following_angels Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Hei Har merket at håret mitt har virket mer og mer slitt det siste året, uten at jeg kan skjønne hvorfor. Jeg bruker ikke hårføner på håret, kanskje bare 1 gang hver 3 måned, retter aldri håret og krøller det kanskje en gang annehver uke. Hver gang jeg bruker varme på det bruker jeg varmebeskyttendespray. Shampoen jeg bruker er denne: john-frieda-sheer-blonde-go-blonder-lightening-shampoo-350x350.jpg Balsamen: garnier-fructis-conditioner.jpg Og denne kuren en gang i uken: john-frieda-sheer-blonde-hair-repair-150ml.png Og etter hver gang jeg dusjer tar jeg dette i håret (den oransje): 1058209-12-1341342100734.jpg Men håret mitt føles tørt, skadet og kornete. Farger ikke håret, og har aldri gjort det, men det er ganske langt, ca til midjen/halveis mellom under puppene og navlen.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det til å ikke bli så slitt? Det føles litt som ull noen ganger Ellers er hårtypen min veldig rett, med litt frizz og bølger rundt ansiktet. Har ikke råd til å bruke masse penger på frisør-shampoer som kanskje virker, så vil vite om noen har noen gode råd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Produktene du bruker. Frisørmerker får du kjøpt til omtrent samme pris som du betaler for de produktene du bruker på feelunique. Anonym poster: 1d4174f4582daee43c898cde5eabe76e
Adele Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Det kan faktisk være hårproduktene du bruker. Jeg merker stor forskjell på mitt hår da jeg byttet fra Aussie til Kerastase. Et tips er jo å bestille på nettet, da kan du spare en god del penger du forteller at du har bølger, har du egentlig krøllete hår? For krøllete hår er naturlig slitt..
Adele Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 (endret) Produktene du bruker. Frisørmerker får du kjøpt til omtrent samme pris som du betaler for de produktene du bruker på feelunique. Anonym poster: 1d4174f4582daee43c898cde5eabe76e Jeg kan ta et priseksempel på dette! I august kjøpte jeg sjampo og balsam fra frisør. Det kom på 500 kr, 250 kr hver. Da jeg bruker to forskjellig sjampoer, utifra hårets tilstand, og jeg måtte kjøpe en ny i forrige uke, bestilte jeg på feelunique. Leveringen tok 4 dager fra UK, og jeg betalte 141 kr, frakt er inkludert i prisen. Endret 9. november 2012 av adele.bethune
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 For krøllete hår er naturlig slitt.. Nei. Krøllete hår er ofte naturlig tørt. Det er noe annet enn slitt. Anonym poster: 1d4174f4582daee43c898cde5eabe76e 4
Adele Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Nei. Krøllete hår er ofte naturlig tørt. Det er noe annet enn slitt. Anonym poster: 1d4174f4582daee43c898cde5eabe76e Ja, haha. Var det jeg skulle skrive.. Ble så oppsatt på ordet slitt, så ser at jeg har skrevet uten å tenke over hva jeg har skrevet..
following_angels Skrevet 9. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2012 Det er ikke krøllete, bare noen små hår "chunks" foran som er litt bølgete. Resten er paddeflatt mot hodebunnen Vurderer å kjøpe bedre frisørmerke produkter, noen som kan anbefale noen? Har lest en del om de Joico produktene, er det så bra som alle sier det er? Og Kerastase?
Adele Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Det er ikke krøllete, bare noen små hår "chunks" foran som er litt bølgete. Resten er paddeflatt mot hodebunnen Vurderer å kjøpe bedre frisørmerke produkter, noen som kan anbefale noen? Har lest en del om de Joico produktene, er det så bra som alle sier det er? Og Kerastase? Altså. Hva som fungerer for meg, trenger ikke nødvendigvis å fungere for deg. Hørt mye skryt om Joico selv, men det fungerte dårlig på mitt hår. Kerastase derimot har blitt mitt hårs beste venn. Men for all del - begge merkene er jo gode merker! Ellers har du jo KMS og Redken.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #9 Skrevet 9. november 2012 Hvis du vil gå for frisørprodukter så synes jeg Kerastase er best. Et alternativ er å kjøpe SLS-fri shampo (+ balsam og kur) fra Iherb, det er enda billigere og sunnere for hår og hodebunn. Anonym poster: 1d4174f4582daee43c898cde5eabe76e
following_angels Skrevet 9. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. november 2012 Tusen takks for tips folkens Skal til frisøren snart, skal spørre litt hva hun vil anbefale, og så bestille det på nett til halvparten av prisen
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #11 Skrevet 9. november 2012 Dropp den hårkuren for blondiner, det er beregnet på de som farger håret eller bruker mye varmebehandling. Dermed får du nok for mye proteinbehandling og håret blir håpløst. Anonym poster: b0d16e209e125bf3c4eba89ad0a59e46 1
Adele Skrevet 9. november 2012 #12 Skrevet 9. november 2012 Tusen takks for tips folkens Skal til frisøren snart, skal spørre litt hva hun vil anbefale, og så bestille det på nett til halvparten av prisen Frisører anbefaler bare merkene de selger, som oftest..
following_angels Skrevet 9. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 9. november 2012 Dropp den hårkuren for blondiner, det er beregnet på de som farger håret eller bruker mye varmebehandling. Dermed får du nok for mye proteinbehandling og håret blir håpløst. Anonym poster: b0d16e209e125bf3c4eba89ad0a59e46 Oj, det hadde jeg faktisk ikke tenkt over...håret mitt blir ganske mykt når jeg bruker den, bedre enn når jeg dusjer og ikke bruker det, men det andre jeg bruker er kanskje ikke så bra heller, så har vel ikke så mye å sammenligne med
lintin Skrevet 9. november 2012 #14 Skrevet 9. november 2012 Noen ting du kan gjøre uten produkter: - Ikke ha mer en ca 36 grader på vannet når du dusjer. Varmere vann vil fjerne naturlig fett i hår og hodebunn og gjøre det tørt. - Husk at håret slites mye fortere når det er vått, så ikke gre håret for mye/hardt når det er vått og ikke legg deg med vått hår. - Ikke bruk hårstrikk med metall, det sliter inmari! (de selger hårstrikk uten metall på f.eks hm) Produkter: De produktene du bruker gjør ikke så mye godt for håret ditt, dessverre. Som andre har nevnt over her så anbefaler jeg deg å finne noen kvalitetsmerker, de kan du finne ganske rimelig på nett. Joico får mye skryt, men jeg personlig er ikke noe storfan bortsett fra på lillashampoen derfra som er knallbra på å fjerne gule pigmenter. Kerastase derimot, er jeg storfan av og er avhengig av enkelte av produktene derfra. Jeg tror likevel du bør prøve deg litt frem og se hva som fungerer fra deg. Det kan også være lurt å variere litt på shampo/balsam innimellom da håret kan utvikle en viss resistens ved langvarig bruk av samme merke/type. Lykke til! 1
following_angels Skrevet 10. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 10. november 2012 Takk for masse tips folkens. Skjønner jo nå at det er produktene det er noe galt med. Jeg har også håret i hestehale og dott veldig mye, sover ofte med vått hår i en dott, det er kanskje ikke så bra :/ Men merker som Aussie og Lee Stafford, er det "dårlige" merker? Sett litt på den 3 minute miracle fra Aussie og Argan Oil fra Lee Stafford, er det bortkasta penger?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #16 Skrevet 10. november 2012 Men merker som Aussie og Lee Stafford, er det "dårlige" merker? Sett litt på den 3 minute miracle fra Aussie og Argan Oil fra Lee Stafford, er det bortkasta penger? Ja. Anonym poster: 1d4174f4582daee43c898cde5eabe76e
The Kitten Skrevet 10. november 2012 #17 Skrevet 10. november 2012 Hvorfor bruker du shampo og balsam fra ulike serier? Nå må man vel ikke bruke shampo og balsam i samme serie, men for mitt hår er det i alle fall best. Garnier-fructis produktene er forøvrig elendig for mitt hår, men nå er min naturlige hårtype en slags nordisk afro, så er nok ganske ulikt ditt hår.
following_angels Skrevet 10. november 2012 Forfatter #18 Skrevet 10. november 2012 Garnier-fructis greiene er nok ikke så bra for håret mitt nei, bruker det mest fordi jeg lukter godt. Ser at mange anbefaler Kerastase produkter, hvilke vil da være best for å fikse håret mitt? Det er ganske tynt og flatt. Er så redd jeg må klippe av halve håret for å få det fint igjen D:
Adele Skrevet 10. november 2012 #19 Skrevet 10. november 2012 Garnier-fructis greiene er nok ikke så bra for håret mitt nei, bruker det mest fordi jeg lukter godt. Ser at mange anbefaler Kerastase produkter, hvilke vil da være best for å fikse håret mitt? Det er ganske tynt og flatt. Er så redd jeg må klippe av halve håret for å få det fint igjen D: Kan du ikke gi Kerastase et forsøk da?
following_angels Skrevet 10. november 2012 Forfatter #20 Skrevet 10. november 2012 Kan du ikke gi Kerastase et forsøk da? Det skal jeg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå