Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde slike "nupper" eller kviser på armene også før, men nå har de forsvunnet. Disse nuppene irriterer veldig, fordi jeg har ganske normal hud på resten av kroppen men når jeg tar på lårene er de ru og fulle av disse nuppene, spesielt på baksiden.. :(

Jeg skrubber ofte, og smører meg alltid inn med olivenolje i stedet for bodylotion fordi jeg ofte får tørr og sensitiv hud. Føler at de burde være vekke etter all skrubbingen og oljen.. Noen tips til å få de vekk?

Anonym poster: fe52817be5fcacef082decdeb8f9a73d

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/700559-har-nupper-p%C3%A5-l%C3%A5rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Du sier ikke noe om hvordan du skrubber, men jeg kan virkelig anbefale md formulations face & body scrub, den gir veldig gode resultater. En annen favorittpeeling er sukkerpeelingene fra Linda Johansen, de inneholder bl.a. planteoljer slik at de gir veldig godt med fuktighet.

Hvis du foretrekker å bruke olje på huden din, vil jeg anbefale jojobaolje eller mandelolje i stedet for olivenolje, da disse oljene er kjent for sine fuktgivende egenskaper. Jeg synes faktisk også at vanlig HTH-lotion som jeg kjøper i dagligvarebutikken, er superbra :) I og med at den inneholder melkesyre (Lactic Acid), så vil den både bidra til å holde huden fuktig og forebygge nupper.

Jeg sier også body lotion fra MD formulations. Venninna mi hadde sånne nupper, og da hun var hos meg prøvde ho den en kveld. Det var bedre allerede neste dag.

Endret av Professor Orm

Kan det være Keratosis Pilaris? I så fall skal det hjelpe med melkesyreholdige kremer som foreslås lenger opp i tråden.

Jeg tror det... Hvor kan jeg finne denne HTH lotionen? Tror ikke jeg har sett den før.

Anonym poster: 34e7a89426cd69121ad99ca601b6af88

Annonse

Jeg tror det... Hvor kan jeg finne denne HTH lotionen? Tror ikke jeg har sett den før.

Tror de fleste dagligvarebutikker fører HTH. Det er en hvit flaske med orange skrift og blå topp, men de har også kommet med en ny variant "White Tea" med lilla topp.

Tror de fleste dagligvarebutikker fører HTH. Det er en hvit flaske med orange skrift og blå topp, men de har også kommet med en ny variant "White Tea" med lilla topp.

Ja, det finnes også en oransje variant med aprikos. Da lurer jeg på hvilken som er best? Er det den originale?

Dere som bruker disse skrubbevottene el., hvor lenge/hardt holder dere på? Går dere lett over bare, eller skrubber dere til det blir litt rødt, eller .. hvor mye skal man gjøre liksom?

Anonym poster: 00ff17a9485cec943e87c6ecdd7dbde7

Ja, det finnes også en oransje variant med aprikos. Da lurer jeg på hvilken som er best? Er det den originale?

Jeg har bare brukt den originale, men de andre virker sikkert like godt. Det er karbamid og melkesyre som er de aktive ingrediensene i HTH, og de går jeg ut fra finnes i de andre variantene også :)

• 9 måneder senere...

Jeg har lenge prøvd å få tak i den gode gammeldagse hampvotten strikket av hmpetau uten hell.

Tidligere kunne jeg kjøpe denne på apoteket, men nå er produktet byttet ut med en ny type som er alt for myk.

Ønsker den grove skrubb votten da jeg har god erfaring med denne gjennom flere år, mens de krever mye jobb med liten effekt.

Utrolig lykkelig om noen kunne hjelpe meg med hvor jeg kan få kjøpt en slik.

Lyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...