Gå til innhold

Oppskrift på gryterett med kjøttdeig som barn liker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ikke noe chilli, bønner o.l. Minste barnet liker nesten ingenting, og slettes ikke sterk mat. Jeg har flere pakka med svinekjøttdeig i frysern som jeg tenkte å lage gryterett med. Trenger oppskrift :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukker, sukker og mere sukker. Barn i dag spiser nesten ikke annet.

Anonym poster: fd0cf4eefeef0cfa66f1d1e518b20ee8

• Liker 2
Skrevet

Mine barn liker chili og bønner og mye annet rart, så det er litt vanskelig å svare. Tror ikke det finnes en universell gryte som alle barn liker. Noen liker jo ikke tomat, andre liker ikke sopp, en tredje liker ikke hvitløk etc.

Anonym poster: 146601a4164e2924cb5f2a41fe7c8065

Skrevet

Sukker nei... Jeg lager mye mat selv fra bunnen av, men trenger oppskrift til å begynne med. Har idag lagd fiskegrateng, neste prosjekt er gryterett. Trenger da en basis oppskrift kan man vel si :-) med hvor mye kjøtt, vann, hvor lenge koke osv.. Og hva er vanligst å tilsette..

Skrevet

Hvis du tenker på ferdiggryter, er jegergryte ganske trygg, vil jeg tro. Ellers kan du jo bare lage gryte utfra hva barnet ditt liker? Kok opp med fløte, buljong grønnsaker og krydder som du vet faller i smak.

Skrevet

Du tilsetter jo ting som barnet liker da? Vi har jo ikke noe utgangspunkt for å fortelle deg hva du skal ha oppi gryteretten, er jo du som kjenner barnet ditt :)

• Liker 2
Gjest småhjerte
Skrevet

Tacogryte? Vet ikke hvordan man lager gryterett, men tilsett tacokrydder, evt lag tacokrydderet selv, og tilsett paprika, mais, agurk, bønner, tomat etter hva barnet liker.

Chili con carne

bbq gryte? Har aldri hørt om det før, men dukket en ide opp i hodet mitt siden jeg er glad i bbq. Tilsette bbqsaus når man steker kjøttdeigen.

Skrevet

Barnet mitt liker kjøttdeig, men ikke grønnsaker. Jeg pleier å steke kjøttdeig, så river jeg masse gulrøtter oppi. Ev. andre grønnsaker. Men de må rives. Litt krydder, litt buljong, kanskje fløte. Og serverer med ris. Barnet merker ikke noe til de revne grønnsakene ;)

Anonym poster: ccb2da6a750fa4d72a807d9b34b33ffd

Skrevet

Barnet mitt liker kjøttdeig, men ikke grønnsaker. Jeg pleier å steke kjøttdeig, så river jeg masse gulrøtter oppi. Ev. andre grønnsaker. Men de må rives. Litt krydder, litt buljong, kanskje fløte. Og serverer med ris. Barnet merker ikke noe til de revne grønnsakene ;)

Anonym poster: ccb2da6a750fa4d72a807d9b34b33ffd

Ja det er noe sånt je tenker på. Men buljongterning? Hvor mye vann? Hvor lenge koke?

Skrevet

Du tilsetter jo ting som barnet liker da? Vi har jo ikke noe utgangspunkt for å fortelle deg hva du skal ha oppi gryteretten, er jo du som kjenner barnet ditt :)

Nei nei, men hvis jeg får en basic oppskrift så kan jeg tilsette/bytte på ting. Jeg lurer på hvor mye salt, buljongterning? Hvor mye vann osv.

Skrevet

Her finner du en oppskrift. Her finner du en annen.

Jeg tenker at barna kanskje liker spaghetti med kjøttsaus, da kan du jo ta utganspunkt i kjøttsausen og tilsettte litt andre ting. Servere med ris, poteter eller potetmos etter ønske.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...