Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #1 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Jeg har et ganske patetisk problem. Jeg er glad i mat, men nekter meg det. På en vanlig dag kan matdagboken min se slik ut: Frokost. Vann og ett knekkebrød med ost Lunsj: vann og en tynn skive med ost Middag: to knekkebrød med ost. + m.vitamin, omega 3, krom, grønnsaksbjørner, betakaroten, D, c, vitaminer. Sånn har jeg spist ca 1-2 måneder nå. (I perioder klarer jeg å skjerpe meg) så spiser litt mer enn det ellers i året. Men har ofte sånne "spise enda enda mindre" perioder, uansett om jeg spiser lite fra før av. Vet at det er lite, men føles egentlig ikke sånn ut. Jeg trener 4 ganger i uken, 2 med personlig trener. (Ferdig nå, så trener alle alene) Trener bare styrke, men får ikke økt muskelmasse. Skjønner jo hvorfor selv, med matinntaket jeg har. Og jeg går ikke ned i vekt. Grunnen til at jeg poster her er fordi jeg virkelig trenger hjelp! Hva slags kosthold må jeg ha for å lykkes med treningen min? Kan noen gi konkrete forslag (!!), og jeg trenger å vite hva normal kalorimenge pr måltid er. Dette er veldig viktig. For som dere ser er jeg helt lost. Og bare for å legge til. Det går nogenlunde fint for meg å leve på dette. Har aldri lite energi, er nesten aldri trøtt, og er null stress med trening. Hvis jeg øker ligger jeg på rundt 700 cal. Veier 56 kilo og er 172. Mitt mål er ikke å gå ned i vekt! (Har jobbet masse med meg selv og funnet ut at jeg ikke burde jage 49kilo drømmen som jeg hadde før.) Kanskje Maks 1-2 kilo. Vil bare stramme hele kroppen og øke muskelmasse. Men vil heller ikke gå opp i fettprosent. Håper noen kan hjelpe! Jeg vil klare å ha et normalt sunt kosthold med lite fett/ karbohydrater og masse grønnsaker, men øker kalorimengen over 500 cal pr dag får jeg panikk og føler meg som en feit taper og at jeg kunne ha kuttet ned masse. Hadde litt problemer med mat før. Var en stund da jeg bare tillot meg selv å lukte på mat. Tygget og spyttet ut for å ikke svelge kalorier osv. Så derfor kan jeg ingenting om sunne kosthold, bare om sultedietter og fasting. Nå er det på tide å legge dette bak meg og komme meg vidre! Må bare legge til at jeg helt fint kan spise normal mat den dag i dag, men siden vanen med lite mat er så godt innsunket så bare fortsetter jeg med den hver dag, fordi jeg er vel rett og slett redd for å gjøre kostholdsbiten feil, og legge på meg. Vet jo også godt at hvis man begynner spise masse etter å bare ha spist lite i perioder så lagrer kroppen alt fettet den får. Derfor er det viktig at jeg gjør det riktig. Tips og råd mottas med stor takk! (Endret innlegget pga dårlig formulering og skrivefeil) Endret 9. november 2012 av Puravida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #2 Del Skrevet 9. november 2012 Du bør for det første oppsøke hjelp, for ditt kosthold er ikke bare usunt, det er fullstendig ødeleggende uansett hvor mange vitaminbjørner du måtte helle inn på daglig. Og du bør ha i bakhodet at hvis målet er å øke muskelmasse, så vil du ikke gå ned i vekt - men opp - for muskler veier mer enn fett. Anonym poster: 03b1bb8d1b507ff13c2432a77f04b854 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #3 Del Skrevet 9. november 2012 Du bør for det første oppsøke hjelp, for ditt kosthold er ikke bare usunt, det er fullstendig ødeleggende uansett hvor mange vitaminbjørner du måtte helle inn på daglig. Og du bør ha i bakhodet at hvis målet er å øke muskelmasse, så vil du ikke gå ned i vekt - men opp - for muskler veier mer enn fett. Anonym poster: 03b1bb8d1b507ff13c2432a77f04b854 Jeg oppsøker jo hjelp her. Ja, vil vel øke muskelmasse, ellers hadde jeg ikke trent styrke. Du har ikke noe formening om hvor mange kalorier jeg burde ligge på hver dag? Pr måltid osv. Innerst inne vet jeg at det er litt lite kalorier per dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #4 Del Skrevet 9. november 2012 Det er veldig vanskelig å si noe om ditt anbefalte kaloriinntak basert på dette. Kommer an på alder, vekt, kjønn, etc. Tror du burde oppsøke profesjonell hjelp. Men inntil da. Spis mer proteiner. Cottage cheese, kjøtt og fisk. Anonym poster: 96c29536177dc4e04c9798d539360220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #5 Del Skrevet 9. november 2012 Kjære deg. Les denne setningen her: Jeg eier nesten ikke matlyst, er veldig glad i mat, men er absolutt ikke avhengig. Det gir jo ikke mening?! Hva er det du prøver å si? Jeg tror du dessverre er langt ute og sykler når du beskriver mat-hverdagen din, og 375 kalorier er vel omtrent det en ung jente/kvinne som trener flere ganger i uka trenger i løpet av et par timer. For å lykkes med treningen er du nødt til å spise mer, så du har noe å forbruke OG bygge opp kroppen med. Men jeg tror, som gammel spiseforstyrret, at dette er mye mer alvorlig enn manglende treningsprogresjon. Det er ingen som er glade i mat og har et normalt forhold til det som får panikk ved 500 kalorier og spiser to tynne knekkebrød til middag. Hvis du ikke har søkt profesjonell hjelp før, så vær så snill og gjør det nå. For som du sikkert egentlig vet veldig godt, så er ikke 375 kalorier noe å leve på over tid. Du kommer til å bli skikkelig syk, dårlig og underernært, og besvimelser og innleggelser er ikke nødvendigvis bare et skrekkscenario. Vær så snill og ta kontakt med helsepersonell. Fastlege, helsesøster, bedriftslege, psykolog, whatever. Lykke til!! Anonym poster: f644ef3cbbbfa019914ea33fd1759672 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #6 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg oppsøker jo hjelp her. Ja, vil vel øke muskelmasse, ellers hadde jeg ikke trent styrke. Du har ikke noe formening om hvor mange kalorier jeg burde ligge på hver dag? Pr måltid osv. Innerst inne vet jeg at det er litt lite kalorier per dag. Profesjonell hjelp, ikke hjelp fra anonyme mennesker på et forum som kan være hvem som helst og i grunn ikke ha peiling i det hele tatt. Og skal du øke muskelmasse, så må du spise MYE MYE mer enn det du gjør idag. Hvordan skal ellers kroppen bygge muskler, når du knapt nok gir den energi til å komme seg gjennom dagen? Anonym poster: 03b1bb8d1b507ff13c2432a77f04b854 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #7 Del Skrevet 9. november 2012 Det er veldig vanskelig å si noe om ditt anbefalte kaloriinntak basert på dette. Kommer an på alder, vekt, kjønn, etc. Tror du burde oppsøke profesjonell hjelp. Men inntil da. Spis mer proteiner. Cottage cheese, kjøtt og fisk. Anonym poster: 96c29536177dc4e04c9798d539360220 Okay. Jeg er 20 år, kvinne, veier 56 kilo og er 172 cm høy. Vet det høres sånn ut. Men poenget med tråden var at jeg vil og er helt klar for å spise mer. Jeg trenger bare litt mer forståelse for hva og hvor mye jeg faktisk trenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #8 Del Skrevet 9. november 2012 Okay. Jeg er 20 år, kvinne, veier 56 kilo og er 172 cm høy. Vet det høres sånn ut. Men poenget med tråden var at jeg vil og er helt klar for å spise mer. Jeg trenger bare litt mer forståelse for hva og hvor mye jeg faktisk trenger. Det finnes ernæringseksperter som kan hjelpe deg med å sette opp en kostplan. Dette er ikke uvanlig for de som har slitt med spiseproblemer, så det er ingenting dramatisk i det. Hør med fastlegen din om han/hun ikke kan henvise deg videre Anonym poster: f644ef3cbbbfa019914ea33fd1759672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #9 Del Skrevet 9. november 2012 Kjære deg. Les denne setningen her: Det gir jo ikke mening?! Hva er det du prøver å si? Jeg tror du dessverre er langt ute og sykler når du beskriver mat-hverdagen din, og 375 kalorier er vel omtrent det en ung jente/kvinne som trener flere ganger i uka trenger i løpet av et par timer. For å lykkes med treningen er du nødt til å spise mer, så du har noe å forbruke OG bygge opp kroppen med. Men jeg tror, som gammel spiseforstyrret, at dette er mye mer alvorlig enn manglende treningsprogresjon. Det er ingen som er glade i mat og har et normalt forhold til det som får panikk ved 500 kalorier og spiser to tynne knekkebrød til middag. Hvis du ikke har søkt profesjonell hjelp før, så vær så snill og gjør det nå. For som du sikkert egentlig vet veldig godt, så er ikke 375 kalorier noe å leve på over tid. Du kommer til å bli skikkelig syk, dårlig og underernært, og besvimelser og innleggelser er ikke nødvendigvis bare et skrekkscenario. Vær så snill og ta kontakt med helsepersonell. Fastlege, helsesøster, bedriftslege, psykolog, whatever. Lykke til!! Anonym poster: f644ef3cbbbfa019914ea33fd1759672 Takk for svar! Det var sykt dårlig formulert ja haha. Prøver igjen. Jeg er glad i mat, men nekter megselv å spise det. Trengte kanskje hjelp før, men nå klarer jeg det på egenhånd. Er helt sikker på at jeg hadde klart å spise antall kalorier dere hadde anbefalt meg. Men da må jeg vite hva som innholdet proteiner, hva er en god frokost osv. Må bare overse at jeg føler meg møkkete av å spise mer enn vanlig. Ble mobbet og kalt feit hver dag av vennene mine på ung.skolen ( da veide jeg 54kilo, og var 171cm) hadde altfor dårlig selvtillit og utviklet dette dustete problemet. Men er ferdig med det nå. Vet at det er patetisk å drive på sånn, jeg laget et problem ut av ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #10 Del Skrevet 9. november 2012 Profesjonell hjelp, ikke hjelp fra anonyme mennesker på et forum som kan være hvem som helst og i grunn ikke ha peiling i det hele tatt. Og skal du øke muskelmasse, så må du spise MYE MYE mer enn det du gjør idag. Hvordan skal ellers kroppen bygge muskler, når du knapt nok gir den energi til å komme seg gjennom dagen? Anonym poster: 03b1bb8d1b507ff13c2432a77f04b854 Men hva mener du med mye? Går det greit med 650-800 kalorier? Da blir det rundt 2-300 cal per måltid. Jeg vet ikke hva som er vanlig. For jeg har hørt at en middag på 4-500 cal er for mye. Tror jeg leste det et sted. Haha lost. Tror kanskje jeg ikke fikk helt frem at "problemet" med mat ligger bak meg nå. Og nå vil jeg jobbe med å spise mer og mer. Men fortsatt sunt så jeg ikke går opp i vekt. Men spiser fortsatt dette hver dag fordi jeg ikke aner hva/hvor mye jeg trenger. Og er redd for å overdrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #11 Del Skrevet 9. november 2012 Og jeg har aldri hatt spiseforstyrrelse. Anoreksia og bulimi er kjempe alvorlig. Jeg hadde bare et teit problem med mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #12 Del Skrevet 9. november 2012 De fleste som har spiseforstyrelser, nekter for det - helt til de blir tvunget til å innse det. Spøk det bort så mye du bare vil, det understreker kun problemets alvor, evt. et ekstremt behov for oppmerksomhet. Anonym poster: 03b1bb8d1b507ff13c2432a77f04b854 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #13 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) De fleste som har spiseforstyrelser, nekter for det - helt til de blir tvunget til å innse det. Spøk det bort så mye du bare vil, det understreker kun problemets alvor, evt. et ekstremt behov for oppmerksomhet. Anonym poster: 03b1bb8d1b507ff13c2432a77f04b854 Kanskje jeg hadde det, men er det ikke nok for dere å vite at jeg faktisk vil forberede og jobbe med spisingen helt til jeg har et sunt og normalt kosthold. Det tror jeg ikke folk med spiseforstyrrelse vil. De vil bare fortsette den onde sirkelen med slanking og sult. Jeg ville bare vite hva slags forskjellige kosthold treningsglade folk her inne har, slik at jeg kan få inspirasjon, informasjon og tips om hva et godt og sunt kosthold faktisk er. Jeg klarer helt fint å trykke i meg 2000 kalorier på en dag, føler meg ikke så bra etterpå, men det gjør vel ingen etter at de har overspist. Pleier ikke å gjøre det nei, og fortsetter i ca 400 kalorier pr dag vanen min fordi kroppen min er vandt til det og ikke blir sulten. Derfor tenker jeg ikke over det. (Fort mett osv) Men nå vil jeg forandre på dette. Har ikke penger til enæringsekspert og er milevis fra fastlege, så tenkte jeg bare ville høre her. Du trenger ikke å være så kvass, Det eneste jeg ville ha var jo bare litt råd om kosthold. Endret 9. november 2012 av Puravida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #14 Del Skrevet 9. november 2012 Det finnes ernæringseksperter som kan hjelpe deg med å sette opp en kostplan. Dette er ikke uvanlig for de som har slitt med spiseproblemer, så det er ingenting dramatisk i det. Hør med fastlegen din om han/hun ikke kan henvise deg videre Anonym poster: f644ef3cbbbfa019914ea33fd1759672 Tusen takk for svar:) Har ikke råd til enæringsekspert, og har ikke det her jeg bor. Haha lite sted. Hva pleier du å spise hver dag da? Kanskje jeg kan spise samme kalorimenge som deg? Og en ting til. Teller du utelukket kalorier når du spiser, eller går det på karbohydrater, salt, proteiner, fett osv? Eller er det lurere å tenke "ren" mat og ikke på innholdet kalorimessig? Gleder meg til å få orden på dette. Noen nyttige nettsider du kan tipse meg om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #15 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg har et ganske patetisk problem. Jeg eier nesten ikke matlyst, er veldig glad i mat, men er absolutt ikke avhengig. På en vanlig dag kan matdagboken min se slik ut: Frokost. Vann og ett knekkebrød med ost Lunsj: vann og en tynn skive med ost Middag: to knekkebrød med ost. + m.vitamin, omega 3, krom, grønnsaksbjørner, betakaroten, D, c, vitaminer. Sånn har jeg levd i ca 1-2 måneder nå. (I perioder klarer jeg å skjerpe meg) Vet at det er lite, men føles egentlig ikke sånn ut. Jeg trener 4 ganger i uken, 2 med personlig trener. (Ferdig nå, så trener alle alene) Trener bare styrke, men får ikke økt muskelmasse. Skjønner jo hvorfor selv, med matinntaket jeg har. Og jeg går ikke ned i vekt. Grunnen til at jeg poster her er fordi jeg virkelig trenger hjelp! Hva slags kosthold må jeg ha for å lykkes med treningen min? Kan noen gi konkrete forslag (!!), og jeg trenger å vite hva normal kalorimenge pr måltid er. Dette er veldig viktig. For som dere ser er jeg helt lost. Og bare for å legge til. Det går nogenlunde fint for meg å leve på dette. Har aldri lite energi, er nesten aldri trøtt, og er null stress med trening. Hvis jeg øker ligger jeg på rundt 700 cal. Veier 56 kilo og er 172. Mitt mål er ikke å gå ned i vekt! (Har jobbet masse med meg selv og funnet ut at jeg ikke burde jage 49kilo drømmen som jeg hadde før.) Kanskje Maks 1-2 kilo. Vil bare stramme hele kroppen og øke muskelmasse. Men vil heller ikke gå opp i fettprosent. Håper noen kan hjelpe! Jeg vil klare å ha et normalt sunt kosthold med lite fett/ karbohydrater og masse grønnsaker, men øker kalorimengen over 500 cal pr dag får jeg panikk og føler meg som en feit taper og at jeg kunne ha kuttet ned masse. Hadde litt problemer med mat før. Var en stund da jeg bare tillot meg selv å lukte på mat. Tygget og spyttet ut for å ikke svelge kalorier osv. Så derfor kan jeg ingenting om sunne kosthold, bare om sultedietter og fasting. Nå er det på tide å legge dette bak meg og komme meg vidre! Tips og råd mottas med stor takk! Neida, du er ikke spiseforstyrret i det hele tatt Anonym poster: fe7780aaa5174da1c472ed351e9a54b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #16 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg oppsøker jo hjelp her. Ja, vil vel øke muskelmasse, ellers hadde jeg ikke trent styrke. Du har ikke noe formening om hvor mange kalorier jeg burde ligge på hver dag? Pr måltid osv. Innerst inne vet jeg at det er litt lite kalorier per dag. Takk for svar! Det var sykt dårlig formulert ja haha. Prøver igjen. Jeg er glad i mat, men nekter megselv å spise det. Trengte kanskje hjelp før, men nå klarer jeg det på egenhånd. Er helt sikker på at jeg hadde klart å spise antall kalorier dere hadde anbefalt meg. Men da må jeg vite hva som innholdet proteiner, hva er en god frokost osv. Må bare overse at jeg føler meg møkkete av å spise mer enn vanlig. Ble mobbet og kalt feit hver dag av vennene mine på ung.skolen ( da veide jeg 54kilo, og var 171cm) hadde altfor dårlig selvtillit og utviklet dette dustete problemet. Men er ferdig med det nå. Vet at det er patetisk å drive på sånn, jeg laget et problem ut av ingenting. Men hva mener du med mye? Går det greit med 650-800 kalorier? Da blir det rundt 2-300 cal per måltid. Jeg vet ikke hva som er vanlig. For jeg har hørt at en middag på 4-500 cal er for mye. Tror jeg leste det et sted. Haha lost. Tror kanskje jeg ikke fikk helt frem at "problemet" med mat ligger bak meg nå. Og nå vil jeg jobbe med å spise mer og mer. Men fortsatt sunt så jeg ikke går opp i vekt. Men spiser fortsatt dette hver dag fordi jeg ikke aner hva/hvor mye jeg trenger. Og er redd for å overdrive. Kanskje jeg hadde det, men er det ikke nok for dere å vite at jeg faktisk vil forberede og jobbe med spisingen helt til jeg har et sunt og normalt kosthold. Det tror jeg ikke folk med spiseforstyrrelse vil. De vil bare fortsette den onde sirkelen med slanking og sult. Jeg ville bare vite hva slags forskjellige kosthold treningsglade folk her inne har, slik at jeg kan få inspirasjon, informasjon og tips om hva et godt og sunt kosthold faktisk er. Jeg klarer helt fint å trykke i meg 2000 kalorier på en dag, føler meg ikke så bra etterpå, men det gjør vel ingen etter at de har overspist. Pleier ikke å gjøre det nei, og fortsetter i ca 400 kalorier pr dag vanen min fordi kroppen min er vandt til det og ikke blir sulten. Derfor tenker jeg ikke over det. (Fort mett osv) Men nå vil jeg forandre på dette. Har ikke penger til enæringsekspert og er milevis fra fastlege, så tenkte jeg bare ville høre her. Du trenger ikke å være så kvass, Det eneste jeg ville ha var jo bare litt råd om kosthold. Dagsbehovet ditt er rundt 2000 kcal og du snakker om at det er overspising. Se på hva du selv skriver. Du trenger hjelp, ikke oppmerksomhet i en tråd på KG. Anonym poster: fe7780aaa5174da1c472ed351e9a54b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #17 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Okay. La oss leke at jeg er spiseforstyrret;) Kan vi da gå vidre til hvor mange kalorier en som trener aktivt bør få i seg til hvert måltid, og om det er noen ulike ting man må få i seg mer av osv? Gleder meg til å begynne å øke matmengden (med bare riktige matvarer)og få til dette her. Trenger bare litt info. Stoler ikke helt på hva som blir postet overalt på nett, så kanskje det er noen som virkelig kan dette her som vil svare? Hva ligger i ordet sunn frokost foreksempel? Hvor mye? Er en naturell yoghurt, ett kokt egg, og et grovt knekkebrød m/magert pålegg + vann bra? Hørt at appelsin juice er like usunt som cola ( bare med næringsstoffer), og at lettprodukter ikke er bra pga tilsettningsstoffer, og at kalkunskinke osv ofte innholder mye salt. Er dette noe folk bryr seg om? Eller er dette mer for de som slanker seg? Jeg skal ikke det. Endret 9. november 2012 av Puravida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 9. november 2012 #18 Del Skrevet 9. november 2012 Dagsbehovet ditt er rundt 2000 kcal og du snakker om at det er overspising. Se på hva du selv skriver. Du trenger hjelp, ikke oppmerksomhet i en tråd på KG. Anonym poster: fe7780aaa5174da1c472ed351e9a54b6 Ja, jeg ser på det sånn. E kvinne som ikke trener, bare kjører til jobb, tilbake. Osv. Som sitter stille mesteparten av dagen, med en hvileforbrenning på 1400 kalorier vil jo gå opp i vekt hvis hun spiser 2000kalorier hver dag. Nå er jeg ganske aktiv selv, og kan da spise litt mer enn hvileforbrenningen min (som sikkert ligger på 500 elns nå haha), men tenker fortsatt at den påstanden om at alle på død og liv skal spise 2000 kalorier hver dag er litt overdrevet. Kanskje tar jeg feil. Jeg vil jo bare spise slik at alt går i null. For det er da man får utslag av treningen sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #19 Del Skrevet 9. november 2012 Du trenger cirka 1800-2500 kcal per dag, avhengig av hvor mye du trener. Jeg regnet ut basalforbruket ditt av kalorier basert på oppgitte tall til å være rundt 1300 kalorier (kalkulator her), noe som vil si at du MÅ spise minst 1300 kalorier kun for å opprettholde kroppens funksjoner. Og du vil ligge på 500? Bruk kalkulatoren selv og finn ut hvor du forbrenner. Jeg la inn cirkatall for meg selv og fikk opp et dagsbehov på 2000 kcal, men det er fordi jeg er i en periode uten mye fysisk aktivitet. Jeg trener altså ikke i det hele tatt. Kostholdsråd finnes det overalt. Du har da vel vokst opp i Norge og fått med deg noe om hva man spiser og hvordan man setter det sammen? Du bør spise til du blir mett (noe som er umulig å si til en anorektiker, fatter ikke at jeg gidder dette engang). Her er en greu oversikt over hvordan kalorifordelingen bør være: Anbefalt fordeling av dagens energiinntak for voksne Frokost 20 - 25 %Lunsj 25 – 35 %Middag 25 – 35 %Kveldsmat og mellommåltider 5 – 30 % til sammen Av dette ser jeg da at jeg bør få i meg rundt 4-500 kalorier til frokost, 5-700 til lunsj og middag og resten bør fordeles på andre måltider og snacks, eventuelt kan jeg spise litt mer til hovemåltidene om jeg ikke får i meg noe mellom dem. Bruk hodet og skjerp deg. Jeg vet at mange duller med spiseforstyrrede mennesker, men når man får terapi er det beintøft. Man tvinges til å innta mat fordi man, som du beskriver, nekter seg selv den med alle mulige slags bortforklaringer. Er det virkelig dit du vil med livet ditt? Anonym poster: fe7780aaa5174da1c472ed351e9a54b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #20 Del Skrevet 9. november 2012 Ja, jeg ser på det sånn. E kvinne som ikke trener, bare kjører til jobb, tilbake. Osv. Som sitter stille mesteparten av dagen, med en hvileforbrenning på 1400 kalorier vil jo gå opp i vekt hvis hun spiser 2000kalorier hver dag. Nå er jeg ganske aktiv selv, og kan da spise litt mer enn hvileforbrenningen min (som sikkert ligger på 500 elns nå haha), men tenker fortsatt at den påstanden om at alle på død og liv skal spise 2000 kalorier hver dag er litt overdrevet. Kanskje tar jeg feil. Jeg vil jo bare spise slik at alt går i null. For det er da man får utslag av treningen sant? Skjerp deg. Du vet selv hvor dumt dette er. Hvileforbrenningen din overgår du om du skal være mer i aktivitet enn å ligge i senga hele døgnet. Jeg ga deg en tabell, så får du legge inn aktivitetsnivået ditt der og se selv. Jeg gidder ikke dulle med deg. Anonym poster: fe7780aaa5174da1c472ed351e9a54b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg