Gå til innhold

Hvilken vinterdress`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips angående vinterdress til 3 år gammel jente?

Har fått anbefalt Isbjørn fra barnehagen, den er utrolig dyr!

Hvis vi velger Reima, hvilken er god?

Andre gode tips? Mange har sagt Coop tidligere, men jeg har ikke god erfaring med dressene derifra, den var vanskelig å bevege seg i for jenta mi.

Dressen bør være lett å "turnere" i, varm og tørr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gode erfaringer med Molo og Troll (men de er kanskje ikke i den rimeligere enden av skalaen). Hadde en skalldress fra Skogstad som var knall, og aldri ble slitt eller lekk. Reima har jeg faktisk dårlige erfaringer med. Vår ble fort slitt på rumpe og knær, og mistet da vanntettheten der den trengtes mest.

Stormberg sine dresser er mer etisk forsvarlige enn mange andre, de er slitesterke, sitter godt og og puster godt, men de begynner å ta inn fukt etter relativt kort tids bruk, og må da reimpregneres i vaskemaskin. Om du orker å styre med det blir de et rimeligere alternativ til Troll og Molo.

Mener forresten å huske at Englebarn.no har dresser i resirkulerte materialer. Er det noen som har erfaring med disse?

Anonym poster: 862e651b71b77a6f4f2ccd438e144357

Gjest Silje08
Skrevet

Leste nettopp at friends sin dress som du får kjøpt på coop ops til 699 var best i test...

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Helly Hansen sin dress til vår 2 åring. Han elsker å være ute og kan være ute en lang dag uten at han blir våt. Den er også veldig fin for er ikke så stiv.

Reima sin er heller ikke jeg superfornøyd med. Synes den ble litt stiv for vår gutt, han gikk rundt som en liten pingvin..

Anonym poster: 4d3c05a896dc1dc9e1b778bed923db9a

Skrevet

Leste nettopp at friends sin dress som du får kjøpt på coop ops til 699 var best i test...

Den ble best i test fordi prisen var lav, ikke fordi den var best. Den ble bl.a. slått av Troll på alt annet enn pris.

En bør legge seg på minne hvorfor Coop "Friends" er billig. "Friends" produseres i Kina, uten noen form for sertifisering av fabrikkene. En kjøper vel ikke billige og miljøskadelige produkter fra arbeidere som lever under de kummerligste forhold om en kan unngå det? Jeg ville heller lagt i noen kroner ekstra og valgt Stormberg.

Anonym poster: 862e651b71b77a6f4f2ccd438e144357

Skrevet

Vill fra G-sport/Intersport/Gmax har veldig gode parkdresser hvertfall, har ikke prøvd vinterdressene. Parkdressen til minstemann tålte at han "svømte" (han lå på mage og satt på rompa og knærne flere ganger) i en diger vanndam i nesten en time, han var ørlite våt på ankelen, og det var nok mest goretex-skoenes skyld. Hadde vi trengt vinterdress i år så hadde jeg kjøpt fra Vill.

Ellers så synes jeg Reima(tec) er oppskrytt, parkdressene har vært ok (vi har hatt to), men ikke så gode som feks Vill. Vinterdressene synes jeg trekker vann (har hatt to typer) langt mer enn andre. Men vi har ikke hatt Reima tec +, de er vel ment å være litt mer slitesterke og bedre. Coop synes jeg er for stive, de er også for smale til mine barn (vi har hatt to, den ene ble kjøpt på salg og passet kun i to måneder elns selv om den var str 92 og gutten var under 1,5 år (han er midt på treet stor, ligger på 50-percentilen). Helly Hansen har jeg god erfaring med i skalljakke/bukse, men har ikke prøvd vinterdresser derfra. PoP vet jeg mange som anbefaler, jeg glemmer de av siden de ikke har butikk i umiddelbar nærhet, men har lyst til å prøve de. Men både de og HH er i en annen prisklasse enn Coop for å si det sånn.

I år har vi kjøpt Kaxs til 4-åringen etter anbefalinger fra venner, men jeg ser jo har kommet dårlig ut på testen, så jeg er litt spent (har ikke tatt den i bruk enda). Har en Reime tec-dress i reserve (kjøpt på loppis for 30 kr elns, litt slitt på knærne men eller ok). Lillebror har arvet den Reima tec-dressen jeg er ekstremt misfornøyd med, den blir nok reservedress, også har han en Twins vinterdress som ble kjøpt til slikk og ingenting fra Danmark, men som er langt mer vanntett enn den Reima tec-dressen.

Skrevet (endret)

.

Endret av agenda
Skrevet

Enig med agenda, Kaxs er fin den. Eneste jeg synes er litt dumt er at den lett kan revne i stoffen om barnet oppholder seg mye i skogen. Vi har skogen utefor døra både i bhg og hjemme så her kom riftene fort, men ellers er dressen helt super :-)

Skrevet

Det er mange bra dresser der ute. Det kommer veldig an på hvor dere bor (klima), hvor mye jenta er ute og hvilken prisklasse dere ønsker.

Det kan være lurt å ta seg tid til å prøve opptil flere dresser. Med votter og vintersko til!

Mange liker at det er snølås i ermene/beina. Jeg liker det ikke. På små barnehender liker jeg best at vottene er inni dressen slik at de sitter godt, og da er det vanskelig med den trange snølåsen. Til større barn er det sikkert genialt.

Det samme med bein-avslutningen. Med snølås er det vanskelig for små barn å få ut føttene selv. Jeg regner med at treåringen prøver å kle på seg litt selv.

Noen dresser er trange i armer og bein. Altså vanskelig å trekke over votter og sko.

Noen dresser har kort glidelås. Trang åpning å få kroppen nedi når de kler på seg selv.

Og så selvfølgelig det med hvor varm eller vanntett trenger man at dressen er. Kan tenke meg at man har forskjellig dress-behov om man bor i Bergen eller på Røros... :)

Lykke til i jakten :)

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Helly Hansen sin dress til vår 2 åring. Han elsker å være ute og kan være ute en lang dag uten at han blir våt. Den er også veldig fin for er ikke så stiv.

Reima sin er heller ikke jeg superfornøyd med. Synes den ble litt stiv for vår gutt, han gikk rundt som en liten pingvin..

Har også Helly Hansen sin. Anbefaler den på det sterkeste, har ikke vært borti en dress som er så myk og lett å bevege seg i. Barnehagen her mente det var den beste dressen på avdelinga. Litt dyr, dog. 1500 kr.

Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av addict
Skrevet

Det ble Helly hansen, tilbud på coop til 1000,- den virker veldig god, håper frøkna blir fornøyd! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...