Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal på en date med ei jente som jeg har møtt på sukker og har skrevet med henne en stund nå. Jeg tenkte jeg ville overraske henne med blomster og lurer da på hvilke type blomster som passer til den første daten. Det hadde vært godt om blomstene hadde en betydelse eller symboliserer noe som f.eks glad i deg, vakker, nydelig, trofast osv men ikke så langt som jeg elsker deg, greit å ta det på sikt. Vil ikke bare plukke med meg noe rask fra en butikk og gi det.

Noen som vet om nettsider med blomster og symbolikk så send gjerne link også.

Fortsetter under...

:) Utrolig søtt! Har dessverre ingen tips da jeg selv av en eller annen grunn synes det er utrolig ubehagelig å få blomster/gaver generelt, men .. ja.. søt tråd! Det måtte bare sies. :D

Anonym poster: 3a8148d404474cd6998e8a5cb9f607c0

beklager å måtte være frøken negativ men dropp blomstene. har ikke troa på å sette en date du ikke kjenner på en pidestall, det signaliserer at du er altfor ivrig.

spar blomstene til senere så slipper hun blir gående å bære på blomstene hele kvelden, er ikke alle som

syntes det er gøy å bære på noe som roper "vi er på date!!!!!"

• Liker 4

Jeg syns det er kjempe søtt og sjarmerende med menn som gir blomster. Men jeg hadde nok blitt litt satt ut av å få det på første date. Jeg hadde blitt mye mer sjarmert av hvordan han behandlet meg på daten enn at han ga meg blomster.

Men det spørs kanskje litt på hva dere skal på denne daten ?

Anonym poster: 0172148883b09d49ea9b5fe19b47bd97

Ikke ta med blomster på første date, TS, det kan fort bli veldig kleint... Vent til dere er blitt litt mere kjent og eventuelt har fått litt følelser for hverandre... Da betyr blomstene noe...

Uansett, lykke til på date!!

• Liker 1

Annonse

Må bare si at selv om jeg selv hadde blitt litt satt ut av blomster på første date, så syns jeg jenta som skal på date med deg er heldig. Syns det er en kjempe søt tanke av deg:)

Masse lykke til på daten :)

Anonym poster: 0172148883b09d49ea9b5fe19b47bd97

Tanken er god, men jeg er enig med de fleste her at det kan bli litt flaut å gå rundt med buketten på byen. Men du kan kanskje gjøre det om du henter henne hjemme, eller om hun kan legge buketten i bilen mens dere er ute. Må du gi henne noe som hun må bære på, kan en enkelt rose være nok.

Gjest Animula

Blomstersymbolikk er morsomt, men de færreste kan noe om det i våre dager. I tillegg så er jo ikke utvalget det beste i blomsterbutikkene her, så det kan være vanskelig å si noe spesifikt gjennom blomstene (i tillegg må hun nok slå opp betydningen).

Det kan være greit å bare generelt styre utenom roser (spesielt røde) og liljer da disse har sterke assosiasjoner hos de fleste ennå.

Lykke til! :blomst:

Dropp blomstene. Jeg ville ha syntes det var veldig kleint. Hva om ikke tonen var like god IRL som på nett? Hadde heller spart blomstene til 2. daten. Da velger du noe som ikke er roser, men mer nøytralt. Velg farger som du tror hun liker.

Anonym poster: 2d7225667ed75e3a5ad636d6566d2e36

Jeg hadde syntes blomster var too much på første date, samme hvor god tone man har hatt i forkant. Selv da jeg møtte han jeg ganske kjapt forelska meg i, ville jeg rygget - om enn ikke droppet ham - om jeg fikk blomster med en gang... Skal du absolutt, så ville jeg valgt tulipaner eller noe annet like nøytralt. Nelliker, liljer og roser er for symbolsterke synes jeg. Ville venta med blomstene til date nr to, jeg, minst (er det for eksempel en hjemmedate med middag e.l. er det ikke feil å ta med vin eller blomster):

Anonym poster: 9669364b32a4569a083322f8d28529ae

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...