Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Hjeelp! Jeg har begynt å irritere meg over samboer min! Vi har ikke hatt noen hverdags-krangler før, men nå tror jeg det ikke er lenge før. Har dere noen tips til å enten overse det eller hvordan jeg kan ta det opp? Det er kanskje bare bagateller, men føler han er litt egoistisk. - Det sto to melkekartonger i kjøleskapet. Jeg spurte om å få ta meg et glass til frokost, og fikk til svar: "jeg skal ha de med på jobb, du kan ta en proteinshake i stede" - Han rydder aldri ut av oppvaskmaskina! For litt siten spurte jeg om vi kunne ta den sammen, det endte i at han tok bestikk og begynte heller å surre med noe annet. Jeg har prøvd å la den stå i noen dager for å se om han tar inteniativ til å gjøre noe, men det ender alltid med at jeg må ta den. - Han har sluttet å svare meg. Når jeg kommer hjem så sier jeg "heihei", og det er ikke alltid han svarer. Skjer også ellers. - Bilen hans er ødelagt og han får låne min på jobb. Det har han gjort i 4 uker nå. Han bruker den også på ettermiddagen, til/fra trening osv. Nå har jeg ikke bil, for han bruker den hele tiden, og hvis jeg spør om å få låne den så svarer han "Hm, jeg tror jeg må ha den selv". Han koser ikke med meg sånn han gjorde før vi flyttet sammen heller, jeg føler han ikke ser meg. blæ! Jeg føler jeg ikke gjør annet enn å rydde, vaske, legge sammen klær. Han mener jeg har god tid til slikt. Akkurat nå irriterer jeg meg grønn! Hvordan skal jeg ta det opp?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Er det bare han som er i arbeid? Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404
Gjest Chin Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Du spør om du får låne bilen din? Hva i svarte, si du SKAL ha bilen DIN. 4
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Er det bare han som er i arbeid? Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404 Nei, jeg jobber og studerer. Og selvfølgelig har jeg mulighet til å gjøre litt mer hjemme, jeg har sagt det er helt greit at jeg tar husvasken, men jeg ønsker jeg ikke å være alene om alt. Mulig det er tullete av meg å irritere meg over det, men jeg trenger i det minste tips til å ikke bry meg om det.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Du spør om du får låne bilen din? Hva i svarte, si du SKAL ha bilen DIN. Hehe. Det er akkurat det. Jeg er for "snill". Når man spør om det så forventer man jo at den andre tar det som en selvfølge. Ble litt overrasket når jeg fikk det svaret.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Jeg har lyst til å gi et svar her, mnen synes det var litt lite informasjon i åpningsinnlegget. Leier dere bolig sammen, eller er det din eller hans leilighet? Hvem betaler mest for mat, husleie osv? Har dere med dere bilene fra før forhold? Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Jeg har lyst til å gi et svar her, mnen synes det var litt lite informasjon i åpningsinnlegget. Leier dere bolig sammen, eller er det din eller hans leilighet? Hvem betaler mest for mat, husleie osv? Har dere med dere bilene fra før forhold? Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404 Vi eier 50/50. All mat og andre utgifter deles også 50/50. Bilene hadde vi med oss inn før forholdet, ja. Vi har bodd sammen i 6 månder, så det er ikke så veldig lenge. Som regel går det fint og jeg har klart å si i fra, men nå har det plutselig skjedd så mye de siste ukene. Han er sliten av mye ekstra jobbing nå, noe han strengt talt ikke hadde vært nødt til. Han har to jobber, en 100% på en ekstrajobb.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #9 Skrevet 9. november 2012 Forstår. Så da er det slik at han har en stor formue, siden dere deler utgiftene 50/50 mens han har mye mer inntekt og jobber i to jobber? Rart da at han ikke reparerer bilen sin. Men jeg må si det virker ekstremt urimelig å kreve at han skal ta ut av oppvaskmaskinen, eller gjøre noe som helst hjemme, hvis han har jobber 100% og ekstrajobb i tillegg til det igjen. Det er du vel enig i, eller? Kanskje det er derfor han ikke svarer deg når du sier "hei", og virker litt sur. Selv hadde jeg blitt veldig provosert (er dame, bare til info) Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #10 Skrevet 9. november 2012 Må komme med et lite tillegg til posten over. Jeg er dame og har en veldig tidkrevende jobb. Mannen min jobber litt deltid mens han studerer, så situasjonen vår ligner din slik sett. Hos oss er det en selvfølge at han gjør absolutt alt hjemme, rett og slett fordi jeg jobber så mye. Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #11 Skrevet 9. november 2012 Forstår. Så da er det slik at han har en stor formue, siden dere deler utgiftene 50/50 mens han har mye mer inntekt og jobber i to jobber? Rart da at han ikke reparerer bilen sin. Men jeg må si det virker ekstremt urimelig å kreve at han skal ta ut av oppvaskmaskinen, eller gjøre noe som helst hjemme, hvis han har jobber 100% og ekstrajobb i tillegg til det igjen. Det er du vel enig i, eller? Kanskje det er derfor han ikke svarer deg når du sier "hei", og virker litt sur. Selv hadde jeg blitt veldig provosert (er dame, bare til info) Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404 Hm, det kan det ikke være, for jeg har ikke sagt så mye annet enn at jeg synes det hadde vært fint at han hjalp til litt med det han også. Jeg har formue mener du? Nei, jeg får stipend og studeielån sånn som alle andre studenter. Hans ekstrainntekter ser ikke jeg noe annet til enn at jeg får en sliten og uopplagt kjæreste. Jeg er enig at jeg burde gjøre mer hjemme, men ikke alt hver dag!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #12 Skrevet 9. november 2012 Hvis en mann ikke vil bruke tid på noe betyr det at det er unødvendig. Det er sånn hjernen til menn er. De gjør ikke mer enn det absolutt nødvendige. Så husarbeid og sånn må damene gjøre alene. Å si hei dag etter dag er også unødvendig. Sjeldent at menn syns det er så spennende å snakke med dama dag etter dag. Møt han på hans premisser og ikke irriter deg over at han er anderledes enn deg. Du og han blir så mye gladere av det. Anonym poster: 015a9916894e4db7e70dcbeb6189942a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #13 Skrevet 9. november 2012 Hm, det kan det ikke være, for jeg har ikke sagt så mye annet enn at jeg synes det hadde vært fint at han hjalp til litt med det han også. Jeg har formue mener du? Nei, jeg får stipend og studeielån sånn som alle andre studenter. Hans ekstrainntekter ser ikke jeg noe annet til enn at jeg får en sliten og uopplagt kjæreste. Jeg er enig at jeg burde gjøre mer hjemme, men ikke alt hver dag! nei, mente at han, ikke du, har formue, siden han jobber mer og dere deler 50/50 på utgiftene. Da bør han vel ha råd til å reparere bilen også? Hvorfor jobber han sy mye hvis dere bor så billig at 50% av alle utgifter kan betjenes med ekstrajobb og stipend? (må være en liten ekstrajobb for at stipendet ikke skal falle bort) Anonym poster: 11c6df39e421eac1d700e0c573a37404
Gjest tarandus Skrevet 9. november 2012 #14 Skrevet 9. november 2012 Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor kvinner orker å bo sammen med menn som tror de er moren deres...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #15 Skrevet 9. november 2012 Så kan du legge til to barn i regnestykket ditt, og vips så har du et glimt inn i ditt fremtidige liv med denne mannen. Been there...
Havbris Skrevet 9. november 2012 #16 Skrevet 9. november 2012 (endret) "- Det sto to melkekartonger i kjøleskapet. Jeg spurte om å få ta meg et glass til frokost, og fikk til svar: "jeg skal ha de med på jobb, du kan ta en proteinshake i stede" Hvorfor i all verden spør du om å få ta deg et glass melk i ditt eget hjem? Endret 9. november 2012 av Havbris 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå