AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg er ei jente på 23 år, som nå har begynt på mitt 2.studieår av 3. Sliter fælt om dagen, for savner hjembygda, kjæresten, venner og fritidsaktivitetene jeg har hjemme. Vet at det er fryktelig dumt å avbryte studiet, men kan ikke skjønne hvordan det skal bli bedre og hvordan jeg skal klare å holde ut halvannet år til i Oslo. Føler dagene er meningsløse og jeg sliter med å finne motivasjon til studiet. What to do? Trenger noen gode råd! Anonym poster: 7c030d8734e7e33cf8ebac04afcdea81
Myntkast Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Så da er alternativet å flytte tilbake til hjembygda og gjøre hva? En slik oppfatning av hva en "hjembygd" inneholder av institusjoner, er det vel antakeligvis ikke en utdanningssituasjon der? I dagens samfunn vil det jo da være mye likere å fullføre utdanningen for så å flytte tilbake til hjembygda med endt utdanning og kan begynne å jobbe der.. få et stabilt liv med venner, familie og muligens fast inntekt? 2
sauen87 Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Har du mye obligatorisk undervisning på skolen? Hvis ikke er deg jo mulig å studere fra hjembygda og reise til Oslo for å ta eksamen... Dette avhenger selvfølgelig av hva du studerer og om du klarer deg uten forelesninger... Ville ikke sluttet om du ikke har konkrete utdanningsalternativer i hjembygda...
Glynis Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 (endret) Spørsmålet er: hva skal du gjøre i hjembygda? Og hva får du ut av et fullført studie? Et yrke? Endret 9. november 2012 av Glynis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå