Gjest Mann Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg er litt over 30, har vært glad i feste, (har mange yngre venner) og har flere korte flørter bak meg. Det var inntil jeg møtte HENNE (22år) for fire mnd siden. Hun som jeg vil dele livet mitt med. Hun kjenner min forhistorie og er naturlig nok usikker på meg. Vi har hatt det veldig fint sammen, hun flyttet inn hos meg, og jeg har aldri hatt noe ønske om å gjøre noe galt mot henne. Har selvsagt ikke vært utro eller noe slikt. Hun er snill og litt sjenert. Jeg merket meg etterhvert at hun fulgte med på allt hva jeg gjorde på facebook etc., stilte spm om hvor jeg EGENTLIG hadde vært, når jeg reiste noe sted til familie (og faktisk besøkte familie).. Etter en stund fikk jeg plutselig en sms om at hun ville gjøre det slutt.. Grunnen var at hun følte hun ikke kunne stole på meg og var usikker. Samtidig sa hun at hun hadde det utrolig bra med meg, når hun var hos meg, men ikke når hun var alene- da kom tankene hennes... Allerede etter en uke gjennopptok vi kontakten, og hadde det veldig fint sammen, hun bodde hos meg og det var bra i ca 2 mnd. Så fant hun tilfeldigvis noen bilder på min PC. Da raknet alt. I den uka for to mnd hvor alt var slutt mellom oss så fikk jeg nemlig besøk av en yngre kamerat som skulle på en konsert med to venninner. De kom innom meg på vors, og vi endte opp med å ta ca 10 køddebilder hvor jeg poserte med de to jentene, deriblant i senga. Vi hadde alle klær på og det skjedde ingenting. Hun gjorde det helt slutt med meg da hun fikk se disse bildene. Og var "lettet over å slippe å lure lengre"... Jeg forstår at bildene kan se verre ut enn det faktisk var, jeg smiler å ler på bildene, men det er fordi det er en tulle-steming hvor alle ler. Jeg ville aldri gjort noe med disse jentene, og uansett var jeg ikke sammen med HENNE på det tidspunktet, hun hadde dumpet meg per sms dagene før. Hun har tekstet litt med meg i etterkant, men er klar på at nå er alt ødelagt. Jeg synes det er synd, hun tror jeg har hatt sex med disse jentene. Hva kan jeg gjøre for å gjennoppbygge tilliten hennes? Ikke at jeg nødvendigvis ser for meg å være sammen med henne lenger-hvis hun er så kronisk usikker og overvåkende- men jeg ønsker ikke å stå igjen som en "drittsekk" når jeg aldri var det. Jeg har sagt til henne at hun gjerne må få passordet til facebook'en min, hva som helst, selv om det burde være litt unødvendig...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Voks opp og oppfør deg, når du har kjæreste så ligger du ikke og poserer med andre damer i en seng og gir uttrykk for at det er så kult. Skjønner at jeg selv ikke hadde gidda å ofre tid og følelser på deg med tanke på din brokete fortid og alt imellom. Anonym poster: c1c303031b9939e1ce770c89fc4604e0 21
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Hun tror vel like mye på historien din som jeg gjør. Anonym poster: 5d31362f69ccf03d520d6d036ca2d33d 14
Gjest Chin Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Jeg tror ærlig talt at hun ikke er stabil nok til å være i ett forhold akkurat nå... 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Generaliserende men: En gang, alltid... Stygt å si det, men menn som er sånn blir ikke bedre. Snakker av erfaring. Vært i to sånne forhold og det går en liten stund så blir det litt kjedelig for dere.... Forstår henne godt... Anonym poster: 8693b264bbcbbe8a22082c2e92f75f42
KaDust Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Høres ut som hun har noen problemer å jobbe med før hun kan være klar for et forhold.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Høres ut som dere er for forskjellige til å passe sammen. Selv er jeg ganske lik denne jenta, dvs jeg blir lett sjalu og usikker, og jeg vet definitivt at en mann på 30 år som poserer i senga med to jenter ikke hadde vært noe jeg kunne fungert med i lengden. Slik atferd sier en del om deg som person.. Om det du sier her er sant, så virker du jo i og for seg som en ok mann, men om du skal få et forhold til en rolig, usikker, ikke-partyløve til å fungere tror jeg du er nødt til å roe deg ned og vokse opp litt... Anonym poster: 8d7c95cb1c8577785c0ce4f50c304889 1
super-s Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Hun virker som at hun har et stort sjalusiproblem, og det kommer sikkert ikke til å bedre seg.. Nå har jeg ikke sett disse bildene hun fant, men ut i fra det du sier så høres de uskyldige ut, og hun hadde jo gjort det slutt! Hun eier deg jo ikke når dere ikke en gang er sammen.. Er du sikker på at du vil være sammen med en så sjalu jente?
super-s Skrevet 9. november 2012 #9 Skrevet 9. november 2012 Voks opp og oppfør deg, når du har kjæreste så ligger du ikke og poserer med andre damer i en seng og gir uttrykk for at det er så kult. Skjønner at jeg selv ikke hadde gidda å ofre tid og følelser på deg med tanke på din brokete fortid og alt imellom. Anonym poster: c1c303031b9939e1ce770c89fc4604e0 De var jo ikke sammen! Hun hadde jo gjort det slutt.. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 9. november 2012 #10 Skrevet 9. november 2012 Men hvorfor tok dere "køddebilder"? Er det en partylek? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er gøy å ta "køddebilder". Hmmm. 6
Strixvaria Skrevet 9. november 2012 #11 Skrevet 9. november 2012 Det er lett å si at "de bildene burde du kanskje slettet etterpå..", men det er liksom ikke veldig konstruktivt akkurat nå. Jeg tenker som så at dersom jenta er såpass usikker på deg (og ikke minst på seg selv) at hun allerede så tidlig i forholdet (og ærlig talt, dere var ikke engang sammen mer enn et par måneder totalt) begynner med overvåknings- og meldingshelvete, så lover ikke det akkurat godt for fremtiden. På den ene siden er hun sikkert veldig klar over at hun ble sammen med en som er godt likt, populær blant damene og "har draget", som man sier, og det er klart at for en "stille grå mus"-type kan det være vanskelig å takle en veldig utagerende party-mann når man selv er helt motsatt. Dere var jo ganske ulike til å begynne med. Samtidig står du tross alt fritt til å gjøre som du vil når dere ikke lenger er i et forhold, og jeg tenker som så at når hun blir sur for noe som skjedde på et tidspunkt der dere ikke var sammen, samtidig som hun fortsetter driver å sender meldinger til deg nå i ettertid, sier det at hun ikke er ferdig med deg ennå. Hun vil fortsatt vite hva du gjør og hvem du er sammen med, eller hur?.. Den slags sjalusi fører ALDRI noe godt med seg.
Gjest Anonym Skrevet 9. november 2012 #12 Skrevet 9. november 2012 Kan jeg bare spørre hvorfor disse køddebildene ble tatt i utgangspunktet når du visste at kjæresten din var usikker på deg fra før av? Jeg vet at du skriver at dette skjedde da det var slutt mellom dere, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du gjorde det hvis du mente/mener alvor med denne jenta og ønsket henne tilbake. Uansett, gjort er selvfølgelig gjort, og det er jo egentlig ikke det du spør om her, så... Hvis du vil at hun skal få tillit til deg må du bevise at du fortjener det, og det gjør du ikke ved å posere i senga med to andre damer. Hvis hun vet om fortiden din med festing og flying rundt omkring, og du mener alvor med denne jenta, må du rett og slett bare ta deg sammen og vokse opp. Jeg har selv slitt noe fryktelig med den samme formen for usikkerhet, og jeg vet at det har vært forferdelig slitsomt for kjæresten min at jeg har tatt opp ting igjen og igjen, men det er fordi han tidlig i forholdet var dårlig til å vise at han faktisk var villig til å endre seg for min skyld. Da ble jo jeg selvfølgelig ikke bare usikker på hva han drev med i fylla, men også på hvor seriøst han faktisk tok meg og forholdet vårt. Kan du med hånden på hjertet si at det er denne jenta du vil dele livet ditt med? For det høres helt ulogisk ut for meg at du valgte å ta sånne bilder hvis du faktisk ønsket henne tilbake. Jeg tror på deg når du sier at det var helt uskyldig og at ingenting skjedde, men det spiller ingen rolle. Det er ikke DET som er poenget. Poenget er at jenta er usikker fra før, og at noe sånt gjør vondt så utrolig mye verre, og det burde du skjønt. Hvis du er villig til å endre deg og vise at du faktisk ER til å stole på, tror jeg du kan gjenvinne tilliten hennes, men vær obs på at det kan ta tid.
Gjest Mann Skrevet 9. november 2012 #13 Skrevet 9. november 2012 Grunnen til at vi tok "køddebilder" var fordi jeg hadde fremme et systemkamera på stuebordet og disse jentene ville plutselig prøve det. Jeg tok først et par portrett av dem. Hun ene jenta tok så bilder av venninnen sin og ville at jeg skulle posere med henne. "Gjør noe sexy da".. Det var som et rollespill, ikke noe mer enn en greie som skjedde på vorspiel-på tull. Vi latet som vi hadde putekrig og det var det.
Papirbit Skrevet 9. november 2012 #14 Skrevet 9. november 2012 Jeg er litt over 30, har vært glad i feste, (har mange yngre venner) og har flere korte flørter bak meg. Det var inntil jeg møtte HENNE (22år) for fire mnd siden. Lov det. Jeg merket meg etterhvert at hun fulgte med på allt hva jeg gjorde på facebook etc., stilte spm om hvor jeg EGENTLIG hadde vært, når jeg reiste noe sted til familie (og faktisk besøkte familie).. Hint hint: godt over gj.snittig sjalu! hva sa du til henne om det? ble du sur og defensiv eller prøvde du å forklare? og hvordan reagerte ho på forklaringen? Jeg hadde ikke syns at det er ok at partneren min blir sjalu når jeg besøker familien liksom, syns alle fortjener en smule mer tiltro enn det.. Etter en stund fikk jeg plutselig en sms om at hun ville gjøre det slutt.. Grunnen var at hun følte hun ikke kunne stole på meg og var usikker. Samtidig sa hun at hun hadde det utrolig bra med meg, når hun var hos meg, men ikke når hun var alene- da kom tankene hennes... Utrolig dumt gjort av henne. Ho gjør det slutt uten at du har gjort noe galt,og ho har et stygt syn på deg. Dette hadde jeg nesten ikke tilgitt. Virker som om ho er litt negativ altså. Tar sorgen på forskudd. Hun gjorde det helt slutt med meg da hun fikk se disse bildene. Og var "lettet over å slippe å lure lengre"... Vel,ho stolte ikke på deg før,og ho gjør det ihvertfall ikke nå for meg,så virker det ikke som om denne damen er interessert i et forhold. Ho trives best alene for da kan ingen "svike henne" Virker som om ho har bevist letet etter en grunn til hvorfor du "egentlig er en drittsekk",hvis du skjønner? Ikke at jeg nødvendigvis ser for meg å være sammen med henne lenger-hvis hun er så kronisk usikker og overvåkende- men jeg ønsker ikke å stå igjen som en "drittsekk" når jeg aldri var det. Jeg tror ikke det er så lett som du tror. Det er ingen "ti tips for at kjæresten skal stole på deg" Tilitt krever tid og tålmodighet,og på noen er det bortkastet, for de er såpass usikre. Det er denne jenten her. Ho forlot noen ho egentlig er glad i FØR han hadde gjort noe som helst. Virker som om ho sliter litt. Og virker som om ho er usikker overvåkende, noe du sier gjør at du ikke kunne vært sammen med henne Ho kommer ikke til å forandre seg på en dag,eller noen mnd og da kommer du til å bli lei og dumpe henne. Ho kommer til å konkludere med at du har "lurt" henne, fordi du selv sa at ho kunne få din facebook passord,men så angret du senere så fælt at du dumpa henne. Jeg har sagt til henne at hun gjerne må få passordet til facebook'en min, hva som helst, selv om det burde være litt unødvendig... Virker som om du har havnet i en stygg situasjon ts. Du var bare glad i henne og forelsket og til slutt endet du opp som en drittsekk uten grunn. Kan tenke meg at den svir litt.. Syns du skal legge det frem sånn for henne jeg. Si at du bare prøvde å være god og glad i henne,men det eneste du fikk igjen var at ho aldri stolte på deg, og at ho egentlig bare har letet etter en grunn for hvorfor du er en drittsekk. Si at du er veldig lei deg for at etter alt dette, så fremstår du som en drittsekk og det syns du er ufortjent, for det var aldri din hensikt. I verste fall blir det en "eyeopner" for henne. Men jeg ville bedt deg holde deg unna henne hvis du ikke takler jenter som er supersjau... 3
Gjest Badebuksa Skrevet 9. november 2012 #15 Skrevet 9. november 2012 Åja, vel, høres ganske uskyldig ut, men tydeligvis kan ikke jenta leve med det. Så med mindre hun eller du forandrer dere, går det nok ikke så bra dessverre.
Gjest Mann Skrevet 9. november 2012 #16 Skrevet 9. november 2012 Jeg takker for mange gode svar, det hjelper:) Når jeg skriver at jeg har vært glad i å feste så skal det sies at etter jeg møtte henne har jeg vært på bare 1-2 fester med jobb/kamerater. Ellers bare vært hjemme med henne, kino, film, middager etc. Levd det livet jeg ønsker meg med henne. Men som sagt, er hun for usikker så går det kanskje ikke. Men forandre meg for henne, det vil jeg.
seleneluna Skrevet 9. november 2012 #17 Skrevet 9. november 2012 Vel, jeg tror ikke det finnes noen fortid for dere to, ikke på dette tidspunktet iallefall. Hun stoler ganske enkelt ikke på deg. Hvorvidt det er din eller hennes feil er egentlig urelevant, siden det ikke er noe du kan si eller gjøre for å få henne til å stole på deg. La henne gå. Jeg tror dessuten ikke du har fortalt alt som er å vite om denne saken, det får så være, men det virker ikke som at denne jenta er sykelig sjalu spør du meg. Dersom dette ungkarslivet skjedde før dere ble involvert i hverandre (da mener jeg før dere traff hverandre, ikke før dere offisielt ble sammen) tror jeg ikke hun ville oppført seg slik. Ikke hvis hun er oppriktig interessert i deg og ønsker ett forhold sammen md deg. Hun er bare 22 år, husk det. 1
Gjest gjest Skrevet 9. november 2012 #18 Skrevet 9. november 2012 Det er lett å si at "de bildene burde du kanskje slettet etterpå..", men det er liksom ikke veldig konstruktivt akkurat nå. Jeg tenker som så at dersom jenta er såpass usikker på deg (og ikke minst på seg selv) at hun allerede så tidlig i forholdet (og ærlig talt, dere var ikke engang sammen mer enn et par måneder totalt) begynner med overvåknings- og meldingshelvete, så lover ikke det akkurat godt for fremtiden. På den ene siden er hun sikkert veldig klar over at hun ble sammen med en som er godt likt, populær blant damene og "har draget", som man sier, og det er klart at for en "stille grå mus"-type kan det være vanskelig å takle en veldig utagerende party-mann når man selv er helt motsatt. Dere var jo ganske ulike til å begynne med. Samtidig står du tross alt fritt til å gjøre som du vil når dere ikke lenger er i et forhold, og jeg tenker som så at når hun blir sur for noe som skjedde på et tidspunkt der dere ikke var sammen, samtidig som hun fortsetter driver å sender meldinger til deg nå i ettertid, sier det at hun ikke er ferdig med deg ennå. Hun vil fortsatt vite hva du gjør og hvem du er sammen med, eller hur?.. Den slags sjalusi fører ALDRI noe godt med seg.
Gjest KateW Skrevet 9. november 2012 #19 Skrevet 9. november 2012 Jeg reagerer mest på aldersforskjellen mellom dere, og at på fire mnd har dere flyttet sammen to ganger og gjort det slutt. Det høres umodent og ustabilt ut. Hun er 22 år, hun var nettopp russ. Selvsagt er hun usikker, og du er umoden og bekrefter ikke annet ovenfor henne enn at ud akutt vil slå deg til ro. 1
Gjest gjest Skrevet 9. november 2012 #20 Skrevet 9. november 2012 Stille grå mus typen? Basert på det han skriver? Fordi hun ikke er like glad i å feste, mener du? Personlig tenker jeg vel heller at folk over 30 som fester mye er umodne, og erfaringsmessig er de gjerne noe overfladiske. Men er klar over at det er en kraftig generalisering, og ser an folk. Hun er vel usikker på om han virkelig har forandret seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå