Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjør de fleste frisørshampoer også

Anonym poster: 03945fa636ab5d84ccdfa9e10fe34cf4

Les hva jeg skriver en gang til.

Anonym poster: c3b4a5e095a4908e218f7af7a2873f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les hva jeg skriver en gang til.

Ja...?

Skrevet

Er det ikke litt snobbete å si at det er kun dyr frisørshampo som er best?

Nå vant faktisk First Price sin og den er BRA!

Anonym poster: f5894b13f21c96336706f5083197d284

• Liker 3
Skrevet

Tv2 hjelper deg har akkurat testet dette, og "billigshampoo" kom ganske bra ut av testen faktisk =) Sjekk opp der om du finner noen.

Jeg har ikke helt sansen for de billigste av billige, som FirstPrice, men Loreal, head&shoulders og lignende er greie. Men jeg ønsker meg gode hårprodukter til bursdag og jul, så da får jeg påfyll når jeg trenger det. Så bruker personlig lite penger på shampoo og balsam i det lange draget. =)

Skrevet

Ja...?

Tydeligvis ikke. Les innlegg #13 en gang til.

Skrevet

Gjør det vel. Du må ikke tro på alt frisørene sier, de sier bare det de sier for å selge.

Fructis shampoo funker bra, synes jeg. http://www.google.no...1&tx=205&ty=513

Anonym poster: 2fce2434db97e6c8c910a8436538ef32

Funker og funker. Håret ditt blir nok rent, men huden, håret og miljøet har ikke godt av det.

Skrevet

Tydeligvis ikke. Les innlegg #13 en gang til.

Ja....?

Der er det snakk om to spesifikke shampoer, og du synes ingen av de to er noe bra...? Du sier ingen ting om alle shampoer i som finnes, omtrent!

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i mange år plaget av tørr, flassende hodebunn og prøvde masse dyre frisørsjampoer som skulle hjelpe på problemet, uten resultater. Enkelte av dem gjorde faktisk problemet verre, eller gav meg fett hår. Prøvde også div. apoteksjampoer og t.o.m. babysjampo, men det som til slutt hjalp, var faktisk Head&Shoulders for sensitiv hodebunn, tro det eller ei. Den passer visst godt til håret mitt også, for det blir alltid luftig og fint og holder lenge på "nyvasketfølelesen", og jeg har ikke vært plaget med tørr hodebunn på to år nå.

Skrevet

Hva med å bruke babyshampoo?

Parfymefritt og hodebunnsvennlig :)

Skrevet

Hva er det hysteriet med parabener og silikon? Vi har da overlevd etter å ha brukt det i mange år.

Anonym poster: f5894b13f21c96336706f5083197d284

• Liker 2
Skrevet

En ting jeg tror mange blir lurt av er at de tror frisørshampo er så veldig mye dyrere. Men det er det faktisk ikke. Du betaler en større "startpris", men ved bruk av frisørshampo behøver man mye mindre shampo i hver omgang, enn ved butikkshampo, og til syvende og sist, blir det nok ikke så mye dyrere.

Skrevet

Fructis, 19 kroner - synes den er bra og lukter godt.

Funker og funker. Håret ditt blir nok rent, men huden, håret og miljøet har ikke godt av det.

Hva har fructis som gjør at huden, håret og miljøet tar skade av den da? Jeg har iallefall aldri hatt problemer med huden eller håret :S

Gjest BabyBlue
Skrevet

De beste shampoene er uten sls og silikoner, og kan som regel kjøpes på nett til en billig penge... :) Har måttet kutte ut de fleste frisørshampoer (og billigshampoer selvsagt) fordi jeg er direkte allergisk mot SLS (får sterke allergiske reaksjoner :danse:). Frisørshampoer som inneholder snille ingredienser er dødsdyre, så prøver å finne alternativer.

Et eksempel er DENNE til 75 kroner, som inneholder snille ingredienser. Eller DENNE som koster under 30 kroner, men til gjengjeld inneholder den sodium hydroxide, som kan tørke ut håret. Allikevel er den langt bedre enn de fleste shampoene du finner på rema til samme pris. Verdt å sjekke ut =)

Skrevet

Haha, synes det er litt morsom med de som bruker latterlig mye penger på sånt som shampo og balsam fordi de er naive og ukritiske.

Jeg synes de bør dokumentere påstandene sine når de kommer med så bastane uttalelser som koster folk massevis av penger.

Hysteri!

enda morsommere er det når disse menneskene mobber andre fordi de gidder å kjøpe "butikk shampo" herregud

Anonym poster: 568db7f8a52b0de9df39b3adcf762899

Skrevet

Ingen av delene er bra. Jeg svarte på om man får bra shampo på butikken. Svaret er nei.

Du vet at både butikk og frisørsjampo inneholder 99 % vann og såpestoffer.. De resterende 1 % er ikke magiske fordi du bruker 250 kroner istedet for 39 på en billig. Men placebo effekten er jo der...

• Liker 1
Skrevet

Ja til sterkere placebo!

Jeg liker godt Fructis.

Jeg ville ikke kjøpt en sjampo med navnet Gliss. Jeg klarer ikke la være å tenke at jeg ikke vil ha "glissent hår".

Nå bruker jeg Dead Sea sjampo uten parabener og parfyme. Jeg liker ikke for mange og for sterke lukter, men hva er problemet med parabener?

Skrevet

Eller DENNE som koster under 30 kroner, men til gjengjeld inneholder den sodium hydroxide, som kan tørke ut håret. Allikevel er den langt bedre enn de fleste shampoene du finner på rema til samme pris. Verdt å sjekke ut =)

Den synes jeg var grusom. Har aldri hatt så flatt hår noen gang som da jeg brukte den shampoen.
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg har helt jallahår. Det er superstort og mye av det og alt er egentlig bare fluffy og vilt. Har aldri funnet en butikksjampo som kan holde styr på det. Har brukt Tigi sin økologiske linje uten parabener og extreme straight uten sulfater i et års tid nå og jeg ser ikke ut som en løve på hodet lengre, WIN :laugh:

Betaler 120 for sjampo og balsam sånn ca.

Men har du helt normalt hår som ikke trenger noe spesielt av pleie eller ekstra oppmerksomhet så kan du vel gå for hva du vil. Velg en som lukter godt.

Skrevet

Ja til sterkere placebo!

Jeg liker godt Fructis.

Jeg ville ikke kjøpt en sjampo med navnet Gliss. Jeg klarer ikke la være å tenke at jeg ikke vil ha "glissent hår".

Nå bruker jeg Dead Sea sjampo uten parabener og parfyme. Jeg liker ikke for mange og for sterke lukter, men hva er problemet med parabener?

Jeg kjøpte den sorte gliss sjampoen for et par uker siden. Den lukter høgg (glemte å lukte på den i butikken) og den gjør håret merkelig glatt og flatt. Full av silikoner. Anbefales ikke. Bruker typa sin Head and shoulders nå, den gjør håret veldig rent men tørker nok ut endel. Finne noe annet snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...