Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #1 Skrevet 3. mars 2004 vet ikke om dette er rette plassen for dette innlegget, men jeg prøver.. hvor lenge må man ha jobbet og hvor stor stilling må man ha for å ha rett til lønnet fødselspermisjon? holder det med å ha ekstrajobber/vikarjobber? må jeg ha tjent ett visst beløp? kan noen hjelpe meg??
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #3 Skrevet 4. mars 2004 Du må vel ha jobbet i seks mnd før permisjonen starter. De regner ut et gjennomsnitt av lønnen din, så jo mindre du har jobbet, jo mindre får du.
Twigi Skrevet 4. mars 2004 #4 Skrevet 4. mars 2004 Da jeg var gravid (for hundre år siden) var reglene slik at man måtte ha et sammenhengende arbeidsforhold - det betydde da at man kunne ha inntil 13 dagers opphold mellom oppdragene, men etter 14 dager ble det regnet som avbrudd el.l. *leter etter smiley for å være på tynn is* Så ta alle oppdrag du kan få, ikke la det bli lange pauser i mellom. Hvis du har studert el.l. før du påbegynte arbeidsperioden, tror jeg du kan legge hele den lønna som grunnlag for beregningen, og slippe å lage gjennomsnitt av de siste 3 år .... *leter etter flere smileys....*
14062003 Skrevet 4. mars 2004 #5 Skrevet 4. mars 2004 Det med sammenhengende arbeid står ikke i loven nå lenger i alle fall. Det som står nå er "pensjonsgivende inntekt 6 av siste 10 mnd som tilsammen er mer enn en 1/2G på årsbasis".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå