LittleJ Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 For flere måneder siden leverte jeg inn en S2 til Smartdrop for å få penger for den. Skulle få i overkant av 400 kr. og jeg kryssa av for ødelagt skjerm. Fikk sånn sendekonvolutt og sendte den inn så bestemte de seg for at de ikke ville ha den allikevel. Tok laaang tid uten at jeg fikk telefonen tilbake... En dag fikk jeg plutselig en hentelapp i posten hvor det sto at jeg hadde fått en pakke fra England som måtte fortolles. Det sto også at dette var et headset og siden jeg ikke har bestilt noe fra England og hvertfall ikke et headset henta jeg selvfølgelig ikke ut den. Så begynte jeg å etterlyse telefonen min og etter lang tid fikk jeg svar om at de har prøvd å ringe meg (noe de ikke har gjort, for hvis tlf min er slått av får jeg SMS) og de hadde prøvd å sende tlf to ganger. Setter inn litt fra mailene... SD: Hei Jeg har forsøkt å ringe deg, men fikk bare mobilsvar. Vi har forsøkt å sende deg din mobil to ganger, men begge gangene har du ikke hentet den innenfor tidsfristen, så den er blitt returnert oss. Sist gang ble den mottatt hos Meny *** 3. september, siste hentedato var 17. september, men siden mobilen ikke ble hentet ble den returnert oss. Jeg vet ikke om vi skal gjøre et nytt forsøk? Du kan jo søke selv på Posten.no med transaksnjonsnummer ***, da får du hele historikken. Gi oss snarlig beskjed om hva vi skal gjøre. Meg: Mobilen min er aldri slått av og har den ikke dekning får jeg sms om hvem som har ringt, så da har dere evnt. feil nummer. *** er nummreet mitt og det jeg trykte inn da jeg registrerte meg. Ser den pakka er sendt fra Storbritannia og ja, jeg har fått EN pakke fra utlandet for noen uker siden som jeg ikke henta ut da de krevde over 200 kr. i tollavgifter og det sto på pakken at det var et HEADSET, noe jeg aldri har bestilt! Og jeg henter da heller ikke ut pakker jeg må betale for når jeg vet jeg ikke har bestilt noe. Dere må da kunne klare å sende så jeg slipper toll??? Send mobilen til *** UTEN fortolling da jeg ikke betaler toll på noe som er MITT fra før av! Har jeg ikke mobilen innen kort tid kontakter jeg Forbrukerrådet... Så tilbyr de meg 150 kr. i kompensasjon for tlf, noe jeg ikke går med på, da vil jeg heller ha den tilbake og fikse den selv eller få det jeg skulle få og ber de sende meg den uten at jeg må toll den inn. Da får jeg som svar: Da sender vi deg din telefon tilbake i en enkel konvolutt. Kun adressert til deg. Det betyr at den sendes uten garanti eller forsikring, Blir telefonen mer ødelagt i denne forsendelsen, er det ditt ansvar. Blir telefonen borte underveis, er dette ditt ansvar. Vi gir da ingen garantier eller refusjoner. Da må du bekrefte at du aksepterer dette før jeg ber om at telefonen sendes deg. Ha en fin dag videre. Dette kan da ikke være lov??? Sorry at det her ble litt langt, håper noen gidder skumme gjennom og guide meg til noe lover og regler =)
Lilac Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Høres ikke ut som de har helt orden på ting ihvertfall. Jeg ville blitt utrolig frustrert over dette. Om det er lov eller ikke vet jeg ikke, dessverre... Men det at de ga deg et valg om å akseptere at den ble sendt uten forsikring eller ikke før den ble sendt virka veldig riktig.
LittleJ Skrevet 9. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2012 Høres ikke ut som de har helt orden på ting ihvertfall. Jeg ville blitt utrolig frustrert over dette. Om det er lov eller ikke vet jeg ikke, dessverre... Men det at de ga deg et valg om å akseptere at den ble sendt uten forsikring eller ikke før den ble sendt virka veldig riktig. Vet... Og det at de skal sende den tilbake og sender den som noe helt annet osv =/
Lykkelitenen Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Jeg ville svart at telefonen skal sendes ordentlig i en eske, godt pakket inn, men ikke merket med noen sum eller annet som gir deg utgifter når du henter den, eventuelt også markert som "gift". Det er de som må tenke litt på kundebehandlingen sin og faktisk forstå at deres fremgangsmåte slik den er nå er helt bak mål. Så klart du ikke skal måtte betale for å få tilbake telefonen din.... 2
Gjest gjest17 Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Det er bare å få dem til å sende den som pakke med sporing?
LittleJ Skrevet 9. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2012 Jeg ville svart at telefonen skal sendes ordentlig i en eske, godt pakket inn, men ikke merket med noen sum eller annet som gir deg utgifter når du henter den, eventuelt også markert som "gift". Det er de som må tenke litt på kundebehandlingen sin og faktisk forstå at deres fremgangsmåte slik den er nå er helt bak mål. Så klart du ikke skal måtte betale for å få tilbake telefonen din.... Det er bare å få dem til å sende den som pakke med sporing? De vil ikke engang svare noe på det med toll osv. bare gjentar at de har forsøkt å sende pakken. Jeg fatter ikke at det er mulig engang, de må jo være hjernedøde hvis de som firma ikke klarer å sende en pakke! Begynner å irritere meg no sykt, så håper jeg finner noe i lover og regler jeg kan bruke mot de...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Fysj for et selskap! Jeg skal i hvert fall råde alle jeg kjenner til å holde seg unna dem, så takk for informasjonen TS. Anonym poster: 5a28c212e497cfc7224d2136d5c3db69
LittleJ Skrevet 10. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2012 Fysj for et selskap! Jeg skal i hvert fall råde alle jeg kjenner til å holde seg unna dem, så takk for informasjonen TS. Anonym poster: 5a28c212e497cfc7224d2136d5c3db69 Jo, værsågod! Skal ikke akkurat snakke positivt om de jeg heller...
LittleJ Skrevet 30. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2012 Ville bare informere om at jeg vant! Sendte saken til Forbrukerrådet som igjen kontaktet de. De påsto de hadde tilbudt meg 500 kr for telefonen, noe jeg hadde skriftlig bevis på at de ikke hadde... De hadde jo selvfølgelig aaaldri sendt noe til meg med toll på! Noe jeg hadde bevis på =P Så enden på visa er at jeg nå får 500 kr. av de, 50 kr. mer enn de egentlig skulle gi meg faktisk... Og de beklager så mye at det tok lang tid og at det måtte ha skjedd noe feil ved fortollingen! Veldig useriøst firma, noe Forbrukerrådet var enig i, men nå har de lagt ned =) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå