norvel Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg lurer enkelt og greit på hvordan dere kvinner/menn takler ting når den andre reiser i jobben? Han er borte i 1 mnd av gangen på havet. Hvilke erfaringer har dere? Tips? Dette er jo helt nytt for meg, og jeg er litt skeptisk til hvordan et forhold fungere når den andre er så mye bort/så mye ledig når den er hjemme. Tenker da ikke på telefon/skype/facebook, men de andre tingene.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Jeg lurer enkelt og greit på hvordan dere kvinner/menn takler ting når den andre reiser i jobben? Han er borte i 1 mnd av gangen på havet. Hvilke erfaringer har dere? Tips? Dette er jo helt nytt for meg, og jeg er litt skeptisk til hvordan et forhold fungere når den andre er så mye bort/så mye ledig når den er hjemme. Tenker da ikke på telefon/skype/facebook, men de andre tingene. Hvilke andre ting tenker du egentlig på? Min erfaring er at det har gjort meg mer selvstendig enn jeg hadde vært hvis han var hjemme hver dag (men jeg er en type som egentlig liker en mann å støtte meg til). Min mann har en jobb med turnus som ligner din kjærestes. Vi har levd slik i over ti år og har fått barn sammen. Fordeler: - Han har høy lønn. - Nyforelska-følelsen varer leeenge... I flere år. - Han har middagen klar og ryddig hus når jeg kommer hjem fra jobb. - Når han er hjemme, har han god tid. Til ungene, til huset, til meg (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen ) Vær klar over: At hvis det blir seriøst mellom deg og denne mannen (og jeg forutsetter at han fortsetter i nåværende/lignende jobb) og dere får barn, betyr det at mye vil falle på deg. Når gullungen har kolikk og setter i gang med sine nattlige skriketokter, så er det halvparten av tida ingen andre der som kan hjelpe deg (og tro meg, man kan virkelig bli sprø av for lite søvn!). Det kan hende at han er på jobb på barnas bursdager, skoleavslutninger, i påskeferien og på julaften. Det kan hende at han er på jobb og slett ikke kan komme fra når du spontanaborterer, brekker benet eller får farang. Med mindre du har veldig god tilgang til barnevakter, vil det være vanskelig for deg å drive med ukentlige aktiviteter på kveldstid. Jeg pleide å trene håndball to kvelder i uken før, men for meg ble det for vanskelig å finne noen som kunne passe barna de timene på kvelden. Jeg har lært meg grunnleggende førstehjelp for biler, tilegnet meg ganske gode rørleggerferdigheter, lagt gulv og gått på visning og kjøpt (felles) hus på egenhånd. Det hadde sikkert ikke skjedd hvis min mann hadde en "vanlig" jobb. Positivt for meg. Likevel skulle jeg ønske han kom hjem hver dag. Men han elsker jobben sin og får brukt sine kunnskaper, jeg har valgt han å leve med og da er det sånn det er. Håper dette ikke ble for svartmalende. Ikke la deg skremme. Hvis kjæresten din er en fantastisk person, er det selvfølgelig verdt det.
Carrot Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Du må jo være innstilt på det selv også, at han skal ha denne jobben. Vite at du kan takle det som kommer, om vaskemaskinen går lekk at du kan ringe en som kan fikse den uten å klage til mannen først som er langt unna og ikke kan hjelpe deg.. Da er det bedre for forholdet at du tar tak og heller forteller at du har ordnet det selv Samtidig får man tid til å gjøre ting sammen når han er hjemme hvis han har turnus. Verre er det når han jobber tolv timers dager når han er hjemme også.. Da kan det slite litt på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå