Gå til innhold

føler ingen vil høre på meg. hvordan få en sterkere personlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere som kjenner seg igjen i det å for eksempel sitte med venner og snakke, og når du har noe på hjertet blir du avbrutt og/ eller noen snakker med en høyere røst enn deg og det blir til at alle snur oppmerksomheten til den personen istedetfor å høre på hva du har å si?

jeg er en sånn person. Er veldig usikker på meg selv. i de fleste tema som blir tatt føler jeg at jeg har for lite kompetanse til å virke "sterk" så jeg prater ikke så mye.

jeg misunner mennesker som med iver og engasjement snakker og får folk til å høre på seg. hvordan bli en slik en?

Anonym poster: 91bf46db8cfe3e1695622f8d930db6f3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

er det flere som kjenner seg igjen i det å for eksempel sitte med venner og snakke, og når du har noe på hjertet blir du avbrutt og/ eller noen snakker med en høyere røst enn deg og det blir til at alle snur oppmerksomheten til den personen istedetfor å høre på hva du har å si?

jeg er en sånn person. Er veldig usikker på meg selv. i de fleste tema som blir tatt føler jeg at jeg har for lite kompetanse til å virke "sterk" så jeg prater ikke så mye.

jeg misunner mennesker som med iver og engasjement snakker og får folk til å høre på seg. hvordan bli en slik en?

Anonym poster: 91bf46db8cfe3e1695622f8d930db6f3

Fake it `til you make it.

Lat som om du er den personen og etterhvert blir du trygg nok på deg selv til at det kommer naturlig.

Skrevet

Jævli slitsomt i lengda med personer som skal sees og hørest hele tiden uten å kunne høre hva andre har å si.

Lær deg heller å kommunisere altså snakke med andre istedenfor å snakke for "publikum".

Det er ikke alltid den som skriker høyst som har noe fornuftig å si!

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jævli slitsomt i lengda med personer som skal sees og hørest hele tiden uten å kunne høre hva andre har å si.

Lær deg heller å kommunisere altså snakke med andre istedenfor å snakke for "publikum".

Det er ikke alltid den som skriker høyst som har noe fornuftig å si!

Nei, men det er alltid den som skriker høyest som blir hørt.

Til TS: Du får skrike og KAKLE litt du også, den som roper høyest blir hørt.

Har selv opplevd det samme som deg, bare ga opp jeg, ingen lur ide!

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg er også en sånn person, som "alle" andre snakker over og du føler du ikke får sagt det du måtte ønske.

Det som har funket for meg er ikke å snakke høyere enn andre, da må jeg jo nesten stå på bordet og skrike ettersom vi er en gjeng med jenter som kakkler og har hver vår personlighet..

Men å prøve å si noe, bli avbrutt, se på personen som avbrøt deg, rekke opp hånden så folk ser på deg og så ser du på de andre. (ikke rekk hånden helt opp til taket, men opp som at du skulle vert på skolen)

Da ser de andre at du faktisk holdt på å si noe og du ble avbrutt (igjenn..).. Ja, du holder jo opp hånden som om du skulle vert på skolen, men det er det som får de andre til å tenke. Det er ikke du som er teit som rekker opp hånden, men den personen som avbrøt deg som fikk deg til å gjøre det.

Folk må lære seg å ikke avbryte, det er utrolig slitsomt og frekt. Men det hjelper ikke å ta det opp i en samtale. Rekk opp hånden og smil, vær hyggelig og si at det gikk greit at du ble avbrutt.

- og folk lærer!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...