyr alt fra to dobbeltforelesninger i uka og kun eksamenslesing til obligatorisk labarbeid og øvingsoppgaver hver uke. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Jeg skal begynne med det samme etter jul. Jeg skal ta enkeltemner, men tar alle emnene som er i semesteret så det blir jo på en måte 100% studie. Jobber i tillegg 100%. Ingen forelesninger er obligatoriske i de emnene jeg skal ta (skal ta andre semester i Sosiologi på UIS). Jeg tenker at jeg skal bruke ettermiddager/kvelder og helger på å lese, og så bruker jeg avspassering eller feriedager (dette er allerede avklart med sjefen) på eksamensdagen Vet ikke hvordan det blir, men tror det har veldig mye med hvordan du setter opp dagene. Og hvor mye selvdiseplin du har! Lykke til iallefall Anonym poster: 97bd1452a7055a0db46c7b6cdc4461b2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #9 Skrevet 10. november 2012 Hva skal du ta? Er det relevant med jobben din? Anonym poster: a276a614a988cfd590a9e6a1616e2217
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #10 Skrevet 12. november 2012 Jeg jobber natt deltid, studerer markedsføring bachelor 2.året fulltid og jobber som butikksjef i Bik Bok fulltid, så ja, det er absolutt mulig! Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg greier det, men det går veldig bra faktisk. Har mellom B og C i snitt. I tillegg har jeg kjæreste, jeg er med i shippingutvalget på skolen, familie og venner. Jeg er 21 forresten Anonym poster: 745b8ed4fef3e7c6da54d0bd1cbe2df4 1
Gjest *kokos* Skrevet 12. november 2012 #11 Skrevet 12. november 2012 Jeg har kombinert 100% stilling som lærer med 50 % studier i historie. Jeg begynte med 100 % belastning, men jeg rakk ikke over alt. Jeg leste pensum i fritimene mine på skolen, og hadde ingen obligatoriske aktiviteter foruten individuell semesteroppgave og 6-timers eksamen. Dette gikk helt greit for meg, men noe mer hadde jeg ikke orket. Jeg hadde dessuten mann og barn og hus, så jeg hang som et slips om kveldene og hadde ikke energi til annet enn undervisningsforberedelser. I situasjoner hvor jobb og forelesninger krasjer ser jeg ikke andre muligheter enn å avspasere eller droppe forelesninga. Med mindre utdanninga er veeeldig jobbrelevant, da kan det jo hende du får permisjon med lønn. Lykke til, i allefall! (Jeg tror forøvrig at det hadde hjulpet mye for meg å redusere stillinga med 20%, sånn at jeg hadde fått en hel lesedag. Da hadde jeg nok orket de siste 50 prosentene også).
Lexica Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Jeg jobber natt deltid, studerer markedsføring bachelor 2.året fulltid og jobber som butikksjef i Bik Bok fulltid, så ja, det er absolutt mulig! Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg greier det, men det går veldig bra faktisk. Har mellom B og C i snitt. I tillegg har jeg kjæreste, jeg er med i shippingutvalget på skolen, familie og venner. Jeg er 21 forresten Anonym poster: 745b8ed4fef3e7c6da54d0bd1cbe2df4 Wow! Sånne poster gjør noe med motivasjonen min i vertfall. Jeg har lyst å studere fullt, men er avhengig av full jobb også pga 2 barn, men har vært litt redd for å slite meg selv ut, eller ikke klare å fokusere ordentlig på skolen. Jeg tror jeg har ADD, som gjør at jeg gruer meg litt ekstra, da lesing vil bli ekstra krevende ( studie består stort sett av lesing) :/ Men skal snart til legen å få det sjekket , så satser på at de kan hjelpe om jeg har ADD En utfordring, men absolutt mulig etter som jeg ser her! Du er beinhard!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Det er hardt arbeid, men det går. Forutsatt at det ikke er mange seminarer, gruppeaktiviteter o.l. hver uke. Da kan det bli vanskelig i forhold til jobb. Anonymous poster hash: b643a...602
Anehan Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 (endret) Jeg skal begynne med det samme etter jul. Jeg skal ta enkeltemner, men tar alle emnene som er i semesteret så det blir jo på en måte 100% studie. Jobber i tillegg 100%. Ingen forelesninger er obligatoriske i de emnene jeg skal ta (skal ta andre semester i Sosiologi på UIS). Jeg tenker at jeg skal bruke ettermiddager/kvelder og helger på å lese, og så bruker jeg avspassering eller feriedager (dette er allerede avklart med sjefen) på eksamensdagen http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Vet ikke hvordan det blir, men tror det har veldig mye med hvordan du setter opp dagene. Og hvor mye selvdiseplin du har! Lykke til iallefall http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gifAnonym poster: 97bd1452a7055a0db46c7b6cdc4461b2 Har du fast jobb? Du vet at du sannsynligvis har krav på fri med lønn på eksamensdagen og en/to lesedager i forbindelse med hver eksamen, alt etter hvor mange studiepoeng eksamen er på? 😊 ..skriveleif Endret 26. april 2014 av Anehan
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #15 Skrevet 17. januar 2016 Den 12. november 2012 at 6.53, AnonymBruker skrev: Jeg jobber natt deltid, studerer markedsføring bachelor 2.året fulltid og jobber som butikksjef i Bik Bok fulltid, så ja, det er absolutt mulig! Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg greier det, men det går veldig bra faktisk. Har mellom B og C i snitt. I tillegg har jeg kjæreste, jeg er med i shippingutvalget på skolen, familie og venner. Jeg er 21 forresten Anonym poster: 745b8ed4fef3e7c6da54d0bd1cbe2df4 Å jobbe natt deltid og alt det der ved siden av høres for godt ut til å være sant? Fulltid studier, fulltid jobb som sjef i klesbutikk og kjæreste og det går så bra?! Har du barn i tillegg??!! Anonymkode: 5d220...39a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå