Gå til innhold

Operere beinhinnebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt beinhinnebetennelse i over 5 måneder. Jeg har hatt MANGE pauser fra trening, til og med en pause på 1 måned. Ingenting er blitt bedre. Jeg har til og med kjøpt ulike sko. Det har ikke hjulpet.

HVA skal jeg gjøre? Jeg klarer ikke dette lenger, det gjør meg rett og slett dypt deprimert. Smertene er så store, og jeg får ikke trent! Hvordan går jeg frem for å få tatt en operasjon? Vil dette fjerne beinhinnebetennelsen helt? Jeg har beinhinnebetennelse på begge bein.

Jeg har vært hos fastlegen min, men han hadde ingenting annet å si enn at å henvise meg videre ville tatt evigheter, og det bare var å hvile. MEN JEG HAR IKKE FÅTT TRENT ORDENTLIG PÅ 5 MND..... :(

Anonym poster: f30d0a8615680857bbf9083e5835f32d

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Anbefaler naprapat, har hjulpet meg mye :) men det gjør vondt.

Skrevet

Hei! Det har seg dessverre sånn at det er mange som ikke har nytte av operasjon, og rehabilitering kan ta lang tid. Har selv hatt kronisk beinhinnebetennelse i 7 år. Hvis du bare har hatt benhinnebet. i 5 mnd, kan det godt hende en god fysioterapaut kaan hjelpe deg masse.Ultralyd og strømbehandling er vanlig..god bedring!

Skrevet

Jeg har hatt samme problem som deg siden i våres. Store smerter så fort jeg beveget på meg og hadde dermed en laaaaang pause fra trening, med noen få mislykka forsøk.

Ba selv om å bli henvist til en fotspesialist da andre i familien har slitt med å være plattfot osv. Fikk innleggssåler for en mnd siden som jeg bruker hele tiden, og er nå helt fin!

Absolutt verdt å sjekke ut :)

Lykke til!

Vet hvor slitsomt og irriterende det er....

Skrevet

Jeg har hatt samme problem som deg siden i våres. Store smerter så fort jeg beveget på meg og hadde dermed en laaaaang pause fra trening, med noen få mislykka forsøk.

Ba selv om å bli henvist til en fotspesialist da andre i familien har slitt med å være plattfot osv. Fikk innleggssåler for en mnd siden som jeg bruker hele tiden, og er nå helt fin!

Absolutt verdt å sjekke ut :)

Lykke til!

Vet hvor slitsomt og irriterende det er....

Kanskje det kunne ha vært noe for meg og, da faktisk jeg også er plattfot? Tusen takk for tips, skal absolutt se nærmere på dette! :) Ja, det er kjempekjedelig.... Flott at du er bra igjen! Håper det kan hjelpe for meg også:) -TS

Skrevet

jeg ville begynt med fysioterapi, å hoppe rett på en operasjon som a) ikke sikkert om får bort alt, b) fjerner bare det du har nå, og beinhinnebetennelsen vil sannsynligvis komme tilbake, og c) tar lang rehabilitering. Begynn med fysioterapi, det hjelper absolutt. Jeg har kronisk "altmulig" i beina: Beinhinnebetennelse, senebetennelse begge i hele beinet fra tær til bekken, skeive kne- og ankelledd som følge av feilbelastning etter senebetennelse og har hatt dette kronisk i...8 år nå. I fjor gikk jeg til fysioterapaut som virkelig forsto hva jeg mente (tar litt tid å finne rett terapaut, jeg har gått til 4), og gjennom flere timer har jeg nå kommet til det stadiet at jeg kan begynne å trene igjen etter en 3 års ufrivillig pause. Jeg har ikke "lov" til å jogge/springe, men jeg kan nå trene styrke og gå på ellipsemaskin. Og så kan jeg faktisk jobbe igjen :) Så ja, få en henvisning (viktig for å få det billigere) og gå til fysioterapaut. Å begynne rett med en operasjon etter bare 5 måneder er bare tull om jeg kan være så direkte.

Skrevet

Kanskje det kunne ha vært noe for meg og, da faktisk jeg også er plattfot? Tusen takk for tips, skal absolutt se nærmere på dette! :) Ja, det er kjempekjedelig.... Flott at du er bra igjen! Håper det kan hjelpe for meg også :) -TS

Masse lykke til!

Stå på til du får en henvisning og fortell om plagene dine og hvor langvarige de har vært da du kommer dit. Legen jeg var hos sa at det var så lite så han ikke ville gitt meg såler hvis det ikke var for problemene mine, men det er jo helt tydelig at det var det som skulle til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...